Besteld: O2 1.6TDI Greenline Businessline

ddejonge

Actief lid
Sinds enige tijd (eigenlijk sinds ik mijn O2 heb besteld) lees ik met veel plezier dit forum. Het heeft mij gesterkt in mijn keuze voor de O2, achteraf altijd goed om te lezen dat je een juiste keuze heb gemaakt.

De auto is als gezegd al besteld op 25 juni 2010. De verwachte levertijd was 10 tot 12 weken, dus het aflevermoment nadert...:)
Heb van de week nog even gebeld naar de dealer (Ab Mulder, Apeldoorn) deze kon nog niet precies aangeven wanneer, maar de auto is wel al bij de importeur (o.i.d.).

Uiteindelijk gekozen voor de rijke uitrusting van de Businessline, met de volgende opties (zeer bescheiden, maar ja het meeste zat er reeds op):
  • Brilliant Silver Metallic;
  • Trekhaak (voor de sleurhut);
  • Zonwering achterportieren;
  • Elektrische raambediening achter.
Na twee stationwagons uiteindelijk gekozen voor de hatchback. Ik gebruik de extra ruimte toch niet (bij mij moet alles onder de afdekhoes) en ik wilde wel eens een auto met een 'luxere' uitstraling.

G

Guest1

Hey ddejonge,

Van harte en welkom op het forum! Is het overigens een lease-auto of is ie particulier? En ik zie dat je nu een nieuwe Astra rijdt. Is dit dan een voorloopauto (indien lease)? In ieder geval succes met wachten.

BlackMica

Nieuw lid
Aftellen dus! Ter info,de Greenline is 2 cm verlaagd en ism een treksjaak voor je sleurhut is het dan niet verstandig om ook huplveren te nemen.Dit is in het
forum veelvuldig besproken.Ik sprak op de camping afgelopen vakantie een buurman die een combi zonder hulpveren had.Hij gaf aan na zijn vakantie deze toch te laten monteren.

ddejonge

Actief lid
@timon84
Het betreft hier idd een lease-auto, de Astra is een voorloper.
Ik ben gehouden aan een diesel (+50k kilometers) en dat is wel een zegen. Het maakte de keus voor de O2 alleen maar makkelijker.

Gelet op mijn (onverwacht) positieve ervaring met de Astra, zou de keus voor een benzine auto veel lastiger zijn geweest.

@BlackMica
Dit was idd een probleem bij de introductie van de O2, maar ik meen dat ik ergens heb gelezen dat ze bij Skoda de positie van de trekhaak hebben gewijzigd. Niet langer onder de bumper, maar in de bumper.

Het is even afwachten en dan zullen we het proefondervindelijk gaan ervaren. Het is overigens maar een sleurhut van max. 850kg...

ddejonge

Actief lid
Gloeiende, gloeiende....

Van de week met de dealer gebeld over de verwachte levertijd. Niets aan de hand meneer, de auto wordt geleverd tussen week 38 en week 40.

Ik denk "da's nu en binnen twee weken", helemaal vrolijk zoals je je kunt voorstellen.

Mooi niet dus, krijg vanmorgen een brief van de LM dat de verwachte leveringsdatum is verplaatst naar 15 oktober.

WTF?!?

G

Guest1

Das balen. En wat heeft de LM als reden opgegeven dan? Staat dat er ook bij? Toch altijd raar dat de communicatie vanuit dealer en LM niet altijd eenduidig is. Succes nog wachten in ieder geval.

corsaar

Senior Member
Nou dat is evengoed nog 14 dagen jebent behoorlijk op de proef gesteld.
Maar nu heb je een vaste datum?

ddejonge

Actief lid
Hij is er!!!

Eindelijk, na 20 weken geduld, heb ik vanmorgen de auto opgehaald. :)

Nadat het papierwerk was afgehandeld kon ik de sleutels in ontvangst nemen. Na nog wat uitleg kon ik meteen een lekkere afstand (ruim 100km) sturen.

Ik moet zeggen, dat dit een heerlijke ervaring :laugh: was. Wat rijdt die auto heerlijk zeg. Erg fijne motor die lekker vlot doortrekt, zonder dat je hem hoort. Over de rijeigenschappen niets dan lof en ook de rijgeluiden vallen mij mee.
Hier al eens gelezen dat men niet te spreken was over het afrolgeluid van de banden ... niets van gemerkt.

Service bij Mulder (Apeldoorn) was prima. Niet het standaard bosje bloemen (gaan toch maar dood in de kofferbak), maar een verrassend pakket koffie/thee/snoepjes van Pelikaan.

Foto's en updates volgen z.s.m.

Een zeer tevreden groet, Dennis

Darkside

Forumguru
O ben benieuwd wat ik maandag krijg dan. Dan kan ik mijn auto ophalen ook bij Mulder in Apeldoorn.

Verder veel rijplezier.

ddejonge

Actief lid
Upgrades

Zo, vanmiddag winterbanden er onder!
Meteen bij Broekhuis in Emmen de corner-functie laten activeren, echter de coming- leaving home functie is helaas niet te activeren (ontbreken van de lichtsensor) :biggthumpdown:

Maar eens op het forum nagaan wat nog meer geactiveerd kan worden.

Greetz,

Bovenaan Onderaan