Besteld: Octavia Combi Greenline BNL

Faabstra

Nieuw lid
Tot mijn grote spijt kreeg ik te horen dat mijn Seat Leon Total-loss zou worden verklaard, nadat ik deze netjes tegen een lantaarnpaal had geparkeerd.

Geluk bij een ongeluk was dat ik een nieuwe leaseauto mocht gaan uitzoeken. Aangezien er gezinsuitbreiding op komst is, ben ik me geen oriënteren in de wereld van “de stations”. Al snel kwam ik uit op de Octavia. Mooie complete auto, 20% bijtelling en bovendien nog ruimte in het leasebudget voor eventuele extra’s. Een aantal jaren geleden heb ik een Octavia sedan gereden. Op zich een prettige auto, maar ik vond de stoelen destijds erg hard. Toen bij de proefrit bleek dat de nieuwe stoelen nu wel zeer comfortabel zijn, was ik overtuigd. Uiteindelijk is het de volgende “configuratie”geworden:

Octavia Combi GreenLine Businessline (model 2011)

Opties
Sunset ramen
Electrische ramen achter
Metallic lak (black magic)
Bluetooth telefoonaansluiting

Accessoires
Dakrail aluminium kleurig
Dakspoiler
Sierstuk uitlaat (beetje onzin, maar staat wel sportief)
17” LM Skoda Pegasus velgen

De bestelling is rond 1 mei de deur uit gegaan. Verwachte levering: week 26 (m.a.w. volgende week).
Gisteren telefonisch contact gehad met de dealer .. In verband met een grote productieachterstand (hoezo krediet-crisis?) is de productieweek uitgesteld naar naar week 40!!! Dit zou een uitstel van plm. 16 weken betekenen!
Om mij toch een alternatief aan te bieden wordt de bestelling van een demo-auto van de dealer aangepast naar mijn wensen. Gevolg: levering in week 31. Al met al toch een uitstel van 5 weken…

Een flinke teleurstelling, en nogmaals 5 weken wachten, maar het is niet anders …

MarcoO2

Forumguru
Da's zeker een geluk bij een ongeluk... want je gaat er qua auto niet bepaald op achteruit! Welkom hier op het forum en veel plezier met je nieuwe auto (als het wachten voorbij is...) ;)

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Faabstra, welkom hier. Wel een ongelooflijk verhaal van die vertraging in levering zeg, 4 maanden is wel erg. Het lijkt wel of ze hem vergeten zijn te bestellen ofzo ?? Maar goed, nu de voorraad auto. Veel succes ermee !

Bovenaan Onderaan