Besteld: Octavia Combi Businessline Ambition 1.4TSI

Als opvolger van mijn Octavia Combi Demarrage uit 2006.

Een mooie opfrisser dus wat design betreft.

Verder is de heerlijk soepele en vlotte 1.4 TSI een mooi stap vooruit tov de huidige 1.6 MPI.

Als opties verder gekozen voor:
- Zwart Metalic
- Sunset glazen
- Electrische ramen achter
- 16" Cratis velgen
- Trekhaak
- RVS instaplijsten
- Audio Pack plus
- Volwaardig reservewiel
- Kledinghanger

Januari 2010 ophalen bij de dealer.

Wat mij betreft mogen nu kerst en nieuwjaar best eens op 1 dag vallen ... dat het maar snel 2010 mag zijn :-)
 

cvegreen

Forumguru
Dat is inderdaad een mooie vooruitgang van een 1.6 MPI naar een 1.4 TSI . Je zult er zeker kunnen van genieten .
 
Gisteren is de auto binnengekomen bij de dealer. Vandaag was ik toch in de buurt, dus gelijk even gaan kijken. 16" Crateris velgen had ik nog niet live gezien en ze smoelen goed bij de auto. Uitlaatsierstuk was er al op gezet en dat maakt de achterkant nog fraaier dan dat hij standaard al is.

Zonde hoor dat je zoveel moois gewoon nog moet laten staan tot ergens in de eerste week van januari :-)
 
En dan is het 2010...
Komende maandag wordt hij op kenteken gezet.
Komende woensdagmorgen is het dan eindelijk zover....
Toch fijn dat de eerste week van het nieuwe jaar al zoveel goeds brengt :-)
 

cvegreen

Forumguru
En dan is het 2010...
Komende maandag wordt hij op kenteken gezet.
Komende woensdagmorgen is het dan eindelijk zover....
Toch fijn dat de eerste week van het nieuwe jaar al zoveel goeds brengt :-)

U jaar kan al niet meer stuk lijkt mij .
 
Zo, sinds vanmorgen heb ik mijn nieuwe auto. Heerlijk mee rond gereden vandaag. Mijn ervaringen, vergelijk met mijn O1 en wat foto's volgen nog.
 
William van harte gefeliciteerd met je nieuwe Skoda. Veel plezierige en veilige kilometers toegewenst. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Gisteren de dealer in de Meern even gebeld mbt levering van onze nieuwe Skoda Octavia combi BL 1.4 TSI met DSG, 16" crateris, afneembare trekhaak in combi met hulpverenset, MDI en audiopack plus in de kleur cappuccino beige. De auto staat in productie voor week 2. Bij de dealer zouden we de Octavia dan kunnen ophalen omstreeks de 30 januari. Het einde van het wachten is in zicht.
 

sitechris

Donateur
ik heb de mijne ook vandaag in ontvangst genomen (ook 1.4 TSI Amb BL). Ook met 16 inches, ESP, bluetooth. Ik had overigens een zilver metallic besteld, maar bij ons op kantoor hebben ze foutje gemaakt met bestelling. Ook audio upgrade was er niet, zucht en de achterruitwisser hebben ze niet geleverd. En de verkeerde maat winterbanden besteld.

So far het slechte nieuws. Nu het goede nieuws, de auto beviel me direct uitstekend. Vooral motorisch ben ik best onder de indruk van de 1.4 TSI. Ik heb eerder een 2.0 TDI gereden, die was een stuk sneller (gechipt), maar de 1.4 TSI loopt vele malen stiller en mooier. Is toch wel een verschil. Nee....het is geen sprinter, maar hij presteert heel aardig. En redelijk veel trekkracht, zelfs onder de 2000 toeren zit er nog voldoende versnelling (ook in VI). Verder rijdt de auto als elke Octavia, onopvallend goed.

Opvallend: de grotere spiegels zorgen idd voor minder geruis, interieur is er iets op vooruit gegaan en erg handig.....nieuwe maxidot is veel uitgebreider. Zelfs de olietemperatuur. Wow!

Verbetering? Ja......nog steeds komt er teveel geluid van de wielkasten/banden vandaan. Nog steeds te weinig isolatie daar. Had mijn vorige O2 ook last van.
 
ik heb de mijne ook vandaag in ontvangst genomen (ook 1.4 TSI Amb BL). Ook met 16 inches, ESP, bluetooth. Ik had overigens een zilver metallic besteld, maar bij ons op kantoor hebben ze foutje gemaakt met bestelling. Ook audio upgrade was er niet, zucht en de achterruitwisser hebben ze niet geleverd. En de verkeerde maat winterbanden besteld.

So far het slechte nieuws. Nu het goede nieuws, de auto beviel me direct uitstekend. Vooral motorisch ben ik best onder de indruk van de 1.4 TSI. Ik heb eerder een 2.0 TDI gereden, die was een stuk sneller (gechipt), maar de 1.4 TSI loopt vele malen stiller en mooier. Is toch wel een verschil. Nee....het is geen sprinter, maar hij presteert heel aardig. En redelijk veel trekkracht, zelfs onder de 2000 toeren zit er nog voldoende versnelling (ook in VI). Verder rijdt de auto als elke Octavia, onopvallend goed.

Opvallend: de grotere spiegels zorgen idd voor minder geruis, interieur is er iets op vooruit gegaan en erg handig.....nieuwe maxidot is veel uitgebreider. Zelfs de olietemperatuur. Wow!

Verbetering? Ja......nog steeds komt er teveel geluid van de wielkasten/banden vandaan. Nog steeds te weinig isolatie daar. Had mijn vorige O2 ook last van.

Ha sitechris,

Kijk, jij bent dus ook weer een gelukkige Skodabezitter! Balen zeg van die foutjes bij de bestelling. Maak ik nou uit jouw verhaal op dat er ook een verkeerde kleur is besteld? Zo ja, in welke kleur is hij dan geleverd?

Ik kan me goed vinden in je opmerkingen. De 1.4TSI is echt heerlijk. Ik vergelijk hem met de 1.6MPI uit mijn vorige O1. Dan is het geen stap, maar een sprong vooruit. Heerlijke 6-bak, schakeld heel soepel. Grotere spiegels zijn erg handig met parkeren daar je nu ook beter zicht hebt op stoepranden e.d.

Doordat de motor zo stil is valt het bandengeruis meer op. Wel is het minder dan in mijn O1. Mogelijk dat een ander merk/type band stiller is. Geen idee hoe de Continental SportContact bekent staat wat geluidsproductie betreft.

T.o.v. mijn O1 is deze auto in elk geval een forse vooruitgang. Voorlopig zit ik nog op de roze wolk. Over een tijdje kan ik wat rationeler oordelen over de auto.

Op kantoor heb ik al veel lof geoogst. Groot, mooi, sjieke uitstraling, imposante neus, fraaie binnenkant, grote kofferbak ... ik heb het allemaal al gehoord. Leuk hoor.

Komend weekend maar eens in de boekjes duiken om alle functionaliteit door te nemen ... en uiteraard lekker rijden. Snel voldoende kilometers maken om de auto als ingereden te kunnen verklaren en dan eens het onderste uit de kant te halen wat de motor betreft. Ik doe nu nog niet te extreem.

Wordt vervolgt.
 

___JC___

Forumguru
ik heb de mijne ook vandaag in ontvangst genomen (ook 1.4 TSI Amb BL). Ook met 16 inches, ESP, bluetooth. Ik had overigens een zilver metallic besteld, maar bij ons op kantoor hebben ze foutje gemaakt met bestelling. Ook audio upgrade was er niet, zucht en de achterruitwisser hebben ze niet geleverd. En de verkeerde maat winterbanden besteld.

Dat meen je niet en de verkeerde kleur en de audio upgrade vergeten? Dat zijn geen onbelangrijke dingen op je auto lijkt me zo. Hoe gaan ze dit nu oplossen? Welke kleur heb je nu gekregen trouwens?
 

sitechris

Donateur
De kleur is nu zwart, daar til ik niet zo zwaar aan. Die extra speakers ga ik nog wel erbij regelen, dat is idd wat vervelender. En ik vind het jammer dat ik nu nog steeds op zomerbanden moet doorglibberen. Zeker omdat ik regelmatig naar Limburg moet rijden. Daar baal ik nog het meest van. Winterbanden gaat nu minimaal weer 2 weken duren.
 

MarcoO2

Forumguru
Da's balen, Chris! Maar gelukkig grotendeels wel te verhelpen. In ieder geval gefeleiciteerd met je nieuwe auto, en veel plezier ermee! En jij ook natuurlijk, William!
 

cvegreen

Forumguru
Wel Chris , dat is balen dat hij wat anders eruit ziet dan dat je gehoopt had , maar een zwarte O2 is in mijn inziens geen straf . Die speakers kan achteraf ook , alleen jammer van je winterbanden , want die kan je nu echt wel gebruiken . Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven aan je O2 .
Wiliam , je zult ook ongetwijfeld heel blij zijn met je nieuwe O2 , daar twijfel ik helmaal niet aan . Dat je veel lovende woorden krijgt over je nieuwe auto , lijkt mij niet meer dan normaal , het zijn al lang niet meer die oostblok auto's met achterhaalde technieken he . Dat weten wij, maar er zijn er nog een hele hoop die dit niet weten en een kale VW golf kopen in plaats van een mooie octavia .
 

Wasmachineman

Forumguru
Hoi Chris, het valt me op dat bij elke aflevering wel iets misgaat. Toch fijn dat hij er is. Alhoewel die Audi geen straf was.

Hoi William, jij natuurlijk ook heel veel plezier van je mooie wagen.
Geniet er van, doe ik ook nog steeds na ruim 2 jaar. Zo heerlijk rijdt deze. En mijn nieuwe over een half jaar zal helemaal een feest zijn....:489:
 

sitechris

Donateur
William, hoe bevalt je nieuwe auto?

Even kort mijn impressie: ik ben met name onder de indruk van de 1.4 TSI. Wat een fijne motor. Soepel, zuinig (1 op 13,5!!!!) en best wel snel. Het voelt alsof er 150 peekaatjes aan het werk zijn onder de kap. En de motor is ook nog stil en loopt als een zonnetje. Wat een verschil met de TDI's.
 

Michel

Forumguru
Ik kan de bevindingen van Sitechris alleen maar onderschrijven. Inmiddels rijd ik al een klein jaar met deze motor, maar het blijft een geweldig stuk techniek. Ook nu na ruim 30.000 km ben ik nog steeds onder de indruk van dit motortje (en die typering is beslist niet denigrerend bedoeld). Alleen in de 6e is hij (logisch) wat luier, maar schakel even één of twee versnellingen terug en hij is helemaal bij de les, zonder al teveel lawaai te maken.
Zelf heb ik een verbruik van 6,8 l/100 km.
Voor dagelijks gebruik een prima motor!
 

sitechris

Donateur
lui in 6? Vind ik persoonlijk nog wel meevallen, maar de auto presteert wel het best tussen de 4000 en 5000 toeren.
 
Bovenaan Onderaan