Besteld: Octavia Combi 1.4TSI elegance business

roofdier

Nieuw lid
Hoera, de kogel is eindelijk door de kerk: Deze week via mijn werk besteld: Skoda Octavia 1.4TSI Elegance business line

Extra's:
* Sunset
* 17" Pallas velgen
* Trekhaak
* Reservewiel

Kleur: Black magic Pearl
Levertijd: Geen flauw idee, hoop ik morgen te horen.

Ik weet grotendeels wat ik krijg want ik rij nu al ruim 4 jaar de O2 Combi 1.9TDI Ambiente zilvergrijs.

Ik heb inmiddels al een proefrit in de 1.4TSI achter de voeten en dat beviel me prima. Reed haast als een diesel, zo lui :).

Eerst kwam de 1.6 TDI greenline nog in beeld maar gezien het verwachte kilometrage van 30.000 per jaar, bleek benzine gunstiger voor mijn werkgever. Ik heb er geen moeite mee want deze elegance business is toch een stuk luxer uitgerust dan de greenline.

Zodra hij er is zal ik wat foto's plaatsen. Nu maar wachten......
 

roofdier

Nieuw lid
Spannend. Ook de 1.4TSI zag ik, maar dan met DSG.
Welke kleur, en nog bijzondere opties?

We zien de foto's wel verschijnen neem ik aan
 

Bakkertje

Forumguru
Goede keus, ik denk inderdaad dat de 1.4 tsi het beter zal doen dan de 1.6 tdi (maar dat is vooral gebaseerd op m'n ervaringen met een 1.6 ford tdci)

Wellicht is het een idee om een alarm te laten installeren, dan heb je hopelijk wat langer plezier van je Columbus dan de skoda-met-columbus-zonder-alarm rijders.

Sterkte met het wachten!
 

cvegreen

Forumguru
Zo ,dat klinkt aardig man.
Alleen jammer dat je nu nog zo lang moet wachten tot je met je nieuwe mag gaan rond toeren . Je moet een gelukkig man zijn , de overstap mogen doen van diesel naar benzine . Die motoren houden veel minder lawaai als een diesel en dat is altijd super prettig .
 

sitechris

Donateur
goede keus om voor de 1.4 TSI te gaan, het is een erg fijne motor. Voor je gevoel levert hij meer dan 122 pk. Zeker met DSG een zeer fijne combinatie.
 

roofdier

Nieuw lid
Inderdaad nog een tijdje wachten: 10 tot 12 weken is zojuist doorgegeven. Blehh..
Mijn collega's gaan voor een 2.0 TDI DSG maar daar is levertijd net zo lang voor, dus dat maakt niets uit.
 

McDeanski

Nieuw lid
Levertijd

Hoi Roofdier,

Ik heb begin mei (9de) dezelfde auto besteld in de kleur Anteracite Grey en sinds afgelopen woensdag 1 juli rij ik er in rond. De verwachte levertijd was 17 juli maar werd dus bijna 3 weken eerder, hoop dat ie van jou ook gauw komt want het is een erg fijne auto.

Alvast veel rijplezier,

Rob
 

roofdier

Nieuw lid
Valt mee

Hoi Roofdier,

Ik heb begin mei (9de) dezelfde auto besteld in de kleur Anteracite Grey en sinds afgelopen woensdag 1 juli rij ik er in rond. De verwachte levertijd was 17 juli maar werd dus bijna 3 weken eerder, hoop dat ie van jou ook gauw komt want het is een erg fijne auto.

Alvast veel rijplezier,

Rob

Hoi Rob,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ga je foto's plaatsen?
En had je er nog bijzondere opties opzitten?

Maar 7,5 week valt inderdaad mee. Dan zou ik hem eind augustus mogen verwachten. Lekker, want half september ga ik op vakantie. Leuke testrit.
 

roofdier

Nieuw lid
Ik kreeg gisteren te horen dat mijn O2 pas in week 40 geleverd wordt omdat de productieweek naar week 37 is verschoven. Dat wordt dus nog even doorbijten....
Valt me toch een beetje tegen die levertijd. Hoorde op dit forum betere berichten, maar de zomervakantie speelt vast een rol.
 

roofdier

Nieuw lid
Ik heb inmiddels bericht gehad dat donderdag 1 oktober DE dag is!
Nog 6 nachtjes slapen en dan is de nieuwe O2 in mijn bezit. Gauw de oude nog even uitmesten en zodra ik kans zie zal ik wat foto's plaatsen.
 
Bovenaan Onderaan