Bestuurderstoel berscherming

Tjin

Lid
Even een vraag voor de Skoda rijders en werkbroek dragers hier .

Voor mijn werk heb ik elke dag een werkbroek aan door het vele in en uitstappen is bij mijn vorige auto de bestuurdersstoel heel snel versleten .

Zo ziet mijn stoel eruit van mijn vorige auto en dit is binnen 2 jaar gebeurd .

2nss4yu.jpg


Hebben jullie tips voor mij om dit te voorkomen bij mijn Fabia ?
Misschien een goede stoelhoes of iets anders wat mijn zitvlak zal beschermen tegen dit soort slijtage.
 

Canon-Eye

Forumguru
iets anders wat mijn zitvlak zal beschermen
Hopelijk ziet jouw zitvlak er beter uit dan dat van die stoel... :D

Ik ken mensen die (om heel andere redenen) zweren bij zon stoel-inleg van een soort grote kralen. Schijnt een masserende werking te hebben. Maar of dat nou lekker zit... zou je eerst eens moeten proberen denk ik.

Of anders zou je misschien een leren hoes over de zitting kunnen laten maken in overleg met een leerinbouwer.
 

EdK

Forumguru
Vraag me af wat voor zitvlak jij op je werkbroek hebt zitten.
Rij een Caddy zakelijk met werkbroek uiteraard aan , maar heb dit soort plekken zelfs na 4 jaar nog niet.
Of ben je ooit met schroevendraaier of iets dergelijks in kontzak op de stoel gaan zitten.

Maar heb collega die wagen ook prive gebruiken en vanwege de werkzaamheden en hierbij redelijk vervuilde kleding en in die kleding van één locatie naar andere rijdend , willen ze die toch wel schoon houden.
Die halen bij action voor weinig zwarte stoelhoezen.
Wint geen schoonheids wedstrijd kwa uiterlijk maar doet wel zijn werk.
En in weekenden bij privé gebruik gaan ze eraf en indien nodig de was in....
 

eriktv

Forumguru
Ik heb voor PostNL en voorgangers postbezorging in de buitengebieden gedaan, waarbij je bij sommige ritten 500x in- en uitstapt. Per dag. Zes dagen in de week. En die stoelen zagen er zelfs niet zo uit :nailbiting:.

Er kwamen wel hele stukken schruimrubber uit de wang en bij de Fiats en Renaults braken hele stoel-, deur- en raamhendels af (en een gaspedaal en een enkele keer een deur), maar zo erg heb ik ze niet gezien.
 

Tjin

Lid
Nee echt niet zeker geen dikke portemonnee.
Draag gewoon een werkbroek van Mascot.

En ja ik moet ook steeds in en uitstappen uit de auto.
Misschien dat er juist daar wat meer slijtage in kwam.

Maar wel bedankt voor de tips.
Ik heb inmiddels een extra bamboe zitkussen besteld uit China.
 

Tjin

Lid
Even een update na 2 weken rijden in en uit stappen ziet mijn bestuurdersstoel er zo uit .
De slijtage slaat ook hier al toe helaas :thumbsdown:

2nushgj.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Dan zou ik toch niet te lang wachten met het nemen van maatregelen, hetzij aan de stoel, óf door nog eens kritisch te kijken naar andere mogelijkheden voor de werkkleding.

Heb je misschien bepaalde tools in de kontzak, en kunnen die dan niet aan een los om te gespen gordel of zo?
 
Bovenaan Onderaan