Besteld Skoda Octavia Combi RS

Topic in 'Mijn auto' gestart door Spector, 14-03-2011.

1. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Tja, als eerst repareren mogelijk is kan je een nieuwe ruit uitstellen tot na de winter.
    Ook minder last van de temperatuurverschillen dan.
    Zou in jouw geval eerst kijken of ze het kunnen repareren. Dan kan je de vervanging uitstellen.

Spector vindt dit leuk.

2. Antera

Antera Forumguru Donateur

Repareren hangt af van het sterretje maar is ook met een verwarmde voorruit repareerbaar. :-)

Mijn voorkeur zou idd wachten zijn tot na de winter als hij geheel vervangen moet worden

Spector vindt dit leuk.
  3. philippe bakker

philippe bakker Forumguru Donateur

Mijn schoonpa heeft een nieuwe fabia en er was een mega barst in zijn voorruit. Natuurlijk had hij er geen verzekering voor want de 80 euro per jaar was teveel. Bij Carglass kostte het 600 euro. Bij Skoda zelf 450 euro en hij heeft op internet een Hollandse zelfstandige gevonden die het voor 350 euro deed....

Peter-036 vindt dit leuk.
  4. Spector

Spector Forumguru

Maar is dat ook met vooruitverwarming en technische snufjes in de spiegel?

5. philippe bakker

Geen flauw idee :) maar tis ne gierigaard dus ik betwijfel het. Ik ben ervoor verzekerd en hier kwam Carglass aan huis mijn ruit vervangen

Spector vindt dit leuk.
  6. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

@Spector velgen zwart dippen en je rijdt er weer netjes bij met de winterdag, veel voordeliger ;)

7. Spector

Spector Forumguru

Dat is niet eens zo'n slecht idee, kan ik na de winter eens naar kijken. Dank voor de tip.

8. Spector

Spector Forumguru

Hoe lang gaat een normaal setje licht metaal eigenlijk mee?

9. leon-cupra

leon-cupra Forumguru

Bij mannen: heel lang.
    Bij vrouwen: zeer kort
    :deuk:
    (Borduren hé)

Corné de Kluijver vindt dit leuk.
  10. Corné de Kluijver

Corné de Kluijver Forumguru Donateur

Als je geen stoepranden kust heel lang, onder onze Fabia zitten RS velgen uit 2001 en die zijn dus al zo ongeveer 18 jaar oud.

11. Spector

Spector Forumguru

Knippers en achteruitrijverlichting vervangen door LED:

IMG_1203.JPG IMG_1204.JPG

Moeilijk te zien in daglicht, maar vooral de achteruitrijverlichting geeft een boel meer licht dan de standaard peertjes.

Tuner111 en Corné de Kluijver vinden dit leuk.
  12. s-line

s-line Forumguru

Carglass die mogen nog niet eens naar mijn auto kijken laat staan aanraken!:nono:

13. philippe bakker

Ik zie niet in waarom niet ?

14. s-line

s-line Forumguru

Ik wel!
    Hoe vaak ik auto’s krijg die door die prutsers zijn verklo....
    Van lekkage tot diep in het metaal gesneden/gezaagd (of in de bekleding en zelfs dashboard)met de bij behorende roestvorming daarna... bij ons op de zaak komen ze er ook niet meer in. Wij doe het alleen nog maar zelf en met de plaatselijke ruitenboer.

Peter-036 vindt dit leuk.
  15. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Autotaalglas (in Almere) is beslist niet beter: ik heb roestvorming midden boven de voorruit, onder het rubber vandaan, op de Clio.....2x een nieuwe ruit daarvandaan.
    En omdat het een poosje duurt voordat je het ziet, heb je geen poot om op te staan als je 't zou willen claimen.

s-line vindt dit leuk.
  16. s-line

s-line Forumguru

Klopt helemaal. Bij dat soort bedrijven krijgt een nieuwe medewerker ff een spoedcurses en dan hup de weg op.
    0 begeleiding of dergelijke, en zeer grote wisseling van personeel. Kortom niet voor mij..

Corné de Kluijver en Peter-036 vinden dit leuk.
  17. Spector

Spector Forumguru

Carglass mag bij mij ook alleen een sterretje reparen. Als de gehele ruit vervangen zou moeten worden dan ga ik naar dealer.

18. philippe bakker

Daar waar ik niks moet betalen die mogen het doen

19. Peter-036

Peter-036 Forumguru Moderator

Dat was mijn overweging ook, maar daar ben ik op teruggekomen.

20. ertromp

ertromp Forumguru Donateur

Nou dan zul je lang moeten zoeken vrees ik. Je verzekering draagt er echt wel aan bij

Deel deze pagina