Bij 1750 toeren inhouden

Octi

Lid
Hallo medeforummers,

De skoda superb uit 2017 van mij heeft iets bijzonders en ben benieuwd naar jullie idee/ervaring hierbij, alvorens ik van alles ga los halen/bekijken. Als ik 1750 toeren maak en dit stabiel vast houd, dan heeft de auto af toe neiging in te gaan houden terwijl het toerental stabiel blijft, maar je kunt verschil horen op basis van geluid van de motor. Verder gaat rijden goed. de LMM is al recent vervangen waardoor het verbruik van 850 naar 1100 is gegaan. Wat zou dit kunnen zijn? Alvast bedankt voor het meedenken.
 

hemi24

Forumguru
Ik zou even teruggaan naar degene die je lmm vervangen heeft, aangezien je sindsdien de storing(en) hebt...

Met verbruik bedoel je stationair toerental ga ik vanuit?
 

Desperado

Forumguru
En waarom is de lmm vervangen cq waardoor is deze kapot gegaan? Veelal wordt een defecte lmm veroorzaakt door iets anders.

Aanvulling: is het niet de aircopomp oid die inslaat waardoor het lijkt dat de motor inhoudt?
 

Octi

Lid
Hoi Desperado,bedankt voor je reactie. LMM is vervangen omdat deze vuil bleek te zijn en heb ik als eerste geprobeerd toen ik er achter kwam dat het verbruik te hoog lag. Airco aan of uit maakt hierbij geen verschil.
 

Tees

Donateur
Deed dit zich al voor voordat je de LMM vervangen hebt (en heb je dat zelf gedaan of laten doen)?

Als je de beschikking hebt over VCDS of OBDeleven zou je e.e.a. aan meetwaardeblokken kunnen uitlezen en loggen tijdens het rijden. Dan kan je iig zien of wat jij denkt te horen ook terug te zien is in de sensordata. En dan heb je een begin waar je t moet zoeken.
 

hemi24

Forumguru
Een lmm die vervuild is..?
Dat ding zit ná het luchtfilter..!

wat @Desperado al aangaf, waarschijnlijk is er iets anders niet in de haak.
 

Tees

Donateur
Een LMM kan toch wel verontreinigd raken door de EGR gassen? Hangt misschien een beetje af van de motoropbouw, maar bij mij zit de LMM (OK, strikt genomen is t bij mijn F1c een MAP sensor, maar dat wordt wel geregeld ook een LMM genoemd) na de EGR inlaat. En we weten allemaal dat de EGR inlaat niet bepaald het schoonste gedeelte van de motor is...
 

Octi

Lid
Bedankt allemaal voor het meedenken!
*lmm is door mij zelf vervangen . Heb naar oorzaken van verbruik gekeken en kwam diverse keren lmm tegen
*Had gehoopt natuurlijk dat dit ook de oorzaak zou zijn voor de toeren, echter niet het geval. Heeft dus vanaf aankoop gespeeld ( geen garantie meer)
*Ben in het (gelukkig) bezit van OBD eleven. Alleen meten tijdens het rijden geen ervaring nog mee. En waar moet ik dan op letten...:pieker:.. immers weet niet wat de originele/goede waarden dan ook zijn

Is het ook mogelijk egr waarden bijvoorbeeld te bekijken?
 

Octi

Lid
Nieuwe update: sinds kort gaat stationair op en neer , kan ik duidelijk horen maar niet zo dat de naald op en neer gaat? Zou het dan toch egr zijn? Hoor graag tips. Heb overigens gemeten met rijden maar daar kon ik niets bijzonders in waarnemen.
 

hemi24

Forumguru
  • Verstopt roetfilter?
  • Defecte drukverschil-meting over het roetfilter?
  • EGR-klep vervuild?
  • Lek in vacuümslangen?
  • ...
Al gecheckt op foutmeldingen?
 
Bovenaan Onderaan