Big data in Auto land

lugolux78

Donateur
Ik ben gek op data, logisch werk voor een bedrijf dat data verzameld.

Deze kwam ik tegen in Autoweek.
Per Skoda Octavia is de cost of marketing 1264 EUR.
opzich niet te veel. Zeker niet in vergelijking met Dacia Duster Cost of Marketing: 12500 EUR per auto!!!! Ps de Duster kost zo'n 17 mille. Lijkt mij geen gezonde situatie... uploadfromtaptalk1406909907952.jpg

Joske

Forumguru
Mag ik dan simpel rekenen?

Marketingcost gedeeld door aantal verkochte wagens?

Dat verklaart dan alles uiteraard :D

lugolux78

Donateur
Kortom de Duster is ene flop liefste zuiderbuur. Simpel toch? 3.8 miljoen budget... Octavia 7.3 miljoen. Kortom veuuuul Octis op de weg. Klopt. Zag er vandaag weer n hoop

lugolux78

Donateur
Tja... Dat is door de NL wetgeving... Kun je vrij weinig aan doen. Volgens mij zijn deze percentages ook te vinden bij Megaantjes?

Frank C

Forumguru
Met huidige succes van Octavia en lange levertijden kunnen ze marketing budget maar beter "bevriezen".

lugolux78

Donateur
Benzine weet ik zo niet.
Ik heb 20 procent bijtelling met max 110 gram. Deze gaat echter volgend jaar naar volgens mij 107. Maar ik betaal voor de looptijd van de lease altijd de initiële waarde gebaseerd op jaar 2014 = 110 gram.

Je hebt ook 0 procent gehad in 2013 (nu niet meer). Hier heeft Mitsubishi Outlander optimaal van geprofiteerd. Is nu 7 procent. Hier zijn mensen die een lease contract over 5 jaar hebben en dus feitelijk 5 jaar een auto totaal gratis rijden.

Bijtelling wordt alleen geheven over de fiscale waarde. Daar is Skoda optimaal.

Mijn auto heeft 37k fiscale waarden. Maar door accessoires achteraf heeft ie een totale waarde van 45k.
Maar ik betaal dus 20 procent over 37k ipv 45k

Cordoba

Forumguru
@lugolux78 Ik neem aan dat je bedoelt, dat je 20% bijtelling hebt over 37k, voor de belastingschijf die voor jou van toepassing is. Stel dat je in de 45% tarief valt, dan betaal je dus 45% over de bijtelling (20% van 37k, dus over 7400 euro) dus in geval van 45%: 0.45 x 7400, dus 3330 euro in dit voorbeeld. Welk belastingtarief je valt gaat mij niets aan, maar ik wilde even het systeem duidelijk maken. (die belastingtarieven wordt ook steeds zo mee geklooid, dat het niet bij te houden is, als het niet je werk is)

Joske

Forumguru
Het ging me eigenlijk om de benzine versie qua bijtelling ;)

Ik zou denken dat de 1.4tsi 20 procent is.

Darkside

Forumguru
http://www.carblogger.nl/autokosten/bijtelling-2012-2013-2014-en-2015/

Hier staat een mooi overzicht.
Diesel en Benzine zijn volgend jaar gelijk getrokken.
En voor de 1.2 en 1.4 TSI betaal je (voorlopig) volgend jaar dus 25%. Ook met DSG.
Gek genoeg worden diesels minder zuinig met DSG en benzine motoren iets zuiniger met DSG.
Maar bij VAG is het voorlopig alleen de 1.4 TSI DSG van Seat die nog in de 20% valt.
2015 gaan er rake klappen vallen omdat je nu nog voor een leuk aangeklede, non eco, auto kan gaan met 20%.
Maar in 2015 niet.

Bovenaan Onderaan