Besteld: Octavia Combi 1.4TSI elegance business

roofdier

Nieuw lid
Hoera, de kogel is eindelijk door de kerk: Deze week via mijn werk besteld: Skoda Octavia 1.4TSI Elegance business line

Extra's:
* Sunset
* 17" Pallas velgen
* Trekhaak
* Reservewiel

Kleur: Black magic Pearl
Levertijd: Geen flauw idee, hoop ik morgen te horen.

Ik weet grotendeels wat ik krijg want ik rij nu al ruim 4 jaar de O2 Combi 1.9TDI Ambiente zilvergrijs.

Ik heb inmiddels al een proefrit in de 1.4TSI achter de voeten en dat beviel me prima. Reed haast als een diesel, zo lui :).

Eerst kwam de 1.6 TDI greenline nog in beeld maar gezien het verwachte kilometrage van 30.000 per jaar, bleek benzine gunstiger voor mijn werkgever. Ik heb er geen moeite mee want deze elegance business is toch een stuk luxer uitgerust dan de greenline.

Zodra hij er is zal ik wat foto's plaatsen. Nu maar wachten......
 

roofdier

Nieuw lid
Spannend. Ook de 1.4TSI zag ik, maar dan met DSG.
Welke kleur, en nog bijzondere opties?

We zien de foto's wel verschijnen neem ik aan
 

Bakkertje

Forumguru
Goede keus, ik denk inderdaad dat de 1.4 tsi het beter zal doen dan de 1.6 tdi (maar dat is vooral gebaseerd op m'n ervaringen met een 1.6 ford tdci)

Wellicht is het een idee om een alarm te laten installeren, dan heb je hopelijk wat langer plezier van je Columbus dan de skoda-met-columbus-zonder-alarm rijders.

Sterkte met het wachten!
 

cvegreen

Forumguru
Zo ,dat klinkt aardig man.
Alleen jammer dat je nu nog zo lang moet wachten tot je met je nieuwe mag gaan rond toeren . Je moet een gelukkig man zijn , de overstap mogen doen van diesel naar benzine . Die motoren houden veel minder lawaai als een diesel en dat is altijd super prettig .
 

sitechris

Donateur
goede keus om voor de 1.4 TSI te gaan, het is een erg fijne motor. Voor je gevoel levert hij meer dan 122 pk. Zeker met DSG een zeer fijne combinatie.
 

roofdier

Nieuw lid
Inderdaad nog een tijdje wachten: 10 tot 12 weken is zojuist doorgegeven. Blehh..