Besteld: Kodiaq 1.4 TSI DSG Style Business

coolrunnings

Actief lid
Op 3 januari is onderstaande Kodiaq besteld:

Kodiaq 1.4 TSI DSG Style Business -> inmiddels bericht dat dit een Kodiaq 1.5 TSI DSG Style Business gaat worden.
De volgende vinkjes zijn aangevinkt:

Laser White Special -> niet meer leverbaar, dus omgezet naar Moon White Metallic
Lane assist / Blindspot / ACC
Verwarmbare voorruit
18" Trinity LM-velgen
Sunset
3e zitrij
Driving mode select
Panodak
Parkeerpakket Pro
Alarm

Levertijd was bij bestelling oktober, maar inmiddels onbekend geworden.
 

coolrunnings

Actief lid
Net bericht van de dealer ontvangen, er zijn productieproblemen met de 1.5TSI motor waardoor de productiedatum naar onbekend is gegaan.
 

BramBam

Forumguru
Hoorde een soortgelijk ding van mijn dealer. Mijn dealer nuanceerde het bericht enigzins. Ze kunnen het bij VAG namelijk gewoon niet aan. Er worden gewoon niet voldoende 1.5TSI's geproduceerd om aan de vraag te voldoen. Dat komt omdat alle auto's die nog een 1.4TSI hadden nu om moeten naar een 1.5TSI (WLTP) en omdat de vraag naar benzinemotoren de afgelopen maanden enorm is gestegen (ten koste van de vraag naar dieselmotoren). Dit laatste zagen ze (blijkbaar) niet aankomen.

Volgens mijn dealer staat de productiedatum van mijn auto overigens nog steeds op week 42.
 
Laatst bewerkt:

coolrunnings

Actief lid
Kleine update: auto is week 44 geproduceerd en vorige week donderdag (8 november) in Nederland gearriveerd.
Levering kan niet lang meer op zich laten wachten.
 

Nosmo

Actief lid
Onze beer had ook week 44 als definitieve productie week:D. Echter nog niets gehoord van de dealer!
 

coolrunnings

Actief lid
Zeker wel, moet alleen nog een keer terug.
Bij het inbouwen van het alarm is er iets mis gegaan waardoor de ACC en Lane Assist nu niet werken.

Foto's komen asap, moet wel een beetje mooi weer zijn.
 

EdK

Forumguru
gelukkig heeft t forumlogo nog wat kleur.....:pieker::pardon:

Maar na de fotosessie en alle regen die erop is gevallen moest je de wagen weer wassen?

BTW veel rij plezier
 

coolrunnings

Actief lid
Zeker wel, moet alleen nog een keer terug.
Bij het inbouwen van het alarm is er iets mis gegaan waardoor de ACC en Lane Assist nu niet werken.

Foto's komen asap, moet wel een beetje mooi weer zijn.
Dealer heeft eindelijk gebeld, camera komt maandag binnen, wordt dinsdag vervangen.
 
Bovenaan Onderaan