Betrouwbaarheid Yeti

WillemdeNie

Nieuw lid
Mijn Yeti 1.2 ambition met DSG 7 automaat is haast 4 jaar oud. Zeer tevreden; ook met caravan.
Maar hoelang blijft zo'n auto het doen. Ik hoor vaak zeggen, dat het motortje het relatief vaak begeeft en dat ook de DSG en de koppelingen relatief vaak kapot gaan.
Is dat waar? en moet ik geld opzij leggen voor verwachtte reparaties?
Of moet ik op tijd een nieuwe kopen met verlengde garantie?
 

EdK

Forumguru
Ach als jij je wagen naar behoren onderhoud en niet misbruikt dan zal het wel loslopen.
Hou rekening mee dat er tienduizenden TSI blokken in omloop zijn en je in fora's eigenlijk alleen de probleem gevallen leest.
Komt er eigenlijk op neer dat je van alle blokken die er in omloop zijn de problemen die je er bv hier over leest eigenlijk verwaarloosbaar zijn.

En geld opzij leggen voor onvoorziene reparaties is natuurlijk nooit een verkeerde instelling, en hoef je dat potje niet aan te raken dan kun je dit bij koop van een nieuwe dan weer mooi benutten zeg ik altijd maar
 

ertromp

Forumguru
Wat is : "relatief vaak begeeft"?
Je DSG kun je voorzorg maatregelen op nemen.
Hoeveel km heeft je auto gereden?
Je kunt nl. Overwegen om de optimalisatie software van TVS engineering voor je DSG er op te laten zetten. Dat voorkomt cq. stelt onnodige slijtage koppelingen uit
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
@Rosinfield Heb je toevallig een artikelnummer voor een set bougiekabels ter vervanging op mijn Yeti 1.2 TSI, of waar kan ik dat vinden ?
ik wel, de omcirkelde zijn per cilinder, kostprijs gemiddeld 22-24 euro bij een dealer. Onderaan met de rechthoek rond is voor een set, deze kost 86 euro bij de plaatselijke stealer. Dit is voor een CBZB, dat is een 1.2TSI maar je moet checken met je eigen motorcode of deze de juiste is.

Naamloos.png
 

Joske

Forumguru
Art nr 03F905409C bougiekabelset.
Nieuw type voor yeti 1.2 tsi
is voor auto's vanaf 22/10/2012, en geen melding dat deze vervangen zijn door het nieuwere type. Kan ik geen uitsluitsel over geven of enkel deze nog leverbaar zijn én dus wel degelijk de "juiste" zijn :)
 

vanliers

Nieuw lid
Deze is er bij mij opgekomen nadat de oude het begeven hadden.
yeti uit 2009 en 2010 op kenteken.
Zit z'n extra bescherm plastic omheen.
 

MeuSkoda

Actief lid
Vraag is alleen hoe weet je of je een goede kwaliteitskabel haalt? En het liefst niet Marter-vriendelijk.
 
Laatst bewerkt:

Zespri

Forumguru
Effe een vraag : je hebt dus nu een goed functioneerde auto ?

als je antwoord Ja is vraag ik me het volgende af Als niet kapot is waarom zou je het dan gaan repareren ? :nono:

Zou zo zeggen wie dan leeft wie dan zorgt toch. Wel ff zorgen dat je cash achter de hand hebt maar dat is altijd verstandig.

In de regel gaan die dingen kapot juist door dat je er aan komt lekker gewoon z'n beurtjes en lekker door tokkelen.

Is mijn advies aan je.


:cheers:

ps alle kabels van tegenwoordig juist worden van die visolie gemaakt heeft iets te maken met een raar modern woord duurzaamheid of zo
 
De bougiekabels van mijn Suzuki zitten er al 17 jaar in, de bougies trouwens ook, ik vervang dat pas als het stuk gaat. De luchtfilter is ook nog nooit vervangen (wordt wel ooit met perslucht uitgeblazen), want : Hoe erger een luchtfilter verstopt zit, hoe beter hij filtert. Tot op zekere hoogte natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

MeuSkoda

Actief lid
@Zespri Mijn auto hapert en houdt in. Vandaag heb ik een foutcode P0171 uitgelezen.
Ben aan het zoeken op internet wat er allemaal aan de hand zou kunnen zijn met mijn auto.
 

Zespri

Forumguru
oh dat zijn niet bougiekabels ... dat klinkt als het systeem is te arm, dus de cilinder(s) krijgen te veel lucht, of te weinig brandstof.

Heb je ergens getankt waar je normaal nooit zou tanken of is je auto geweest voor een beurt?

Begin simpel check brandstoffilter, LMM (luchtmassameter), luchtfilter ,lambdasonde van de katalysator en hoe staat het met de katalysator zelf.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan