Besteld: Kodiaq 1.4 TSI, 125 PK, Business Grey

johnboy

Donateur
Hij is vanmiddag besteld!!

Style Business versie met de volgende extra's:
- Lane assist en blind spot
- Traffic assist
- Driving mode select
- Hill hold
- Horizontaal neerklapbare passagiersstoel
- Trekhaak wegklapbaar
- Varabele laadruimtevloer
- Achteruitrij camera
- Adaptive cruise control
- Verwarmbare stoelen voor en achter
- Verwarmbare voorruit
- Reservewiel
- Kofferbakmat dubbelzijdig
- Sunset

Netjes verder onderhandeld en onder de streep tevreden met de bijbetaling :-)
1k0.jpg

Dit wordt de uitvoering/kleur.

Er was even sprake van dat de achteruitrij camera niet op een Business Style te krijgen is, echter volgens de importeur waarschijnlijk wel (ondanks dat de camera op een Style i.c.m. area view of parkeerassistent niet mogelijk is).

Nu wachten..............................................................grrrr.....................
 
@johnboy Uit bovenstaande maak ik op dat je de handgeschakelde versie heb. Hoe is dat i.c.m. Driving mode select?
Maak je daar gebruik van?
En is ACC icm de handbak een vooruitgang tov normale CC, of is het nog veel schakelen?
 

Bakkertje

Forumguru
@Rudyh over ACC lopen al de nodige draadjes hier op het forum, dat kun je met de zoekfunctie vinden. Persoonlijk vind ik het een erg fijne aanvulling op een normale CC, zeker als veel op secundaire wegen rijd. Met DSG zou het nog fijner zijn inderdaad, maar lijkt me geen must.
 
Laatst bewerkt:
<offtopic> Thanks @Bakkertje, ik wilde juist specifiek weten over een handgeschakelde versie en acc (en ook driver mode select). De topics over acc, zijn uhm nogal vol om snel iets terug te vinden. En de zoekfunctie overlaadt me met topics. </offtopic>
 

johnboy

Donateur
@Rudyh Driver mode select gebruik ik best wel vaak icm de handbak. Als ik de tijd heb/rustig kan rijden voor langere afstand dan neem ik wat vaker eco. Bij voorbeeld als ik vanuit omgeving Dordrecht in de ochtend om 6 u wegrij en de A15 relatief rustig is. De sportmode bevalt mij ook prima. Wat feller en lekker schakelen en sturen daarbij. Overigens is mijn 1.4 aangepast.
Tja, je kan zonder maar mijn voorliefde voor gadgets en electronica won snel bij het bestellen.

Toevallig ben ik over een langere periode aan het kijken of de auto in de sportmode gemiddeld zuiniger is. Daar lijkt het wel op.

Mbt ACC sluit ik me bij eerdere opmerkingen aan. Was even wennen maar meeveren met verkeer is handig. Overigens, even naar links en gas bij geven kan ook om tijdelijk soepel door verkeer te komen. Als het wat drukker is dan is afremmen vaker, dat zou ook zonder acc moeten :-). Ik merk dat ik er rustiger van ben gaan rijden en niet gemerkt dat ik heel veel later aan kom...
 

leon-cupra

Forumguru
Toevallig ben ik over een langere periode aan het kijken of de auto in de sportmode gemiddeld zuiniger is. Daar lijkt het wel op.
Hoe kan sportmodus een gunstiger effect hebben op je gebruik? Je drive mode beinvloedt toch maar enkel het stuurgedrag, gasrespons en ophanging. De schakelmomenten , die toch samen met je voet op het gaspedaal het verbruik bepalen, kunnen met een handbak toch niet beinvloed worden door de drive mode? :pieker:
 

Sk_Hans

Forumguru
Als de drive mode een invloed heeft op de response van het gaspedaal zal dat ook een behoorlijke invloed kunnen hebben op het verbruik. Maar ik ben bang dat een sportmodus eerder een negatieve invloed heeft op het verbuik dan een positieve.

Is de response van het gaspedaal overigens ook te wijzigen (bijv via VDCS) als je geen drive mode hebt? Ik heb de indruk dat mijn gaspedaal vrij sponzig werkt. Een eenmalige instelling om de reactie wat sneller te maken, zou volgens mij de hele auto nog een flink stuk sneller kunnen maken. Maar wel met het risco dat het verbruik omhoog gaat.
 

Bakkertje

Forumguru
@Sk_Hans de response van het gas is inderdaad aan te passen met VCDS. Hierin kun je kiezen voor de "audi" stand. Dat is overigens al eens voorbij gekomen hier in een draadje, ik weet niet meer wat nu het echte effect was.
Zelf heb ik er weinig van gemerkt (maar misschien zit het niet tussen de oren bij me)
 

s-line

Forumguru
Alles van die gadget’s zit tussen de oren... zelfde als een dikke brulpijp onder je auto, dan lijkt het ook door het geluid meteen of je auto harder gaat.
 

Sk_Hans

Forumguru
Alles van die gadget’s zit tussen de oren... zelfde als een dikke brulpijp onder je auto, dan lijkt het ook door het geluid meteen of je auto harder gaat.
Vroeger zat het gaspedaal met een kabel aangesloten. Daar kon je weinig mee. Tegenwoordig werkt dat helemaal digitaal. Een soort van fly-by-wire systeem. Daar kun je via instelling in de software heel veel mee doen. De auto wordt er niet sneller door in de zin van dat hij meer vermogen zou krijgen. Maar als je de throttle response aanpast, kun je wel daarmee ook aanpassen hoe snel de auto reageert op het (hoe ver) indrukken van het gaspedaal. Daarmee gaar de auto sneller reageren. Ik was benieuwd of je dit soort instellingen via VCDS kunt doen.
 
Bovenaan Onderaan