Bezoek aan Mondial de l'automobile 2006

LenK

Forumguru
Bezoek aan Mondial de l\'automobile 2006

Gaat er iemand naar de autoshow in Parijs?
Skoda staat in mooi gezelschap. Behalve de luxe paardjes van VAG Bentley en Lamborghini staat er ook Lexus in hal 4.
(en VW, Audi, Seat, Toyota en Daihatsu). Ik mis alleen nog Bugatti.
Fotocamera mee als je gaat!
 

Beker

Actief lid
Re: Bezoek aan Mondial de l\'automobile 2006

Ik ben zaterdag geweest. Ik vond de zaal van Skoda een beetje "achteraf". Eigenlijk was de dag een dubbel feest en 1000 km in een skoda en vervolgens allerlei mooie conceptcars. Ver uit de mooiste vond ik de C-Elyssee van Citroen. Ook de nieuwe C4 Picasso vind ik erg geslaagd. Bij Skoda stond 1 Superb L&K diverse octavia's waaronder de niewe Octavia 4x4 een heel veel Roomsters (stuk of 7). Ik had hem nog niet in het echt gezien en moet helaas zeggen dat ik hem in het echt vind tegenvallen...De Joyster vind ik wel grappig, maar of hij er ooit komt...

Verder heb ik "intensief" bekeken: Volvo c30 (van voren een s40 van zij een mini cooper). Volkswagen Eos (Mooi!), Peugeot 907 (onrealistisch maar wel erg mooi), Volkswagen Scirocco.......en Dacia. Die laatste niet uit persoonlijke intresse maar wel uit intresse voor de strategie rondom dit merk. Alle auto's van Dacia eens gezien en gevoeld te hebben komt het mij voor dat dit wel eens de "nieuwe Skoda" kan zijn. Goedkoop, goed, onderdeel van een groot concern, no nonsense etc. Ongelooflijk tegen welke prijs een auto blijkbaar gefabriceerd kan worden.

Trouwens de rit heen en weer heb ik op iets meer dan 1 volle tank diesel gedaan. Ik heb bijna overal met de cruise control gereden en mijn gemiddelde snelheid was 108 km, het verbruik kwam op 1:17,6 (nagerekend, de boordcomputer gaf aan: 1:20,3). Dit valt mij niet tegen!
 

LenK

Forumguru
Re: Bezoek aan Mondial de l\'automobile 2006

Dacia, de "nieuwe Skoda"
Kan wel zijn maar dan moet Dacia wel en iets aan zijn vormgeving en materiaalkeuze doen. Het is nu niet alleen goedkoop, maar het ziet er vooral ook goedkoop uit.
En de technische basis van Renault belooft ook niet veel goeds. En bij de echte Skoda is dat allemaal wel voor elkaar.
Maar mij interesseert die Dacia ook niks.

Heb je iets gezien van de witte trend die zich steeds meer manifesteert en dan vooral bij sportievelingen: Wit in Parijs (er is ook een RS te zien) ?
 
Bovenaan Onderaan