van RS naar FR

Spector

Forumguru
07E77C0B-20F8-46CF-B737-C88AD6DD7C91.jpeg
Ach, het is maar voor een paar maandjes. Met ritten naar Duitsland en Oostenrijk in de planning noodzakelijk kwaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaxN

Donateur
Van RS, naar Ambition als je dit zo van de zijkant ziet.(Ff niet naar de uitlaatdemper kijken)
Maarja functie voor vorm in dit geval.
 

Horkje

Forumguru
Je hebt groot gelijk hoor @Spector maar het doet wel een beetje pijn aan mijn ogen die oude wintervelgen....

Je mooie bak verdient beter!

Zag net een donkere O3 met zwart winter-staal rijden en op een of andere manier deed dat toch minder pijn aan mijn ogen als nu bij jou.

Maar goed, nogmaals, je hebt gelijk hoor.
 

Spector

Forumguru
Het gaat mij ook een beetje aan het hart, maar dit jaar is maar ff zo. Volgend jaar toch nieuw rubber dus dan maar gelijk kijken voor nieuw licht metaal...
 

dirkie996

Forumguru
Het gaat mij ook een beetje aan het hart, maar dit jaar is maar ff zo. Volgend jaar toch nieuw rubber dus dan maar gelijk kijken voor nieuw licht metaal...
Heb gezien dat Skoda voor 17" velgen met 205/50 r17 winterbanden, 1499€ vraagt. Ik vind dit wel 'n dure oplossing.
Waarom geen stalen velgen van 17", worden deze dan misschien te zwaar, in dit formaat? Het is toch maar om de winter door te spartelen,en gemakkelijker om kettingen te monteren, dus functie boven looks.
Of anders bij 'n banden/velgenboer gaan zien. Denk toch wel dat er ettelijke honderden euro's bespaard kunnen worden, met als voordeel, 'n enorme keuze aan lichtmetalen velgen.
 

Spector

Forumguru
Volgens de dealer(s) moeten het minimaal 17" en licht metaal zijn vanwege de remschijven. Dit was ook al zo voor m'n vorige RS. Bij de vorige had ik nog wel wat over tussen de remklauw en de velg, dat is met het nieuwe model gereduceerd tot een paar mm ( scheelt een haartje zeg maar ) schijven zijn dus iets gegroeid in de tussentijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Maar 17” op een RS? Dat is toch echt zonde....... Laat staan in staal. Lijk je net een Duitser (zoals ze hier in de grensstreek veel rondrijden).
 

leon-cupra

Forumguru
Bestaat een stalen velg wel in 17"?
Ben nu toch ook wel aan het zien voor winterbanden maar het setje zoals @dirkie996 vermeldt is idd redelijk aan de dure kant. Daarbij zijn het dan nog spuuglelijke velgen ook (mijn broer heeft deze op zijn vRS liggen).
 

leon-cupra

Forumguru
Maar 17” op een RS? Dat is toch echt zonde....... Laat staan in staal. Lijk je net een Duitser (zoals ze hier in de grensstreek veel rondrijden).
grotere velgen drijven het kostenplaatje serieus omhoog. En dat dan voor winterbanden die alle slechte weersomstandigheden moeten ondergaan ....
 

Rallye

Forumguru
Tja. Dan had je geen RS moeten kopen. En als 17” al €1500 kost, zou ik liever een paar honderd euro meer uitgeven om niet voor joker* te rijden.

*mijn persoonlijke mening
 

Horkje

Forumguru
Of winterbanden op de originele velgen; best of both worlds.

Maar goed, is met deze afmetingen ook niet gelijk goedkoop en je originele velgen hebben dan ook meer te leiden. En dan nog de discussie over het overzetten van zomer- en winterbanden.

Al met al heb je de voor jou beste keuze gemaakt. Maar we zien je auto natuurlijk wel het liefst op haar mooist.
 
Bovenaan Onderaan