Bi xenon te donker

notjes

Actief lid
Heren en maybe ook dames :-)

ik heb een vraagje heeft er nog iemand dat andere wagens hun bi xenon meer lichtopbrengst heeft dan deze van skoda?

Mvg
 

micky

Forumguru
Alleen de Audi van mijn Schoonvader, maar die heeft LED koplampen, ik ben super tevreden over de licht opbrengst van de O3
 

tha a

Senior Member
licht opbrengst bij mij is goed. Ze stonden alleen te laag in mijn geval. Dat scheelt ook fors
 

CDK

Forumguru
Je kan opteren voor andere lampen, bijvoorbeeld de Osram Xenarc Nightbraker Unlimited, deze lamp zou zo ongeveer het meeste licht moeten geven van alle xenon lampen.
 

wietze

Lid
Geen klachten en hartstikke happy met de lichtopbrengst van de O3...in vergelijking hiermee reed ik in mn Audi bij kaarslicht...
 

Frank C

Forumguru
Ander alternatief met zelfde hoeveelheid licht (3200lm) als de Osram Xenarc lamp is de Philips Extreme vision of bluevision Ultra afhankelijk welke lichtkleur je prefereert.
 

Noord26

Forumguru
Je kan opteren voor andere lampen, bijvoorbeeld de Osram Xenarc Nightbraker Unlimited, deze lamp zou zo ongeveer het meeste licht moeten geven van alle xenon lampen.

Deze gebruiken wij ook. Prima zicht. Maar om nu te zeggen dat er veel verschil zit tussen normale xenon lampen en de Nightbreaker Unlimited uitvoering; dat verschil is zeer klein tot nihil. Denk dat de TS de lampen correct moet af laten stellen als hij zich mist met xenon. Niet alleen in hoogte maar ook in de breedte ivm juiste werking van het AFS.
 

Jannes

Lid
Ik ben ook zeer tevreden met de Xenon lampen.
Wat een verademing als je van een fort focus sw komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Börker

Actief lid
Ik ben erg tevreden met mijn bi-xenon. Top ook dat ze meedraaien in de bochten. Geen enkel probleem dus.
 

H-J

Lid
Vind de xenon van de O3 anders dan de O2, licht lijkt wat blauwer dan het oude model. De Brum Brum functie (AFL) zoals mijn dochters de verlichting altijd noemen, werkt ook weer geweldig. Alleen jammer dat deze niet werkt als de verlichtingsschakelaar aan staat. Moet op auto staan, in mijn geval.
 

Noord26

Forumguru
Xenon lampen hebben tijd nodig om op de juiste kleur te komen. Normaal na 100 branduren hebben ze de juiste kleur. Er zit wel wat verschil tussen kleuren onderling van bepaalde merken of uitvoeringen overigens. Ook als ze bijv als 4300K opgegeven zijn. ;)
 

BlackIII

Actief lid
licht opbrengst bij mij is goed. Ze stonden alleen te laag in mijn geval. Dat scheelt ook fors

Dit vermoeden heb ik ook soms bij die van mij, dingen naast de weg als in fietsers etc zijn daardoor in het donker soms pas laat te zien.. Hoe weet je dat de lampen idd te laag staan? Of moet dit gewoon bij de dealer gecontroleerd worden?

Hoor het graag!
 

Noord26

Forumguru
Dat kun je laten controleren bij vrijwel elk autobedrijf met een testkastje ervoor. Niet persee bij de dealer nodig.
 

rouwehand

Senior Member
Dit is voor mij de 1e auto met Xenon, maar wat mij betreft perfect.
Zeker met de meedraaiende lampen in bochten geeft dit een "prima lichtbundel"
 
Bovenaan Onderaan