Besteld: Skoda Octavia 1.6 TDI Elegance Businessline BLACK MAGIC MICA 1Z1Z

ZeroNRG

Senior Member
Na ruim 4 jaar met plezier in een Octavia 2 Combi Elegance Businessline rond gereden te hebben werd het tijd voor een opvolger.

In plaats van een Combi, dit keer een Hatchback

Het lijstje qua opties/accessoires is niet zo indrukwekkend, aangezien alles er al op zit :)

Skoda Octavia 1.6 77 kW / 105 pk TDI Elegance Businessline
Kleur: BLACK MAGIC MICA 1Z1Z
Bekleding: Onyx
Optie: Volwaardig reservewiel
Accessoires: Extra getint glas (dmv folie)

Het is nu nog even wachten tot de week van 9 juli, word de auto ruim voor mijn vakantie geleverd.

Voor zover ik bij Swarttouw (Barendrecht) begrepen heb is het stik druk met de levering van Skoda, het merk is volgens hen duidelijk groeiende. De nodige auto's staan bij hen in de showroom op opgeleverd te worden.
 

ZeroNRG

Senior Member
Op 9 juli, totaal onverwacht, kreeg ik Danny van Swarttouw (Barendrecht) aan de telefoon met de vraag wanneer hij afgeleverd mag/kan worden.
Blijkt dat ze hem eerder geproduceerd hebben dan verwacht ;)

Dus na 2 weken met een VW Golf rond gereden te hebben is het dinsdag 17 juli dus zover, de 2e Skoda.

Klein detail is dat mijn oude Octavia nog opgehaald moet worden door de leasemaatschappij, door de 1 juli drukte hebben ze een achterstand weg te werken.
 

Kensel

Forumguru
Dat zijn de leukere berichten.
Alvast veel plezier met je verheugen en natuurlijk binnenkort met het ophalen en ben benieuwd naar de foto's!
 

ZeroNRG

Senior Member
Vandaag bij Swarttouw de Octavia op wezen halen en daarna thuis vluchtig wat foto's geschoten, de raamfolie is donkerder dan de standaard Sunset (die bij de Combi's leverbaar is) Al met al een top combinatie :)

20639-img-0357.jpg

20640-img-0359.jpg

20643-img-0367.jpg

20642-img-0366.jpg
 

VEEJAY

Forumguru
Mooie auto maar de vorige vind ik toch echt mooier, vooral de kleur en de velgen! :tongue: Veel plezier met de nieuwe. Was je vorige een 1.9TDI? Dan ben ik benieuwd naar je ervaringen met de 1.6TDI.

Groet,
VJ
 

ZeroNRG

Senior Member
@VJ, eigenlijk is er weinig te kiezen op het gebied van Elegance Business Edition Greentech. Storm Blue was niet duidelijk of deze wel/niet leverbaar zou zijn op de Octavia maar ben zelf erg tevreden met de huidige kleur. Onder bepaalde lichtval is hij zwart en dan weer grijs.

Afkomstig vanuit de 1.9TDI (109PK) naar een 1.6TDI is even wennen qua versnellingen. Je merkt dat ze om er Greentech van te maken met de overbrenging hebben zitten spelen. Dat resulteert dan wel weer in een prettigere rijstijl bij 120+ (ook banden met lagere rolweerstand). Qua inhalen zul je in de 1.6 wat vaker terug moeten schakelen op de snelweg of autowegen om vlotjes in te halen. Echter als de snelheid 110+ is gaat dit prima in de 5e versnelling. De motor zelf is wat jaartjes nieuwer en lijkt gevoelsmatig toch echt pittiger dan de 1.9.

De eerste +/- 2500 KM zit er nu ongeveer op en komende week gaan we een paar dagen richting Duitsland dus dan is het mogelijk om boven de 140 te kijken wat de auto doet.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik tot 2007 privé altijd een sedan gereden heb (Opel Vectra 1.6i) en zakelijk een Opel Astra 2.0DI Stationwagon. Bij de keuze van de 2007 O2 was het gunstiger om te gaan voor meer ruimte (combi) omdat het qua kosten weinig uitmaakte.

Nu ik weer mocht kiezen is de keuze toch beïnvloed door het verlangen naar een sedan (of hatchback die op een sedan lijkt) en ik ben happy (al had een Storm Blue wel mooier geweest) ;)
 

ZeroNRG

Senior Member
Ondanks dat ik in het VAG-COM topic al gemeld heb dat ik bij Mark (Antara) langs geweest ben nog even het lijstje met de VCDS aanpassingen:

- Needle Sweep
- Cornering lights via Mistlampen
- Gevoeligheid lichtsensor
- Unlock diagnostic menu
- Noodstop Remlicht + Alarmlichten
- Highway Lighting - >140KM/h lichten aan
- Tear drop wiping
 

CDK

Forumguru
aanpassingen zijn eenvoudig te doen, nits je de juiste apparatuur hebt (laptop en vcds)

greetz Corné
 
Bovenaan Onderaan