Bevroren slot en portier hendel aan bestuurderskant

Superb58JFP1

Nieuw lid
Ik heb een Superb II uit 2009 en heb sinds medio december last van het niet goed opengaan van mijn deur. In eerste instantie was het slot kapot en dit is netjes bij de dealer vervangen. Vanaf dat moment begonnen de problemen. Het slot bevriest en dan krijg je deur niet open want een keer heeft geresulteerd in het vervangen van het slot. Dit was niet de oplossing. Uiteindelijk na een aantal bezoekjes aan de dealer dachten we er uit te zijn middels het plaatsen van een beschermconstructie om de kabel heen. We dachten allemaal dat het opgelost zou zijn. Dit was dus gisteren. Vanmorgen wil ik de auto openmaken maar weer doet de handel moeilijk. Het lijkt bijna of ik hem kapot trek. De portier hendel gaat moeilijk naar buiten maar klapt ook niet netjes weer terug naar de beginstand. Het vannacht nl. weer gevroren.
In de loop van de dag als het warmer wordt is er vrijwel niets aan de hand.

Ik begin het inmiddels een beetje moe te worden en stel de vraag dus hier. Wie kan mij helpen met een oplossing voor dit probleem.
 

Highway

Forumguru
Hallo Superb58JFP1. Welkom op het forum. Het wordt hier gewaardeerd je ook even voor te stellen op het forum.

Om op je vraag terug te komen: ik heb ook een S2 (2010) en herken je probleem niet.
Ik haal de auto van slot via de afstand bediening. Portier handel heb ik wel soms wat weerstand indien het flink heeft gevroren, maar dit is minimaal. Zit dan een beetje vast gevroren en moet ik nog steeds een keer zelf inspuiten.

Over mijn slot zit een kapje. Hier komt dus weinig tot geen vocht in.

Het enige wat in mij opkomt, is dat er veel vocht in je deur komt. Zijn de afwatering gatjes onderaan de deur niet verstopt?
 

Octavia32

Forumguru
Ik ken je probleem heel goed, heb dit al vaker mee gemaakt en uiteindelijk besloten voor een paar maanden terug om met de onderhouds beurt ook dit aan te laten pakken.

Het gaat hier om de bowden kabel van de hendel deze kan door vocht vast komen te zitten.

Ik heb dan ook met de afgelopen vorst periodes geen last meer gehad van een vast zittende deur hendel.

Voor de duidelijkheid mijn S2 is van 2009
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ook wel eens gehad dat de deur niet open ging. Ik stap dan gewoon via de andere deur in en na een tijdje rijden hoor je kloenk en is de deur open
 
Bovenaan Onderaan