van RS naar FR

Spector

Forumguru
IMG_9391.jpg

De Ali voetsteun is binnen en geïnstalleerd. Als volgende projectje eens kijken naar de binnenverlichting.
 

philippe bakker

Forumguru
hier in belgië of in nederland rij je toch geen +200 km/u ? dus is een band van een klasse minder toch goed vindt ik :)

Natuurlijk als je veel daar Duitsland gaat is het wel aangeraden om de juiste banden te nemen... trouwens een klasse hoger mag dat dan ? Daar heb ik eigenlijk geen idee van :)
Bij mij verspringt hij in 5de in sport bij 205 km/u dus das bij mij meestal de grens waar ik de voet vh pedaal haal bij het inhalen
 

Rallye

Forumguru
Een (of meer) klasse(n) hoger mag altijd. Ik wil me niet in moeten houden en woon aan de grens, dus voor mij wel de juiste banden. Zaterdag nog ff 230 gereden en een wat langer stuk 220. Blijft een fijne auto, zo’n RS.
 

Spector

Forumguru
Ik rij zelf met snelheidscode V (tot 240) mede omdat deze banden ook onder de vorige RS lagen. In de winter (= met winterbanden) ben ik er sowieso niet zo van om het maximale eruit te halen qua snelheid. Het gevoel op winterbanden blijft toch anders dan op het zomerrubber.
 

Rallye

Forumguru
In principe is V net te laag (tot 240). Ook je oude RS liep al 236 en bij de snelheidscodering hou je altijd een marge naar boven aan (wind in de rug/bergaf). Met winterbanden heb je inderdaad de keuze voor een lagere codering, dus het mag wel.

Gezien dat “gevoel” heb ik me uiteindelijk ook tot 220 beperkt.....
 

Spector

Forumguru
Klopt, ik heb bij de winterbanden ook standaard de snelheidswaarschuwing op 210 km/u aan staan. Nu moet ik wel zeggen dat er qua wegligging met winterbanden tussen de 2 RS'en een wereld van verschil is. De huidige geeft veel meer
zekerheid en gevoel van controle ten opzichte van de vorige die nog wel eens zenuwachtig werd op de voorbanden op hogere snelheid.
 

Spector

Forumguru
Net gezien dat mijn vorige RS te koop staat, weet iemand of er een topic of iets dergelijks is om dit te melden zodat er
eventueel vragen gesteld kunnen worden aangaande achtergrond informatie?
 

Spector

Forumguru
Dat klopt, maar sommige mensen (leden en niet-leden) struinen fora en dergelijke af voor ervaringen, enz.
Ik hou het wel in de gaten, mocht er zich iemand melden is het vroeg genoeg het kenbaar te maken.
 

sitechris

Donateur
Het is echt geen ramp om de snelheidsindicatie van je banden even te overschrijden. Het is niet zo dat je bij 241 opeens een klapband krijgt. Kortstondig geen probleem, het is niet de bedoeling om dat langdurig te doen. En als de banden warm zijn (bv op een warme lentedag) zou ik wel iets meer op mijn tellen passen met winterbanden.
 

Spector

Forumguru
Net gezien dat mijn vorige RS te koop staat, weet iemand of er een topic of iets dergelijks is om dit te melden zodat er
eventueel vragen gesteld kunnen worden aangaande achtergrond informatie?

Auto staat niet meer op de site van de verkoper en volgens de Finnik App heeft de auto een 2e eigenaar sinds 13 februari. Misschien dat de nieuwe eigenaar zich nog meldt hier (zat een skodaforum.nl sticker op het onderhoudsboekje). Auto stond te koop in Capelle, dus misschien spot ik hem nog eens in de buurt.
 

SteefvH

Senior Member
Bekijk bijlage 63911 Na 6,5 jaar en 162.000 km gaat ze eruit, weg, ingeruild. Toch wel een beetje met pijn in het hart.
Maar de opvolging staat klaar, een Octavia RS 245 Business DSG in Steelgrey.

Opties:
Panodak
Verwarmde voorruit
Sunset
Afneembare trekhaak
Dynamic chassis control
Optica parking assistent
Dab

Nog een weekje wachten en dan kunnen we gaan wennen.

Afgelopen week rij ik weer even in mijn jeugdige dorp en wat schets mijn verbazing een Steelgrey Octavia RS!
Wat een waanzinnig mooi apparaat!! Gefeliciteerd ookal ben ik aan de late kant.

Als het nou wat warmer is en je staat erbij moet ik even binnen spieken bij je.
 

Spector

Forumguru
Afgelopen week rij ik weer even in mijn jeugdige dorp en wat schets mijn verbazing een Steelgrey Octavia RS!
Wat een waanzinnig mooi apparaat!! Gefeliciteerd ookal ben ik aan de late kant.

Als het nou wat warmer is en je staat erbij moet ik even binnen spieken bij je.
Geen probleem, ik ben ff een weekje op wintersport geweest maar je bent altijd welkom om te komen gluren.
 

Spector

Forumguru
C0CEA2AB-80EA-4978-9EAC-5A8D716C006A.jpeg
Als gezegd, een weekje wintersport. Tijd om eens de RS te testen op tijdens een langere rit. 980km heen en een week later weer terug. De heenweg gedurende de nacht leek wel een uittocht van Nederland richting de sneeuw. Toch heerlijk door kunnen rijden en wat rijdt die auto toch lekker of het nu 100, 120 of 200km/u is de wagen ligt heerlijk op de weg. Even inhalen, met het grootste gemak en het verbruik 1 op 11 viel niet eens tegen. Tijdens het weekje hebben we temperaturen van -18 moeten doorstaan, zonder verdere problemen. De terugreis was nog drukker dan de heenweg + sneeuw op de weg maakte het geheel niet aantrekkelijk en mogelijk om door te trappen. Maar ook dan blijft het gewoon een perfecte reis auto. Ik kijk alweer uit naar de reis richting Italië van de zomer en de kilometers ertussen natuurlijk.
Wat rest is een lelijke groef in m'n remschijf rechtsvoor. Ik vrees dat er zo'n fijn Oostenrijks steentje (gladheidbestrijding) in m'n remklauw gezeten heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spector

Forumguru
Het viel allemaal mee, heeft waarschijnlijk iets van een steentje klem gezeten tussen de klauw en schijf. Remklauw verwijderd, schoongemaakt en nagekeken. Verder niets gevonden, de groef slijt wel bij :D
 

B.Stuurder

Forumguru
hier in belgië of in nederland rij je toch geen +200 km/u ? dus is een band van een klasse minder toch goed vindt ik :)

Natuurlijk als je veel daar Duitsland gaat is het wel aangeraden om de juiste banden te nemen... trouwens een klasse hoger mag dat dan ? Daar heb ik eigenlijk geen idee van :)

Tuurlijk mag je een hogere klasse, ik heb W klasse, op zomer én winterbanden. En ook al eens 245 gereden, op een lege weg, dat wel. Het zijn de overige weggebruikers die de situatie risicovol maken, óók in Duitsland trouwens.
 
Bovenaan Onderaan