van RS naar FR

Spector

Forumguru
Ik heb me netjes ingehouden en bij 210 niet doorgetrapt. Nu was het daar ook veel te druk voor, dus had het toch niet gehaald. Heb me wel verbaasd over hoe lekker de auto bij deze snelheid op de weg ligt. M'n vorige RS werd boven de 200 toch echt wat zenuwachtig op de voorwielen. Over 1 of 2 weken gaat het zomerrubber er weer onder en ook dan staan er nog ritjes Duitsland gepland, dus dan gaan we hem eens op topsnelheid uitproberen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb me netjes ingehouden en bij 210 niet doorgetrapt. Nu was het daar ook veel te druk voor, dus had het toch niet gehaald. Heb me wel verbaasd over hoe lekker de auto bij deze snelheid op de weg ligt. M'n vorige RS werd boven de 200 toch echt wat zenuwachtig op de voorwielen. Over 1 of 2 weken gaat het zomerrubber er weer onder en ook dan staan er nog ritjes Duitsland gepland, dus dan gaan we hem eens op topsnelheid uitproberen.
Inderdaad wordt de auto wat nerveus op de voorwielen boven de 200.
 

Spector

Forumguru
Passen die goed? Ik heb ze in gewoon mat zwart, maar bij de bestuurdersdeur wil hij niet lekken blijven zitten. Ik heb hem er weer afgehaald, omdat hij dan zorgde dat de deur minder goed te sluiten was.

Naadloos, ze klemmen eromheen en zitten vast met een stukje plakmateriaal. Ik vraag mij wel af hoe lang de stukjes plakmateriaal goed blijven maar voor die paar euro maakt het eigenlijk ook weer niet heel veel uit. Ik heb tot nu toe geen problemen ondervonden met het sluiten van de deuren. Volgens mij zijn ze wel wat krasgevoelig...
 

vleier

Forumguru
Ik heb me netjes ingehouden en bij 210 niet doorgetrapt. Nu was het daar ook veel te druk voor, dus had het toch niet gehaald. Heb me wel verbaasd over hoe lekker de auto bij deze snelheid op de weg ligt. M'n vorige RS werd boven de 200 toch echt wat zenuwachtig op de voorwielen. Over 1 of 2 weken gaat het zomerrubber er weer onder en ook dan staan er nog ritjes Duitsland gepland, dus dan gaan we hem eens op topsnelheid uitproberen.

Heb ik hier niks geen last van gehad. Mijn golf 4 had het erger bij 160 dan de rs bij 250
 

Spector

Forumguru
Ik tik deze week de 10k kilometer aan en dit zijn nog altijd zeer tevreden kilometers. Vorige week een K&N filtertje geplaatst maar verder eigenlijk geen tot weinig tijd gehad om na te denken over volgende aanpassing. De TVS aanbieding zet je echter wel weer aan het denken...

Ik heb nog wel een vraagje, ik heb deze week voor het eerst met een aanhanger gereden. Daar was op zich helemaal niets mis mee, maar er verscheen na het aansluiten van de stekker een waarschuwing dat ik de lichten van de aanhanger moest checken. Trouw uitgestapt en een rondje gelopen, maar alle verlichting functioneerde naar behoren. Iemand een idee waar deze storing vandaan zou kunnen komen??
Attachment0.jpeg
 

MaxN

Donateur
Had laatst hetzelfde met de fietsendrager achterop.
Zelfs dat de ACC het niet meer deed.
Auto uit zetten en weer starten en beide waren weg.
Maar wel apart dat de melding komt.
 

Spector

Forumguru
Heb ik geprobeerd, maar melding bleef dmv het waarschuwings-driehoekje onderin de maxidot. Bij wagenstatus in de Columbus gaf de auto dezelfde melding en deze kon ik niet resetten. Pas na het ontkoppelen en toen opnieuw starten van de wagen was de melding weg.
 

Spector

Forumguru
Het betere knip en plak werk, even een avondje knutselen met een beter resultaat dan dat ik verwachte. Geluid is beter geworden zonder te overdrijven. Nu eens kijken wat de eventuele vervolgstap zal zijn met betrekking tot de einddempers. Het geluid van een youtube filmpje is te afhankelijk van de speakers van het apparaat waar je het mee afspeelt of de kwaliteit van de camera waarmee het is opgenomen. Ik ga dus maar kijken of ik ergens wat systemen live kan ervaren en dan beslissen of ik verder ga vervangen.

e2a9e6f7-56d9-4626-87d0-8af00504f254.JPG 82571199-0206-4988-835d-ac6f21e0d336.JPG f26259ac-1116-4d92-909b-649af6b9aa81.JPG ab5a3f71-4c9b-4587-9ff5-510e8b72ad56.JPG
 

Tuner111

Forumguru
Het betere knip en plak werk, even een avondje knutselen met een beter resultaat dan dat ik verwachte. Geluid is beter geworden zonder te overdrijven. Nu eens kijken wat de eventuele vervolgstap zal zijn met betrekking tot de einddempers. Het geluid van een youtube filmpje is te afhankelijk van de speakers van het apparaat waar je het mee afspeelt of de kwaliteit van de camera waarmee het is opgenomen. Ik ga dus maar kijken of ik ergens wat systemen live kan ervaren en dan beslissen of ik verder ga vervangen.

Bekijk bijlage 67800 Bekijk bijlage 67801 Bekijk bijlage 67802 Bekijk bijlage 67803
Mooi gedaan! Zoals ik zij he, het geluid word zooo veel beter!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
 

Spector

Forumguru
Mooi gedaan! Zoals ik zij he, het geluid word zooo veel beter!

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
Zeker! Nogmaals dank voor de tip, ook voor die extra klemmen en mof want die heb je echt wel nodig. Dia verschil van 2mm maakte dat de oude verbinding/klem niet hergebruikt kon worden.
 

Spector

Forumguru
nee, nog niet ervaren. Ook geen last van resoneren. De nieuwe pijp hangt volledig vrij. Geluid onderin de toeren klinkt wel wat zwaarder door in de auto, maar ik ervaar het niet als dreunen of oncomfortabel. Ik moet het op "hoge" snelheid nog ervaren, maar daar kom je in Nederland niet zo snel aan :D
 
Bovenaan Onderaan