Besteld: YETI 1,2 DSG

Jan_Hein

Actief lid
Gisteren de Yeti besteld in Ambition uitvoering.
Wil graag wat hoger zitten en deze ziet er leuk uit.

Kleur: Aqua Blue metallic
Extra: electrische ramen achter
ellendesteun op de voorstoelen
PDC achter
reservewiel
Visionpakket
Trekhaak vast
geen navigatie meer ivm diefstalgevoeligheid.
 

bert2

Lid
De kleur Aqua Blue gaat er vanaf week 22 uit, althans voor de Octavia. Ik moest een andere kleur kiezen.
Vind je het verschil tussen een 2.0 FSI en een 1.2 TSI niet te groot ?
 

Jan_Hein

Actief lid
Bert,

Nee, ik wist niet dat de kleur aqua blue eruit gaat. Is niet ter sprake geweest. Maar goed, dan kan ik alvast eens kijken naar een andere kleur voor het geval dát.
We hadden eerst zwart uitgezocht, maar daar zie je echt alles op.
Tja, het verschil tussen 2,0 FSI en 1,2 TSI....... In een eerdere discussie had ik daar ook vragen over, maar men verzekerde mij dat er in het dagelijkse gebruik meer dan voldoende trekkracht in zit.
De 2,0 rijdt heerlijk soepel in combinatie met de tiptronic. Daarbij komt dat de YETI alleen leverbaar is met DSG in de 1,2 liter benzinemotor en de 2 liter diesel. Had ook liever een 1,4 met DSG gehad. Bovendien ben ik geen scheurneus en stel prijs op lekker relaxed rondtuffen. De 2 liter doet zijn werk met het grootste gemak. De toerenteller komt amper boven de 2500 toeren uit.
Toch neem ik met pijn afscheid van de O2.
 

bert2

Lid
Jan-Hein,
Ik heb met de 1.2 DSG (Octavia) gereden en dat viel helemaal niet tegen in vergelijk met mijn 1.6 FSI. Gevoelsmatig vond ik de overgang naar 1.2 wel wat groot en mede gezien het geringe prijsverschil voor een 1.4 TSI gekozen. Zeker de Yeti is een compleet andere auto dus ik denk dat je het verschil met de 2.0 FSI niet eens erg opvalt vooral omdat die TSI motoren al zoveel kracht onderin leveren. Als de Yeti nog voor week 22 in productie gaat heb je geen probleem dat die kleur er ook voor dit model uitgaat. Sterkte met het wachten. Bert
 

TurboBooster

Forumguru
@jan-Hein,

Ellendesteun op de voorstoelen? :confused:

Zijn die stoelen zo slecht dan, of bedoel je lendesteun.

Groet, TurboBooster.
 

Jan_Hein

Actief lid
Sorry TurboBooster,

Het is inderdaad een lendensteun voor die ellendige lendenen van mij.
De stoelen van de Yeti zijn uitstekend, maar voor de lange ritten kan wat extra steun geen kwaad.
 
Bovenaan Onderaan