Besteld; Superb Combi 2.0 140 PK Ambition BL

Superbbb

Nieuw lid
Vandaag besteld;

Superb Combi 2.0 TDI / 140 PK DSG-6 Ambition Businessline.

Mocca Brown, sportonderstel, 17" Trifid velgen en verwarmbare voorstoelen.

Half augustus moet die geleverd worden!

quorumz

Actief lid
veel plezier met het nagelbijtende wachten en op het forum klikken, been there done that hehe. mijne komt na in verhouding niet zo lang wachten eindelijk vd week

Superbbb

Nieuw lid
Rij nu met een Golf V 2.0 TDI 140 PK DSG Sportline van april 2006, deze uiteindelijk ingeruild en moest € 32.500,- bijbetalen (wilde hem eerst verkopen en dan maximale korting pakken (dit was idd Euro 1.400,-).

Wasmachineman

Forumguru
Je kofferbak wordt dus 2 x zo groot :grin:
Verkopen zal niet makkelijk gaan van zo'n golf die nog best jong is.
Niet zo heel veel korting krijg je, vind ik, als je geen inruil hebt ? Er zijn bedrijven die geven dezelfde korting die ze anders aan leasemaatschappijen geven, 8% !

Superbbb

Nieuw lid
Klopt verkopen ging niet makkelijk dus nu ingeruild op de Skoda.

De Euro 1.400,- waar ik eerder over sprak was een eerste aanbieding van de dealer, ik heb daar verder niet over onderhandeld omdat ik nu de Golf heb ingeruild!

Wasmachineman

Forumguru
Begrijpelijk ! Zou ik denk ik ook zo doen.
Welke dealer heb je hem besteld trouwens en ging alles naar tevredenheid ?

Superbbb

Nieuw lid
Bij Skoda Center Utrecht, goed geholpen (wist al precies wat ik wilde m.u.v de kleur) en binnen 20 min. een offerte incl. inruilkorting, bij twee andere dealers duurde dit een week!

Tot nu toe dus tevreden, alleen voor het onderhoud ben ik er nog niet helemaal uit, Ede-De Meern vind ik niet ideaal.

Falcon

Donateur
Voor onderhoud die om de 30.000/40.000 km plaats vindt? Zou ik persoonlijk een goede band opbouwen met de dealer, kan je nog wat opleveren in de toekomst. ;)

Veel plezier in augustus.

plaza

Forumguru
[van april 2006, deze uiteindelijk ingeruild en moest € 32.500,- bijbetalen (

Krijg je niet een beetje erg weinig terug voor je "oude " auto ?

Superbbb

Nieuw lid
Kreeg bij 3 andere bedrijven tussen de € 8.500,00 en € 9.000,00 terug... hij heeft 170.000 km gelopen...

Captain Hook

Forumguru
Zo. Da's een enorme afschrijving. :shocked:
Jij rijdt wel errug graag auto en bent een goede sponsor voor de auto industrie. :winkie:

Superbbb

Nieuw lid
Ik rij veel auto, meestal met veel plezier maar nog vaker omdat het nou eenmaal moet! Het is dan ook een zakelijke auto (waar ik prive ook heerlijk mee heb gereden).

Superbbb

Nieuw lid
Die Golf? Was iets van € 37.000,- geloof ik. De inruilprijs was veruit de hoogste van de 4 verschillende aanbieders, deze auto wordt op de bekende sites (autotrader/autotrack) aangeboden tussen de € 10.500,- en € 14.000,- ik denk dat een inruilprijs van € 11.500,- dan niet slecht is...

plaza

Forumguru
Die Golf? Was iets van € 37.000,- geloof ik.

Dan is de Skoda zeker geen slechte inruiler ( meer ) t.ov. de VW.
Ben bij meerdere dealers geweest met mijn Oc. 2 RS 2006 , 96.000 km en
aanschafprijs van € 38.000.
De laagste bood € 15.000 en de hoogste bood € 18.000.
Het verschil zit hem in het feit dat de ene dealer wel waarde hecht aan het feit dat er een JD Stage 4 opzit , en de anderen minder of zelfs helemaal niets.

Superbbb

Nieuw lid
Ik denk dat het grootste verschil zit in het aantal km, bij mijn Golf bijna 2x zoveel t.o.v. jouw Skoda.

De Skoda kan dus door de dealer zelf weer verkocht worden, de Golf gaat gelijk "naar de handel" omdat (bijna) geen enkele dealer een auto met 170.000 km voor de deur wil hebben.

plaza

Forumguru
Ik denk dat het grootste verschil zit in het aantal km, bij mijn Golf bijna 2x zoveel t.o.v. jouw Skoda.

Maar bij een diesel is jouw km aantal toch niet zoveel ?

Maar ala, je hebt in iedergeval een hele mooie auto besteld, en dat is
een feit :winkie:

Superbbb

Nieuw lid
Nee idd dat is niet zoveel voor een Diesel maar wel teveel voor een merkdealer om bij de occasions te zetten (vertelde verschillende dealers mij) de Golf gaat dan direct naar "de handel."

En je hebt gelijk ik heb een mooie auto besteld (nu nog even wachten tot de levering).

Superbbb

Nieuw lid
Heb vanmiddag maar even de dealer gebeld met de vraag of ze al een idee hebben van de productie datum (ik las hier een hoop verhalen over onverwacht lange levertijden voor de Superb Combi). In week 30 rolt hij van de band (de eerste week na de zomerstop in de Skoda fabriek (week 28 en 29)). Eind augustus kan ik hem ophalen!

Bovenaan Onderaan