Bijna 2 maanden Rapid

CDK

Forumguru
er is zeker wat leuks van Rapid te maken, toch hebben we voor onze 2e auto voor een Fabia 3 gekozen en de modernere techniek.....
 
Ik ben nu in Oostenrijk en hier zie je ze heel veel meer rondrijden (vooral de spacebacks). Ik vind de spaceback een heel mooi alternatief voor de O2 combi. Dat de Fabia zo'n concurrent wordt moet ik nog zien. De binnenruimte van een Fabia is echt heel veel kleiner dan de Rapid (F3 is een stuk smaller en zeker achterin is de Rapid riant). De kofferbak is ook groter dan die van de F3 hatchback, alleen de F3c heeft een grotere kofferruimte. Maar bij een F3c heb je veel minder beenruimte dan in een Rapid. Ik heb nog niet in een F3 gereden, maar wel in verschillende Rapids en dat rijdt gewoon goed.

Wat ik dan wel weer jammer vindt (als koper op de tweedehands markt) is dat ze vrijwel zonder uitzondering als 86pk worden geleverd en zonder climatronic. Op zich is 86pk ruim voldoende, maar ik mis dan wel de 6 bak.


Hier in Tjsechie zie je ze vaak rondtouren. voor elke 3 octavias III die ik tegenkom zie ik 1 Rapid ;).

Ben dit weekend uitgebreid de Fabia combi en hatchback gaan inspecteren en ik sluit me volledig aan bij bovenstaande mening.

Subjectief gezien geef ik de voorkeur aan de Rapid omdat hij gevoelsmatig dichter aanleunt bij de Octavia dan de Fabia. Fabia is een volwaardige b segmenter waarbij de Rapid In hetzelfde schuitje zit maar zichzelf grotendeels camoufleert als een c segmenter ;). Maar goed ik denk dat de meningen hieromtrent sterk verschillen :pieker:
 
Hiervoor een skoda roomster gereden die ik nieuw heb gekocht in 2009 totdat ik vorige maand de skoda rapid spaceback elegance businessline pro zag staan die een jaar oud was met 13000 km op de klok en waar ik gelijk voor viel en dus heb aangeschaft. Kort en krachtig een top karretje die stil en zuinig en heerlijk rijd met alle gemakken aan boord en dus waar ik nog geen moment spijt van heb. IMG_20150317_005348.jpg IMG_20150317_020816.jpg
 
Bovenaan Onderaan