Besteld Octavia combi Greenline Business Line

smurfja

Nieuw lid
Eindelijk de knoop doorgehakt! Mijn eerste skoda. Het wordt een Skoda Octavia combi 1.6 TDI 77 kW / 105 pk Greenline Business Line kleur zwart met aluminium dakrailing, 17" Pegasus, trekhaak en hulpveren (voor de sleurhut). Verder ESP, sunset, stoelverwarming en electrische ramen achter. Heel compleet dus. Ik had proefgereden bij Pon en kan niet anders zeggen, dat dit een waanzinnige auto is. 't Zal mij benieuwen hoe ie rijdt met caravan.
 

Maarten

Forumguru
Gefeliciteerd met je aankoop!
Het grote aftellen is begonnen.
Ik ben benieuwd naar de foto's als het zover is.
Jij waarschijnlijk naar je auto!

Wanneer zal de levering ongeveer plaats vinden?
 

smurfja

Nieuw lid
Ik ben ook heel benieuwd. Levering is 15 maart, maar ik mag pas eind april mijn huidige leaseauto inruilen. Dus ik moet nog even geduld hebben, maar o o wat een leuk vooruitzicht :)
 

Wasmachineman

Forumguru
En in het maken zijn ze heel goed ! Zelf heb ik 1.9 tdi en ben erg erg blij mee. Oude knikkerbak, dat wel ! Jouw nieuwe is veel stiller ! Wat voor auto heb je nu trouwens nog ?
 

smurfja

Nieuw lid
Iets heeeeeel anders, een Kia Sportage. Maar ik heb er heel veel plezier mee gehad (en nog). Maar deze zuipt veel te veel.... De skoda ziet er gewoon heel cool uit. Ideaal voor wat ik wil en met slechts "20%" bijtelling.
 

Wasmachineman

Forumguru
Ja, die Kia ging natuurlijk wel met de sleurhut want 4x4 ! Of alleen voorwielaangedreven ? En je zit een stukje lager ! Ik heb mijn O2 zelfs verlaagd, vind ik heerlijk. En jouwe is ook iets verlaagd. Kan wel begrijpen dat het wachten misschien iets te lang duurt, zeker als je auto er al is bij de dealer. Welke dealer trouwens en heb je nog vergeleken met andere merken ???
 

cvegreen

Forumguru
Leuke auto die jij hebt gekocht . Ik ben ook benieuwd wat die 1.6 TDI gaat aanvangen met een caravan achter zijn kont aan . Ben tevens ook benieuwd wat voor caravan je hebt (nee geen merk , maar de lengte en gewicht ).
 

smurfja

Nieuw lid
De Kia was 2WD. 4x4 is altijd veel te duur in de lease (echte zuipbakken). Toch deed ie 't boven verwachting. En ik moet zeggen dat ik toch geen bergweggetje uit de weg ben gegaan (zeer smal en steil). Wat betreft de Skoda, ik ben mij gaan beperken tot zuinige auto's, enerzijds vanwege de bijtelling (5% is een hoop) en anderzijds omdat mijn werkgever extra korting geeft (nog eens 2-3%). Hierbinnen ben ik gaan zoeken. Kandidaten waren de Audi A3, VW Golf variant en Skoda. De Audi was toch wat te klein. De VW vindt ik niet zo mooi (de voorkant met koplampen vindt ik van het nieuwe model echt lelijk) en VW is te duur. De Skoda vond ik meteen mooi om te zien en heerlijk ruim. Ik wist ook al meteen dat het een zwarte met aluminium dakrailing moest zijn (vorig jaar oktober ofzo). Ik heb trouwens ook nog in andere auto's gereden. Erg cool vond ik de Yeti. Ik heb serieus de diesel overwogen, maar ik vond deze (aangekleed) toch wat te duur. Ik ben gewoon blij met deze keuze. En dat lager zitten, ach, dat is even wennen.

Ik heb de auto besteld via centrale inkoop van leasemaatschappij. Deze wordt bij een door mij aangewezen dealer uitgeleverd, die e.e.a. extra erop monteert. Want 17" is niet echt af-fabriek...

Die caravan is trouwens een Hobby van 4m en een gewicht van 850 (tot maximaal 1150). De Skoda zou er geen moeite mee moeten hebben. Misschien soms in wat hogere toerenaantallen rijden, maar in de bergen en bij het wegrijden zie ik niet veel problemen. Ik heb de caravantrekker ook geraadpleegd. En tja, mocht het niet zo goed uitpakken, dan moet ik naar een (nog) lichtere caravan uitkijken.
 

cvegreen

Forumguru
Bedankt voor de info over die caravan . Als wij er eentje kopen , dan word het wel groter omdat we rekening moeten houden er dat er nog eens 3 kindjes een slaapplaatsje moeten hebben.
 

smurfja

Nieuw lid
De lengte of zwaarte zegt niet altijd iets over het aantal personen, dat erin kan slapen. Toen ik klein was sliepen wij met z'n vijfen in een hutje van zo'n 3 meter. Klagen deden we niet. We hadden wel veel lol. Een caravan van 4 meter kan heel efficient ingericht zijn, 't ligt net aan wat je wel en niet in de caravan wilt. Maar goed. Ik zou zelf wel voornl. op het gewicht letten. Succes met die caravan zoeken. Dat is ook nog een hele uitdaging. En die Skoda, tja, tot 1400kg moet ie kunnen trekken, he! :xyxthumbs:
 

Luke

Forumguru
Hoi!
Proficiat met je aankoop/lease :cheer:

Over die velgen; doet vadertje staat niet moeilijk over het feit dat er andere velgen opstaan dan voorzien? Het is namelijk mede dankzij die velgen(maat) en bijbehorende energy savers dat Skoda net aan die lage CO²-uitstoot komt...
Ik weet niet hoe in Nederland zulke details worden gecontroleerd? Maar als je bij ons nu de eerste keer naar de keuring gaat met je 17-ers, denk ik dat ze daar misschien wel over zullen struikelen.
Nu ja, velgen zijn gauw vervangen, natuurlijk ;)
 

smurfja

Nieuw lid
Bedankt! Ik heb gelukkig niets te maken met keuringen de eerste zoveel jaar, alleen met de dealer. En hij heeft mij geadviseerd en die 17" verkocht. Leasemaatschappij maakt ook geen probleem. Iedereen blij. Die CO2 meting is een wassen neus, het is alleen belangrijk op papier voor de bijtelling... Ennuh, ik zou zelf niet meteen kiezen voor een milieubewustere auto, maar als het je euros oplevert, dan ben ik wel te porren. En zeker als het zo'n mooie auto betreft....
 

verglas

Nieuw lid
Inderdaad raar dat hele CO2-verhaal...

Ik heb die van mij eind vorig jaar besteld. Ik heb toen geïnformeerd of er misschien de volautomatische gescheiden airco in zou kunnen. Bleek niet te gaan in verband met de CO2 uitstoot en dan zou ik niet meer in de 20% bijtellingsklasse vallen...

Nou, volgende week mag ik hem gaan ophalen. En wat denk je...... Ik krijg de nieuwe 2010-uitvoering, dus zonder bluetooth-voorbereiding, maar met......... inderdaad.. de volautomatische gescheiden airco....

Ben ik natuurlijk alleen maar blij mee, maar een beetje vreems is het wel..
 

Luke

Forumguru
Ja, inderdaad. Vreemde politiek.
Een jaar terug was ik nog gaan kijken voor een Focus Clipper 1.6diesel, 109PK. Die was toen ook zonder velgen te bestellen volgens de officiële berichten, omwille van de uitstootnorm. Nochtans zie je ze hier dikwijls met de Y-spakige velgen rondrijden.
De CO²-uitstootgrens is érgens getrokken, dat is goed. Maar er wordt toch duidelijk met twee maten en gewichten gewerkt. Nu laten ze de mensen nog de keuze om al dan niet andere velgen of accesoires te bestellen en te monteren en in de toekomst ga je daar misschien net weer op getaxeerd worden als er gecontroleerd gaat worden... :smiley29:

En zo wordt je altijd om de tuin geleid door de fiscus. :eek:
 
In tegenstelling tot wat sommige merken claimen, vervalt de 20% bijtelling NIET bij de installatie van een Climatronic of een trekhaak. Dit gerucht komt voort uit het gegeven dat sommige merken ervoor hebben gekozen de uitstoot van hun modellen te verlagen door bepaalde opties niet bestelbaar te maken. De Greenline modellen van Škoda hebben deze restricties echter niet.

De enige restricties die de Octavia Greenline ten opzichte van de reguliere modellen heeft, is dat er geen Sound System, 6 cd-wisselaar, elektrisch glazen schuif-/kanteldak (in verband met gewicht), Sport-pakket of andere lichtmetalen velgen (in verband met lage rolweerstand banden) optioneel leverbaar zijn.

Alle opties die in de prijslijst staan en alle accessoires die leverbaar zijn op de Greenline modellen, hebben dus geen invloed op de bijtelling of het energielabel.
 
Heb net Vepreda aan de lijn gehad om te praten over 16" cratelis (17" met 60.000 km per jaar is niet echt prettig vanwege het comfor en sneller lekke banden) maar ook zij zeiden dat dan mn 20% bijtelling in gevaar kwam. Dan werden het wel erg dure velgen.... Ik ga het risico in ieder geval niet nemen. En voor mij is de binnenkant toch het belangrijkste, dat is toch de werkplek. En laten we eerlijk zijn, het zijn mooie wagens maar natuurlijk niet echt bijzonder.... Of ben ik hier nu een beetje oorlog aan het maken. :2133:Wat ik eigenlijk bedoel; een bv isigna met minder als 17" ziet er gewoon niet uit vanwege de hoge dikke heupen, bij de octavia vind ik het veel minder storend.

in bestelling (1maart) Octavia combi greenline bussinesline black parel sunset carkit. rbs.:bye:
 
Bovenaan Onderaan