Bevestiging Coyote-Mini dmv Brodit Pro Clip

Gege001

Actief lid
Hallo,

Ik ben op zoek naar een "stabielere" bevestiging voor mijn Coyote-Mini.
Momenteel gebruik ik een bevestigingsclip voor het ventilatierooster van Coyote zelf, maar door deze manier van bevestigen staat de Coyote nogal te bewegen tijdens het rijden ...

Ik had mijn oog laten vallen een bevestigingssysteem van Brodit, met name de Pro Clip.
Deze clip klemt in het ventilatierooster enerzijds en tussen de opening van het dashbord net onder het ventilatierooster anderzijds. Voor elk type van wagen hebben zij een bevestigingssysteem.
Wordt ook gebruikt voor het plaatsen van een extern GPS-systeem.

Mijn vraag: heeft iemand van jullie hiermee ervaring ? Bijkomend probleem is (misschien) dat ik destijds heb gekozen voor de optie met gekleurde ledverlichting in het interieur en deze ledstrip loopt net op de plaats waar de clip zou moeten tussen de naad van het dashbord worden geklemd...

G.
 

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb in het verleden in verschillende auto's gebruik gemaakt van een Brodit Pro Clip. Ik was daar zeer tevreden over. Vooral het feit dat deze bevestigd kan worden zonder te boren of te schroeven in het dashboard was voor mij een belangrijke reden om voor Brodit te kiezen.

Ik maak incidenteel nog wel eens gebruik van een clip die op het ventilatierooster geklikt kan worden, maar dat is dan meestal voor een enkel ritje waarvoor ik de navigatie van de auto niet kan gebruiken en navigatiesoftware op de smartphone gebruik.

Ik heb geen idee of de ledverlichting in de weg zit voor het bevestigen, maar ik vermoed van niet.
 

andrehj

Forumguru
Brodit proclip is gewoon het beste systeem op de markt. Je betaalt wel dik 20 euro voor een simpel stukje kunststof, maar achter dat stukje kunststof zit wel een uitgekiende ontwikkeling.
Ik heb ze al voor een stuk of 6 auto's besteld, en altijd ging de montage probleemloos, en zat het geheel daarna supervast.
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb in m'n Fabia I een proclip gebruikt en nu in m'n huidige Octavia I ook weer. Ik heb er een merk+type specifieke telefoonhouder op geschroefd (op de proclip dus, want die gaat zelf inderdaad schroefloos op je dashboard)

Ben er zeer tevreden van, met name omdat ik 's zomers de lamellen van de ventilatie open kan zetten (airco) dan koelt de telefoon meteen mee (de combinatie gps + opladen en soms volop in de zon kan het toestel flink opwarmen) en 's winters kunnen de lamellen van het roostertje netjes dicht zodat de telefoon niet gefrituurd wordt...

Ander voordeel is dat de lamellen niet stuk gaan op deze manier. En dat vergeleken met raamplakkers, je geen zicht weg neemt...
 

Gege001

Actief lid
Enig idee of dit probleem kan geven met de aanwezige LED-lichtstrip die niet tussen die twee elementen van het dashboard loopt waar de clip dient tussen geklemd te worden ?

G.
 
Bovenaan Onderaan