Besteld! S3C 2.0 TDI DSG 110kW Style Business

Gysman

Actief lid
Kogel is door de kerk, het is de volgende auto geworden:

Superb Combi 2.0 TDI DSG 110kW Style Business
Moon White
Tech pakket (pano dak, leder, travel assist)
Travel pakket (Smart light assist en Lane Assist, en wimpers :) )
Adaptieve Cruise Control
Achteruitrij camera
Dynamic Chassis Control
Sunset
Trekhaak

Geen 18 inch, mede vanwege prijs en het niet kunnen monteren van sneeuwkettingen

Daarna in te plannen:
- Afspraak met Antera voor wat tweaks en spacers omdat ik de 17 inchers te smal vindt ogen.
- Afspraak met TVS voor DSG tuning.

Eerst nog even wachten echter...
 

xplain

Forumguru
Heerlijke wagen! En die spacers interesseert me wel! Benieuwd naar het resultaat. Ik twijfel nog tussen spacers en verlaging met m'n 17inch. Weet niet goed of enkel spacers het beoogde effect zullen hebben?
 

El Fuego

Senior Member
Daarna in te plannen:
- Afspraak met Antera voor wat tweaks en spacers omdat ik de 17 inchers te smal vindt ogen.
- Afspraak met TVS voor DSG tuning

Mooie configuratie! Bewust dat je alleen kiest voor DSG tuning en niet voor wat motorkietels? Heb zelf geen ervaring met DSG-tuning. Is het de moeite waard voor de bak die in de 2.0TDI ligt?
 

Gysman

Actief lid
DSG tuning gaat mij om een betere configuratie van schakelmomenten. De bak schakelt vrij snel op (uitstoot beperkend) met als nadeel een trillende motor, en (zo kan ik me dan voorstellen) eerder slijtage. En ja ook bij lease is dit bijzonder vervelend.... Motortuning hoef ik niet zo nodig. 9 seconden vlot zat, 200 rij ik bijna nooit, en 150pk is niet echt instap. Daarbij toch altijd wat huiverig geweest voor motortuning van leaseauto (iets waar ik met de DSG bak minder problemen mee heb).

Wel nog een beetje aan het twijfelen tussen Vagtechniek en TVS. Het lijkt erop dat de eerste (flink) goedkoper is (475 voor tuning met alle opties), en de tweede (prijs 499 voor basisoptimalisatie met schakelpunt optimalisatie, maar zonder verdere opties) heeft natuurlijk de goede naam/ervaring. Over de eerste vind ik echter ook niks dan positieve verhalen.

Vagtechniek: https://chiptuning.vagtechniek.nl/dsg-tuning
TVS: http://www.dsg-dokter.nl/producten/nl_customizing.htm

Keuze gaat naast prijs natuurlijk ook afhangen van ervaringen met de auto/bak, aangezien ik dan ook beter weet wat ik precies wil wijzigen.
 

Antera

Donateur
I know, maar volgens @Antera ben ik er wat laat mee omdat ik al over de 30.000km ben. En bovendien kan hij geen homologatieattest geven voor m'n leasing.


Voor spacers is nooit geen attest mogelijk voor verlaging wel. En 30K kan zeker wel nog alleen kan het zijn dat je dempers wat korter nog meegaan maar ik ben bang dat we dan ergens een mis communicatie gehad hebben
 

xplain

Forumguru
Voor spacers is nooit geen attest mogelijk voor verlaging wel. En 30K kan zeker wel nog alleen kan het zijn dat je dempers wat korter nog meegaan maar ik ben bang dat we dan ergens een mis communicatie gehad hebben

Heb het over hetattest voor de verlaging. Ik geloof dat het niet ging omdat het over de aangepaste set gaat voor de 1.6tdi die het deinen tegengaat. Of was het omdat het een Belgische leasing betreft?
 
Laatst bewerkt:

Gysman

Actief lid
Goed een mazzeltje: de auto bleek ineens "in de aanbieding" bij de leasemaatschappij. 65 euro per maand goedkoper.

Dat gaf meteen wat extra ruimte om 18" te selecteren; gekozen voor cassiopeia zilver, als accessoire, met inruil van de originele velgen. Financieel was dit de beste optie.

Maar ieder voordeel heb zn nadeel :) De kleur Moon White (lang over gedacht en toen bewust voor gekozen) bleek niet mogelijk op deze aanbieding. Het werd dus Zwart, Zilvergrijs, Donkergrijs (quartz) of lichtgrijs (business). Gekozen voor business grey.

Iemand hier Business Grey met Cassiopeia? (Zag wel een plaatje van een HB geloof ik...)

edit: voor de sneeuwkettingen moet ik nog een oplossing verzinnen, maar deze mogelijkheid kon ik niet laten schieten.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een setje "Michelin Easy Grip Evolution" aangeschaft afgelopen winter.
Heb er echter nog niet mee gereden, kan dus geen ervaring delen.
 

Gysman

Actief lid
Ik heb zelf een setje "Michelin Easy Grip Evolution" aangeschaft afgelopen winter.
Heb er echter nog niet mee gereden, kan dus geen ervaring delen.

Mooi systeem, kende ze niet!

En ga je daarmee naar Oostenrijk, of naar Frankrijk? (In Oostenrijk zijn deze niet (wettelijk) toegestaan, omdat ze niet van metaal zijn...)
 

greenlinediesel

Senior Member
Alvast gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!
Ik heb Hankooks onder de Faab, en op de jaarlijkse wintersport (gelukkig) nog nooit kettingen hoeven gebruiken :-)
 

Gysman

Actief lid
Toch een kink in de kabel. De eerder genoemde aanbieding die berekend was, blijkt voor mijn werkgever niet te gelden. En niemand kon me dat de afgelopen weken vertellen... Fijn is dat, blij gemaakt met een dode mus. Nu dus weer terug naar het offertetraject, want de in eerste instantie berekende prijs geldt momenteel ook niet meer! Gaan zien waar dit op uitloopt, mogelijk kunnen dealer/LM nog iets voor me betekenen.
 

Gysman

Actief lid
Dealer/lm wilden geen water bij de wijn doen, dus terug op de oude prijs, en geen 18 inch. Onder het mom van " ieder nadeel heb ze voordeel": sneeuwkettingen zjin nu geen probleem meer :). En de auto kan nu wel weer wit worden.

Het offerte/goedkeurings/besteltraject is doorlopen, levering van de auto staat nu op eind november. Leasemaatsch. wil dan nog wel uitleveren.
 
Bovenaan Onderaan