Besteld Octavia Combi 1.4 TSI DSG Elegance Businessline

kaggel

Lid
Met daarbij nog de volgende opties
- 17 inch lichtmetaal Pegasus
- Sunset ramen
- Afneembare trekhaak

en dat alles in de kleur Aqua Blue metallic.

Verwachting levering zo rond half januari in verband met het oprijden van de huidige auto qua kilometers.
 

WanderZ

Actief lid
Mooie config! En vooral mooie kleur! Hoop dat het wachten meevalt en je veel plezier aan je O2 mag beleven! ;)
 

cvegreen

Forumguru
Ik hoop dat het wachten een beetje lukt . Is wel een hele stap van een franse auto naar skoda , die toch veel weg geeft van VW en dus erg duits over komt. Duits is eerder sober maar degelijk en frans is eerder frivool , maar dan kwetsbaarder qua interieur dan he .
 

kaggel

Lid
@Wanderz, lang getwijfeld tussen blauw en zwart maar uiteindelijk toch voor het aqua blue gegaan, heb er nog geen een in het wild zien rijden, dus tot nu toe in ieder geval een exclusieve kleur.

@cvegreen, bij de aanschaf van de megane stond de octavia ook op de lijst maar was destijds nog boven het budget. Nu valt hij er wel in. De nieuwe megane stond eerst bovenaan de wensenlijst, maar bij het zien van de nieuwe megane estate kon ik er niet warm van worden.
 

kaggel

Lid
en wat moet je nu eens doen op een regenachtige zaterdagmiddag, je rijdt naar spijkenisse en daar is zojuist je nieuwe auto gearriveerd. Nog een ruime week geduld. Was vooral benieuwd naar de combinatie aqua blue met de pegasus omdat ik die nog niet heb zien rijden, maar het is erg geslaagd al mag ik het zelf zeggen.
 

Bijlagen

  • 23012010074_bewerkt.jpg
    23012010074_bewerkt.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 85
  • 23012010075_bewerkt.jpg
    23012010075_bewerkt.jpg
    49,1 KB · Weergaven: 72
  • 23012010076_bewerkt.jpg
    23012010076_bewerkt.jpg
    58 KB · Weergaven: 74
  • 23012010077_bewerkt.jpg
    23012010077_bewerkt.jpg
    45,8 KB · Weergaven: 76

kaggel

Lid
Afgelopen dinsdag de auto bij Vepreda opgehaald. Alles was prima in orde. Goed dat ik eerder nog langs was geweest want leasemaatschappij was het uitlaatsierstuk vergeten door te geven. Die zat er dus ook keurig op, net als de winterbanden.

Inmiddels al half Nederland gezien en daardoor al bijna 1000 kilometer gereden. Plussen en minnen ten op zichte van de Megane.

plus
Lekker weer op hardere stoelen te hebben, geven meer steun dan Renault.
DSG in combinatie met 1.4 TSI is heerlijk rijden.
Wat een mogelijkheden in de Columbus

min
Hij is al te vies voor een paar foto's
Even wennen dat na 600 kilometer het lampje van benzine ging branden, Renault zat met diesel op ongeveer 900 kilometer. Dus vaker op bezoek bij de pomp.
 

Spaced

Senior Member
Hele mooi auto hoor. Nou ik jouw auto zo zie, zit ik toch te dubben of ik toch niet de 17" velgen had moeten nemen (Heb nu de 16" die bij de elegance business horen). Misschien gooi ik op de 16" straks wel m'n winterbanden, en dan de 17" voor de rest van 't jaar...

Hoe bevalt de columbus? Waanzinnig apparaat, voor zover ik heb kunnen zien!

In ieder geval heel veel plezier met je auto!

Zou je misschien wat foto's van het interieur willen maken (en dan met name stuur/navi :tongue: )
 

sitechris

Donateur
17 inch velgen vind ik eigenlijk wel een must op de O2. De wielkasten zijn imo mager gevuld met 16 inches.
 

kaggel

Lid
Ik zal binnenkort met beter weer nog een aantal foto's maken. Door de vele kilometers afgelopen week en het slechte weer is hij al erg vies.

Columbus zit er na anderhalve week nog in dat valt niet tegen:D:D. Het is echt een prachtig apparaat met vele gebruiksmogelijkheden. Bluetooth optie met telefoon is ook erg prettig.

Ben erg tevreden met de Pegasus velgen. Blijft toch veruit de mooiste velg onder de Octavia.
 

hjk82

Nieuw lid
Mooie auto! Wij hebben onze auto nu 3 week (ook 1.4 TSI DSG7) De stoelen zijn inderdaag erg goed (stevig en ook lekker lange zitting), valt vooral op tijdens langere ritten. Daarnaast bevalt de DSG in combinatie met de 1.4 ook erg goed. Wat een kracht, zelfs in 6 en 7. Ook verbazingwekkend stil. Zelfs op heuveltjes en op cruise control schakelt hij automatisch bij. Had ook al gelezen dat het een goede trek-auto moet zijn.
 
Bovenaan Onderaan