Bevestigingspunt hoedenplank

AGTon

Forumguru
Goedemorgen,

Het bevestigingspunt voor de hoedenplank in mijn RR is aan een kant afgebroken. Dit zat er al aan te komen aangezien hij al flink ingescheurd was en het niet de vraag was of, maar wanneer hij zou breken.

Nu kan ik echter de hoedenplank niet meer bevestigen omdat hij aan een kant een steunpunt mist. Zijn er mensen die dit ook hebben gehad en er een oplossing voor hebben?

Het "pikkie" waar de hoedenplank op rust is een geheel met de plastic binnenkant van de achterbak. Ik voel er weinig voor om (indien dat mogelijk is) die hele achterkant te laten vervangen voor alleen dat "pikkie" Denk dat het kostentechnisch ook niet in verhouding staat.

Ik zat zelf te denken aan een houten "duvel" om die passend te maken, maar wellicht zijn er hier ervaringsdeskundigen die mij verder kunnen helpen.

gr.
 

guidoscm

Senior Member
Ik heb bij mijn roomster wel last dat de klem op de houdenplank zelf lost laat.
ik hoop dit nog met lijm of een schroefje vast te zetten.

Als je de knop mist is een duvel waarschijnlijk het goedkoopste.
een zij paneel zal wat hoger in de prijs liggen.
 

Captain Hook

Forumguru
@AGTon Ik weet niet hoe handig je bent met DIY.
Maar dit is toch redelijk makkelijk op te lossen.
Zojuist ff gekeken bij onze Roomster. En zo'n rond 'uitsteeksel', wat in die opening van de hoedenplank past, is best wel zelf te fabriceren.
De precieze diameter en lengte ff opmeten. En dan vind ik bij mijn voorraad aan 'sloopmateriaal' vaak wel een stuk kunststof wat je zodanig kunt bewerken (b.v. met een dremel), wat vervolgens passend gemaakt kan worden.
Dan wat ruimer qua lengte laten, zodanig dat je het naar binnen kunt steken, in het gat waar de oorspronkelijke bevestiging zat. En die vervolgens borgen met een paar kleine zelftap schroefjes.
Waarbij je van tevoren het kunststofdeel insmeert met 2-componenten hars en dat voorzichtig naar binnen schuift.

Mocht je zelf geen geschikt stuk kunststof hebben, dan is de lokale kringloopwinkel ook altijd een bron van inspiratie! Daar liggen tig soorten onderdelen en/of andersoortige knutselspullen waarvan je altijd wel een deel kunt hergebruiken. Vaak voor een habbekrats mee te nemen.
Al is het maar het massieve handvat van b.v. een oud stuk gereedschap o.i.d.
 

AGTon

Forumguru
ff contact opgenomen met de plaatselijke dealer. Het kunststof deel wat vervangen moet worden zou niet zo heel duur zijn, maar de manuren maken het prijzig. Advies was ook om met een bout als draagpunt te gaan werken. Ik ga ff knutselen en dan moet het makkelijk te doen zijn,.
 
Bovenaan Onderaan