Besteld: Octavia Ambiente Greenline berline

Vorige maand heb ik mijn octavia greenline besteld, die zal dienen als vervanging voor mijn (bijna) 13j oude Golf 4 1.9TDI die momenteel 321.000kms op de teller heeft staan.

Overzichtje:
1.6 CRTDI 99g CO²
Kleur: Brilliant Silver Metalic

Opties:
Pack Ambiente Greenline GPS
- Cruise Control
- Parking Distance Control achter
- GPS amundsen
- Pack lederafwerking (stuur, pook, handrem)
- Maxidot
- Coming Home
- Regensensor + dimmende binnenspiegel

Waarom deze Octavia? Zonder GPS was de Octavia 300eur goedkoper dan een VW Polo. Gezien ik deze wagen koop voor (hopelijk) 10-12 jaar, wordt deze auto in de toekomst hoogstwaarschijnlijk een gezinswagen. De Polo zou dan waarschijnlijk al snel te klein worden. Bij VW hebben ze mij toen een prijs gemaakt voor een Golf 6 Bluemotion maar die was nog 2000eur duurder ( dan O2 zonder GPS).
En waarom geen combi? In Belgie is er een overheidskorting van 3% voor wagens met een CO² uitstoot van 105g tot 115g en 15% korting voor wagens met een uitstoot tot 105g. De Combi heeft maar recht op 3% , de berline op 15% = verschil van 2000Eur

Verschil Golf - Octavia:
- Golf heeft een armsteun, Octavia niet
- Golf heeft een automatische airco, Octavia enkel een manuele
- Golf heeft mistlichten, Octavia niet
- Octavia heeft velgen, Golf wieldoppen
- Octavia heeft plaats voor een volledig reservewiel, Golf enkel voor een "thuiskomertje" of indien je een volledig reservewiel neemt, verlies je redelijk wat kofferruimte
- Octavia is nog ruimer dan de Golf
- Octavia is 2000eur goedkoper dan de Golf

Armsteun: Die ga ik missen maar ik heb 2 degelijke after-market alternatieven gevonden:
http://www.superskoda.com/octavia-i...e-armrest-for-cars-without-jumbo-box-martinek => kleur/materiaalverschil baart me hier wel zorgen
http://www.cargoods.nl/shop/armsteunen/7129-armsteun-skoda-octavia-2-zwart-stof/ => volgens mij het goedkoopste en toch degelijkste alternatief qua armsteunen op de markt.
Manuele airco: het is airco en dat de luchtregeling niet automatisch gebeurt, tot daar aan toe.
Mistlichten: Geen erg, juist de looks maar ik zit meer in de auto dan dat ik er naar moet kijken.
AUX: is niet aanwezig wegens geen Jumbobox/armsteun, daarom dat ik voor de Amundsen GPS gekozen heb. Zo heb ik een AUX + SD slot voor muziek.

1 ding zou ik graag willen aanpassen: Led-dagrijlichten installeren waar normaal de mistlichten zitten.
2011-Skoda-Octavia-GreenLine-005.jpg
Iemand een idee/voorbeeld hoe ik dit zou kunnen doen en met welk materiaal?


Verwachte levering mei 2011
 
Bovenaan Onderaan