Beurt Skoda Scout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimkie07

Nieuw lid
Kan iemand mij vertellen of er ergens gegevens te vinden zijn voor de onderhoudsbeurten van de Scout? Ik wil de onderhoudsbeurten zelf gaan doen, en dan is het wel makkelijk om te weten wat ik zoal moet doen. Zie graag jullie inbreng.

cvegreen

Forumguru
Wel handig als je meld over wlk type het precies gaat. Bv 1.9 tdi of zo. Bouwjaar kan ook heel handig zijn . Dus vervoledig u openingspost best, als je reaktie wil krijgen

joergarms

Senior Member
Qua beurten kun je gewoon doorgaan op die van de gewone Fabia. De Scout is technisch gezien namelijk niks anders. Dus als je een werkplaatshandboek op de kop kan tikken, dan zul je daar goed mee uit de voeten kunnen. Een gewone standaardbeurt is redelijk eenvoudig op te sommen;
Olie + filter, luchtfilter, onderstel controleren op spelingen en gebreken. Remmerij controleren. En om specifieke kmstanden bijvoorbeeld ook de bougies vervangen, luchtfilter en eventueel de riemen. Verder komt het er gewoon op neer om zo'n beetje alles langs te lopen, verlichting checken, sloten en scharnieren smeren.
Het is niet moeilijk, kost je wat tijd, maar is zeker wel te doen. Hou er wel rekening mee dat je je mobiliteitsgarantie verliest en dat de auto niet NAP-geregistreerd wordt.

hemi24

Forumguru
Mijn beste gok is dat het hier om een O2 Scout gaat, waarschijnlijk in de 2.0 FSI uitvoering, gezien boujaar (2008) en kilometerstand (52k)

joergarms

Senior Member
@Hemi24, zover had ik niet eens gekeken.
Mocht het inderdaad daarom gaan, dan kun je motorisch gewoon alles aanhouden van de Octavia met dito motor.
Qua aandrijflijn weet ik niet of het 4x4 systeem extra onderhoud nodig heeft, neem aan dat het behoorlijk onderhoudsvrij is.

hemi24

Forumguru
Staat allemaal in het onderhoudsboekje, dacht ik zo?!? Een Scout onderscheidt zich door het plastic verder niet van een normale 4x4 versie, lijkt mij?

Fabia

† In Memoriam
Ben bang dat de topic starter niet meer reageerd. Hij heeft tot nu toe 1 posting gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan