Bijna rijden in de O2 Combi 1,9 tdi Elegance Attractive Business ......

mbles

Nieuw lid
Hoi,

bijna afgeleverd (vorige week geproduceerd): de O2 Combi 1,9 TDI Elegance Attractive Business.

Heb nog getwijfeld over een zwarte of een brandweerrode (ook erg apart als je er een blauw zwaailicht op zet :D, maar uiteindelijk is het een Storm Blue geworden. Overigens is ook zilver met privacy glass wel mooi! Ondanks goed bedoelde waarschuwingen heb ik toch een Eminent Ivory (licht dus) interieur besteld. Vond het wel chique staan en je ziet het niet veel. Rij er toch alleen maar zakelijk in, prive doen we met een Sharan.

Als extra opties: Privacy Glass, kentekenplaten met opgelegde letters en het verwijderen van de typeaanduiding.

Wilde eigenlijk wel een DSG en een schuifdak maar dat werd een beetje te prijzig in de lease.

Heb best een tijd getwijfeld tussen de O2 en de Passat Sedan Comfortline Bluemotion. Die laatste was iets duurder en ook minder compleet, maar reed ook super en had super comfortstoelen.


Ook nog gekeken naar de:
  • Nieuwe Laguna (te duur in lease)
  • VW Touran (veel te duuuuuuuuuur en kaaaaaaaaaal)
  • Avensis (stoelen niet prettig)
  • Mazda6 (mooi maar ook duur in lease)
  • Ford C-Max (tsja: waarom is die het niet geworden?)
Bij de leasemaatschappij werden ze al gek van alle offertes :laugh:

De O2 is gewoon een prima en complete auto tegen een heel goed leasetarief, en lekker ruim. Zat ook lekker laag met mijn bijna 2 meter...

Oh ja, heb ook nog specifiek meebesteld dat ik geen Continental banden wilde. Heb proefrit gemaakt in een O2 op Conti en die reed niet lekker. Daarna in een O2 op Michelin en die reed stuk beter.

Ben heel benieuwd hoe de Octavia bevalt. Heb er al veel zin in, heb al flink wat op dit goede forum doorgelezen.

Groet allemaal!:cheer:
 

bat

Lid
Hehe, O2 nummer 2 bij de zaak ;)

En ondanks dat mijn offerte voor de O2 later was aangevraagd bij de leasemij rij ik er nu toch al weer mooi bijna een week in! (en het had nog eerder gekund ook...)

Die opgelegde platen krijgen we er 'gratis' bij, blijkbaar, ik had er niet om gevraagd, maar heb ze toch - sinds dinsdag.
 

mbles

Nieuw lid
yes, zitten Bridgestone Turanza ER300 banden op.

Eerste indruk is dat de auto heerlijk rustig loopt. Voorloopauto was een Golf TDI met zelfde motor, dat vond ik een herriebak met een onrustig motorgedrag.

Skoda lijkt de geluidsisolatie stuk beter voor elkaar te hebben. De zesbak van de Golf mis ik (nog) niet.

De Columbus is een superding, gisteravond even voor de grap muziek DVD erin, goed geluid en beeld.....

Zou bijna met een bak chips in de auto DVD gaan zitten kijken, maar dat is weer niet handig met de lichte bekleding....
 

Migliore

Senior Member
Hoi,


Ook nog gekeken naar de:
  • Ford C-Max (tsja: waarom is die het niet geworden?)

Daar zit ik nu dus ook over te twijfelin en plaats van een nieuwe O2. Mijn eerste beviel prima, maar ik zou wel weer eens iets anders willen.
De C-Max komt dan ook erg goed en compleet uit de bus. Zeker nu met business pack!


Mmmm.... twijfel....twijfel.....twijfel....
 

mbles

Nieuw lid
Voordeel wat ik had voor de Octavia is dat mijn leasemaatschappij eigen VW / Skoda / Audi dealers heeft, resulteerde in een erg scherpe prijs. Ford zat gewoon iets hoger.

Overigens is dit geen garantie voor een goede prijs, tegenofferte van de tweede leasemaatschappij zat minimaal 50 euro per maand hoger.
 

TL@

Forumguru
Rij maar eens met die C-max met de airco hard blazend op, wedden dat je hem laat afslaan de eerste keer.
Die 1.6TDCI is echt rot bij stationair toerental. Je moet de koppeling bijna mishandelen om vertrokken te geraken. Hij is wel veel stiller dan de brombeer in de O2 (mijn Golf IV met 130pk TDI was/is veel stiller, misschien door de 6de versnelling?) maar dat is het enige positieve aan die 1.6.
 
Bovenaan Onderaan