Bij het op trekken met een automaat harde tik

PierreduJung

Nieuw lid
ik heb een rapid automaat uit januari 2016. Sinds een drie weken hoor je af en toe/willekeurig bij het optrekken een harde tik gedurende een fractie van een seconde. Je schrikt er wel van. Auto/motor is geen verdere verandering te merken. Alles functioneert goed. Bij garage monteur mee gereden maar dan hoor je het net niet. Ze moeten het geluid eerst horen voordat ze er iets over kunnen zeggen. Het ligt niet aan de versnellingsbak want dan zou er een storing in de display moeten verschijnen.
Wie weet wat het zou kunnen zijn?
 

ertromp

Forumguru
Het kan zeker een “probleem” in je versnellingsbak wezen. Niet ieder mechanisch probleem zal gelijk middels de diverse opnemers een foutcode genereren die voor jou zichtbaar wordt op dashboard.
En alsnog welkom ;) Wat voor een motor type heeft je Rapid
 

duopenotti

Senior Member
Sorry geen idee. Ik heb dezelfde motor/DSG combinatie uit juli 2016 en heb, met nu ongeveer 45.000 km op de teller, dit nog niet gehoord. Hoeveel km heeft de auto op de teller staan? Heb je de auto nieuw gekocht en toen garantie bijgekocht? Was bij ons standaard bij de prijs inbegrepen.
 

PierreduJung

Nieuw lid
Bedankt voor je reactie. Auto nieuw gekocht. Er staat nu bijna pas 30.000 km op de teller. Garage kan niets doen. Ze moeten het geluid eerst kunnen horen. Het euvel is iedere keer precies hetzelfde. Af en toe bij het optrekken, gelijk in begin, vanaf stilstand, b.v. Optrekken bij verkeerslicht. Plots een harde zeer korte tik. Fractie van seconde. Is er bij skoda geen technische afdeling die de technische vragen kan bekijken en eventueel een oplossing heeft. Ik ben zeker weer de enige die dit heeft! Ik zal vragen bij eerst volgende onderhouds beurt dit mee te nemen. Misschien remklauw die af en toe vast zit. Ben wel bang als het b.v. In de versnellingsbak zit er nu reeds onherstelbare schade wordt veroorzaakt. Volgens garage kan dit niet want dan had ik een melding gekregen op de display. Het is in iedergeval niet ontspannen rijden. Zit bij het optrekken af te wachten of de tik komt of niet.
 
Bovenaan Onderaan