Bij mirrorlink blokkeert de app tijdens rijden.

Rallye

Forumguru
Iets meer uitleg? Welke app blokkeert? Alle apps? Gebruik je echt mirrorlink (slechts weinig telefoons zijn daar geschikt voor) of Android Auto (via een Smartlink)? Welke auto/audio/navi heb je?
 

Arnoldp

Nieuw lid
Ik heb een HTC 8 telefoon. De auto app doet het wel. Komen ook in beeld. Maar ik krijg dan melding auto gaat te hard en beperkte dienst ingeschakeld. Heb de Bolero in de Fabia 3
 

Antera

Donateur
Sommige zaken worden idd afgekapt. Er zit een beveiliging in die ervoor zorgt dat je hem idd niet kan bedienen ben er eens mee bezig geweest met Rudy om dit aan te passen. helaas heeft dit nog niet tot een juist resultaat geleid.
 

ertromp

Forumguru
Dat is ook al een hele discussie geweest op Skodacommunity. De enige navigatie app die door Skoda is vrijgegeven om mee te rijden is Sygic Navi App die zou ca. €80 kosten
 

Reinierlambers

Actief lid
Er is een non google market apk welke je in staat stelt een directe mirror te maken van al je app's. Helaas is het niet de wereld , maar het zou de blokkade moeten kunnen omzeilen tot op zekere hoogte. Mirrorlink is helaas de meest vervelende variant, maar met SMARTlink en Android auto heb je meer functionaliteit , maar word niet ondersteund op de mib2 ? neem aan dat je die in je auto hebt zitten. evengoed , zou je deze apk eens kunnen proberen: http://www.apkmirror.com/apk/google...-062923-1788739-release-android-apk-download/

Ben wel benieuwd over welke headunit het gaat, er is altijd wel een weg naar rome zolang je geen Mib1 hebt ;)
 

Reinierlambers

Actief lid
true... maar diep vanbinnen zijn de kernels hetzelfde als je het mij vraagt... uiteindelijk zijn ze allemaal met een stukje software geflashed, mijn gedachte is nog altijd ; wat er in kan , kan er zeker weer uit! enkel de wijze waarop .. ;) dit lijkt mij toch met Odb eleven ( geen fan van ) of Vcd Pro wel op te lossen ? De dealer vraagt normaal gesproken de unlock code op bij Pon , daar betaal je voor , ALS de dealer het al wil doen .... maar uiteindelijk is het vrijgeven een kwestie van een nummertje kloppen.. correct me if im wrong :)
 

Antera

Donateur
true... maar diep vanbinnen zijn de kernels hetzelfde als je het mij vraagt... uiteindelijk zijn ze allemaal met een stukje software geflashed, mijn gedachte is nog altijd ; wat er in kan , kan er zeker weer uit! enkel de wijze waarop .. ;) dit lijkt mij toch met Odb eleven ( geen fan van ) of Vcd Pro wel op te lossen ? De dealer vraagt normaal gesproken de unlock code op bij Pon , daar betaal je voor , ALS de dealer het al wil doen .... maar uiteindelijk is het vrijgeven een kwestie van een nummertje kloppen.. correct me if im wrong :)

Mag jij zeggen welke nummertje en helaas is dit niet met VCP aan te passen.
 

Rallye

Forumguru
Let wel TS heeft een Fabia 3 met Bolero radio dat is weer geen MIB

Volgens mij is de Bolero op een Fabia III gewoon hetzelfde als de Amundsen, maar dan zonder navi. Zie bijvoorbeeld de handleiding voor beide systemen: die is gecombineerd. Ik weet niet of de TS Smartlink geactiveerd heeft (is dat nodig voor Mirrorlink?), maar dan zou ik gewoon Android Auto gebruiken.

Voor het activeren van Smartlink is een live-verbinding met de fabriek nodig. Wel iets meer dan flashen dus. Ik heb er bij gestaan toen ze die van mij activeerden.......
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Volgens mij is de Bolero op een Fabia III gewoon hetzelfde als de Amundsen, maar dan zonder navi. Zie bijvoorbeeld de handleiding voor beide systemen: die is gecombineerd. Ik weet niet of de TS Smartlink geactiveerd heeft (is dat modig voor Mirrorlink?), maar dan zou ik gewoon Android Auto gebruiken.

Voor het activeren van Smartlink is een live-verbinding met de fabriek nodig. Wel iets meer dan flashen dus. Ik heb er bij gestaan toen ze die van mij activeerden.......
Maar geen volledig MIB toestel zoals gebruikt in O3 of S3 / zijn de hardwarenummers van de headunit wel hetzelfde als O3/S3
 

Reinierlambers

Actief lid
Mag jij zeggen welke nummertje en helaas is dit niet met VCP aan te passen.
Als ik dat wist ...had ik het zeker al gedeeld , deze info heb ik verkregen na navraag bij een vag specialist ... chassisnummer gebonden ? Mib gebonden ? Ik weet het niet ... vind het gewoon vaag , je knoopt uiteindelijk alle modules aan elkaar en creëert een soort centraal zenuwstelsel , waarom dan het een wel en het ander niet benaderbaar of bereikbaar maken ? Uiteindelijk wil een dealer er natuurlijk aan kunnen verdienen , logisch .. maar onhandig
 

Rallye

Forumguru
@ertromp Zijn er meerdere versies van de moderne Bolero/Amundsen in omloop dan?

Volgens mij heeft een Fabia III deze Bolero:

Ergens anders op het forum loopt een draad over het niet achteraf kunnen activeren van Smartlink op een Rapid. Daar lijkt niet de (in dat geval) Amundsen het probleem te zijn, maar mogelijk de boordmodule: af-fabriek werkt Smartlink wel, terwijl het ook mogelijk is dat achteraf activeren bij een Octavia uit bepaalde landen weer niet lukt vanwege de boordmodule.

Ik ga ervan uit dat in een Fabia III ook dezelfde Amundsen zit. En dus ook dezelfde Bolero. Onderdeelnummers zouden wel iets kunnen verduidelijken.

@Reinierlambers : als gezegd, voor activeren is een link met de fabriek nodig. Daarbij wordt het hele systeem bekeken, zo was mijn indruk. De hele radio en maxidot gingen op Tsjechisch tijdens de communicatie. Voor het flashen zou je dus ook die verbinding moeten faken.....
 
Laatst bewerkt:

Reinierlambers

Actief lid
Hangen ze de auto dan aan een externe verbinding middels een computer ? Of gebruiken ze de onboard connectie ? Heb vandaag geleerd dat er voor de connect app een data verbinding aanwezig is , die niet voor gebruikers toepassingen anders dan de app gebruikt word.
 

Antera

Donateur
@Reinierlambers : als gezegd, voor activeren is een link met de fabriek nodig. Daarbij wordt het hele systeem bekeken, zo was mijn indruk. De hele radio en maxidot gingen op Tsjechisch tijdens de communicatie. Voor het flashen zou je dus ook die verbinding moeten faken.....

Het klopt idd dat deze geconnect word met de fabriek waarna er volgens mij een stukje software wat er of al standaard in zit geactiveerd word ( vrij gegeven) of er word wel degelijk een stukje software in geschreven. En vermoed stiekum het laatste. Zo is bijvoorbeeld voor het activeren bij bijvoorbeeld een A1 een activatiesleutel nodig. Een soort gelijk systeem maar lastig te zien als je zelf niet de software kan kaalplukken om de verschillende te zien tussen beide
 

xplain

Forumguru
Ik heb vandaag ook succesvol MirrorLink werkend gekregen met mijn HTC Desire 820 die ik zonder simkaart in m'n Skoda Superb met Phonebox en Columbus heb zitten als mediacenter, maar toen ik begon te rijden krreeg ik inderdaad dezelfde melding: App tijdens het rijden niet beschikbaar. De app is niet vrijgegeven voor dit land.

IMG_1921.JPG


Ondertussen al contact gehad met @Antera en die wees in de richting van vrijschakelen van VIM (Video In Motion). Ik heb dat verder opgezocht en dat lijkt de oplossing te zijn! Deze kerel op vortex.com met een VW Discover (zelfde systeem als Skoda) heeft dat zo voor mekaar gekregen:

 

Arnoldp

Nieuw lid
Hallo, Ben inmiddels aardig aan het prutsen geweest en nog niets is gelukt. Wel heb ik de tip van RainierLamberts gebruikt en dit lijkt goed te werken. Dus dit zijn we momenteel aan het testen. De app blokkeert in elk geval niet tijdens het rijden.
Ook heb ik mijn gedachten eens laten gaan. Stel je neemt de mirrolink app van een ander laat. Deze haal je binnen via een VPN verbinding via een IPadres uit bijvoorbeeld Hongarij. Deze kan je dan downloaden als APKbestand en op de telefoon zetten. Zou de radio dan niet denken dat je in Hogarije bent en dat je hier dus ook de Nederlandse voorschriften omzeild wat betreft app gebruik tijdens rijden. Een en ander ga ik nog eens uitvogelen.
 
Bovenaan Onderaan