Besteld: Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Business Line

nerv

Nieuw lid
Het wachten is begonnen...

Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Business Line
Anthraciet Grijs met zwarte bekleding
16" Crateris

De 1.2 TSI rijdt fijner dan de 1.6MPI op LPG in mijn huidige Elegance hatchback.

Zoals voorspeld besteld bij vdAkker in Helmond. Geschatte leverweek: week 11 2011 !
Ben benieuwd of het tegen die tijd nog loont om de meegeleaste winterbanden eronder te laten zetten...

Gr,
Bart.

nerv

Nieuw lid
Om mensen een idee te geven van de levertijd van een 1.2TSI: sinds 7 februari staat hij op de parkeerplaats van de dealer.
Dan heeft er netto 9 weken tussen de bestelling van de dealer bij PON en de aflevering gezeten.

Leaseplan en de Fleetcoordinator van mijn werkgever houden mij helaas keurig aan het leasecontract van mijn huidige Octavia...
Op 24 maart mag ik ruilen, en geen dag eerder :) Dat worden 6 lange weken...

Bart.

nerv

Nieuw lid
Jeuj!

First thoughts na aflevering:
- Het geurtje dat je van de dealer kado krijgt bij aflevering is voor mannen of vrouwen? What's up with that!? Het is niet ranzig maar daar is ook alles mee gezegd :)
- Wat is het onder de motorkap van een 1.2TSI leeg zeg, ten opzichte van een 1.6MPI met LPG installatie...
- Wie heeft toch verzonnen dat een Business Line model ge'e'n zonnebrilvakje bovenin heeft?
- Waarom heb ik geen AUX-aansluiting in mijn middenconsole? Is dat omdat mijn model Amundsen zelf een 3.5mm gaatje heeft? Dan maar alles op de SDcard.
- De Amundsen is een traag apparaat / de firmware van de Amundsen heeft een te fancy gebruikersinterface voor de beschikbare processorkracht
- Kan ik het schakel-advies van de maxidot uitzetten?
- Geinig en veilig: je kunt niet starten zonder de koppeling in te trappen!
- De hoofdsteunen zijn in deze nieuwe Octavia een soort 'kommetje'. Ik merk nu al dat ik daardoor rechter in mijn stoel ga zitten.
- Ik vind (het lettertype van) de klokken minder duidelijk dan vroeger. Ik kan nu minder snel zien of ik bij het oversteken van een kruising met 50paal niet te snel rijd.
- Als je al je rotzooi (startkabel, sleepkabel, veiligheidshesje, verbandtrommel) in het vak van het niet-meegeleverde reservewiel gefrot hebt, wordt pas duidelijk wat voor een zeeeeeee van ruimte je achterin hebt (voor dit geld).

Gr,
Bart.

Bovenaan Onderaan