Besteld: Octavia Combi 1.4 TSI DSG Elegance BusinessLine

coolrunnings

Actief lid
Na enkele weken gehoord te hebben dat ik een vast contract heb, direct de offerte voor een Octavia bij mijn manager op zijn bureau neergelegd:

Extra's:
* Sunset (:cool:)
* Trekhaak (is wel handig)
* Dubbele kofferbakbodem (hoef ik niet zo diep te bukken als ik de rolstoel van mijn vrouw in en uit de auto moet tillen)
* Chromen uitlaatsierstuk dubbel (vind ik gewoon mooier staan)

Het is een Candy White geworden, waar ik er nog geen één van heb zien rondrijden (uitgezonderd die ene bedrijfswagen met bestickering)
Volgens de dealer moet ie de 2e helft van november geleverd worden, dus dat zou een levertijd van 6-8 weken betekenen.

Nu gaat het wachten beginnen.......

cvegreen

Forumguru
Zo , dat is best een leuke auto die jij in bestelling hebt staan. Dat gaat heerlijk rustig rijden zijn met die DSG bak . Schijnt een heerlijke automaat te zijn. De 1.4 TSI motor schijnt ook wel een leuke motor te zijn . Dus dat word top . Best dat je die bodem kon bijnemen in verband met de rolstoel van je vrouw. Is het een sedan of een combi die je besteld hebt ? Wit is nu het nieuwe zwart , met mooie grote donkere velgen vind ik dat wel top hoor , hier rijden er een paar dure auto's rond in het wit met donkere velgen . Dat is wel mooi om te zien .

coolrunnings

Actief lid
Het is een combi geworden, a. omdat ik die mooier vind dan de hatchback en b. omdat dat toch wat handiger is met de rolstoel.
Het worden helaas geen donkere velgen, gewoon de standaard 16" velgen.
Ik had wel de 17" Pallas velgen gewild, maar die kosten gewoon € 40 per maand extra in de lease, dat werd me toch wat te gortig.

Ik heb een proefrit gemaakt in een 1.4 TSI met DSG-bak. Echt helemaal geweldig. Net alsof je met een diesel rijdt, zoveel koppel heeft die motor.
Inhalen was ik ook wel benieuwd naar, maar als je met 100 (in de 7e versnelling ;) ) op de rechterbaan rijdt en er valt een gaatje, je geeft een dot gas, de DSG-bak schakelt retesnel terug naar z'n 4 en hoppa, daar ga je. Dat viel me meer dan 100% mee, hoe snel die DSG bak dat oplost.

Delight

Actief lid
Dat klinkt niet verkeerd...
Wel een stuk comfortabeler dan je huidige Focus...
Wij hebben ook een Focus wagon gehad, maar onze huidgie Fabia combi rijdt al lekkerder....laat staan een Octavia! :xyxthumbs:
Succes met het wachten....

coolrunnings

Actief lid
Nu zal dat niet zo moeilijk zijn, dat de Octa beter rijdt dan de focus die ik nu rijdt.
De voorganger in deze auto heeft hem behoorlijk afgeragd in 3 jaar tijd, slechter dan dit zou al moeilijk worden.

coolrunnings

Actief lid
Het bedrijf waar ik werk koopt de auto's zelf.
Ik krijg alleen een leaseprijs indicatie a.d.h.w. ik kan zien welke auto's ik kan kiezen.

Herbie

Lid
Het bedrijf waar ik werk koopt de auto's zelf.
Ik krijg alleen een leaseprijs indicatie a.d.h.w. ik kan zien welke auto's ik kan kiezen.

Das ook wel raar. Aangezien ze de auto's zelf kopen, kunnen ze toch beter een budget gebaseerd op aankoopprijs geven.

mers2k

Nieuw lid
Wat grappig een collega van mij heeft echt precies dezelfde octavia besteld. Wat een toeval! :crazy:

coolrunnings

Actief lid
Ik heb maandag de dealer eens gebeld of er al wat meer bekend is m.b.t. de levering.
Wist hij me blij te verrassen dat de auto afgelopen vrijdag afgeleverd is bij de dealer en dat ik hem dus volgende week kan ophalen :) :) :)

Falcon

Donateur
Das goed nieuws en niet vergeten een fotocamera mee te nemen please!! :D

Kan jij mij vertellen wat de kosten zijn van de trekhaak. 500 a 600 euro ongeveer?

coolrunnings

Actief lid
Das goed nieuws en niet vergeten een fotocamera mee te nemen please!! :D

Kan jij mij vertellen wat de kosten zijn van de trekhaak. 500 a 600 euro ongeveer?
Wat dacht je dan ;) Telefoon kan ook foto's maken, thuis zal ik met de dSLR foto's maken.

Trekhaak vast kost 570 euries. Je kunt dus aardig inschatten ;)

coolrunnings

Actief lid
Vergeleken met de Ford waar ik nu in rijdt ga ik er slechts 15 nm op achteruit. Qua peekaatjes ga ik er echter wel 32 op vooruit.
Over het algemeen gezien ga ik er (denk ik) wel op vooruit qua prestaties.
Qua looks ga ik er natuurlijk sowieso op vooruit ;)

Taan

Lid
Ik had even geautoweekt naar de prestaties en die zien er idd prima uit. Doe mij ook zo'n dsg7 in mijn 2.0tdi. :1761:

coolrunnings

Actief lid
Vandaag even snel bij de dealer langs geweest om een (figuurlijk) blik op de auto te werpen, de foto's staan bij hier. :yeah::yeah::yeah::yeah:

Het zijn wel foto's van een (nog) ongepoetste, in een kelder staande auto, gemaakt met een telefoon, dus bij voorbaat sorry voor de kwaliteit.

Wasmachineman

Forumguru
Ik vind wit het hem goed staan. Ik overweeg het ook zo te bestellen over 3/4 jaar.
Als er een meeting is zien we je wel ?

Bovenaan Onderaan