bestuurdersdeur indicator niet werkend

skoda-fabia24

Nieuw lid
Beste Leden.
Ik heb een skoda Fabia II uit 2011.
Maar als ik de bestuurdersdeur open maak dan krijg ik niet op de dashboard een melding dat de deur open staat te wel dat wel zo is bij de andere deuren.
nu vermoed ik dat het wellicht een kabelbreuk ergens kan zijn dat ie het niet aangeeft maar het voertuig dat deed ie al niet naar aanschaf van het voertuig!
Nu vraag ik me af hoe zou ik dit wel kunnen oplossen?
Valt ook niks te vinden op het internet naar mijn mening, of ik kijk er vol overheen?!

Tees

Donateur
Het kan een kabelbreuk zijn in de doorgang van de deur naar de carrosserie, maar minstens zo waarschijnlijk is dat het bestuurdersslot kapot is. Allebei bekende kwaaltjes van meerdere generaties VAG autos.

skoda-fabia24

Nieuw lid
De slot ervan werkt gewoon, en alle andere deuren geven aan dat de deur wel of niet gesloten is verder op de bestuurdersdeur werkt alles alle elektrische ramen zowel voor als achter de spiegels ( maar waar zou de kabelbreuk zich dan kunnen bevinden?)

Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Het slot kan wel open en dicht gaan, maar gegeven dat de auto niet doorheeft dat dat gebeurt, geeft aan dat het mogelijk is dat een van de microswitches in het slot kapot is. Dat is precies hetgene wat vaak aan het bestuurdersslot kapot gaat, met deze symptomen als gevolg.

Als het een kabelbreuk is, dan zit die vaak in het scharnier van de deur, in die rubberen mof. De bekabeling daar is wat aan de korte kant ontworpen, waardoor daar vaak een breuk optreedt. Maar ik verdenk in jouw geval echt het deurslot.

Ik weet niet waar je woont, maar in Apeldoorn zit een zaakje specifiek op autodeursloten waar een aantal leden hier goede ervaring mee heeft: https://deurslotreparatie.nl/

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan