Besteld: Fabia II Combi Greenline

Peter_Octavia

Forumguru
Beste mensen,

De kogel is door de kerk. Na lang wikken, wegen en voornamelijk geld tellen.
Het is ook wel een hele stap om van ca. 140 pk en 320 NM naar 75 pk en 180 NM over te stappen. Mede na een uitgebreide proefrit van ca. 70 km. Gelukkig deze proefrit al eerder gemaakt en niet vandaag in die sneeuwbende.

Maar gezien de huidige gezinssituatie en de toekomst hebben wij besloten over te gaan naar 1 auto. We hebben sinds 6 weken een kleine hummel. Mijn vriendin gaat 2 dagen in de week minder werken en ikzelf 1 dag met ingang van januari. Om dan op de huidige manier twee auto's te blijven rijden is dan gewoon te kostbaar voor 2 dagen in de week. Dus terug naar 1 auto met een elektrische scooter voor mijn vriendin gaf de meeste besparing ten opzichte van de situatie nu. Voorwaarde was wel: Met gesloten portemonnee. Waarschijnlijk gaan we wel in de plus eindigen met deze ruil. Zekerheid heb je natuurlijk nooit.

De Octavia heb ik ingeruild met een optie zonder inruil. Kijken of ik hem particulier kwijt kan (staat reeds op marktplaats). De korting zonder inruil is best interessant. De Fabia van mijn vriendin zal particulier verkocht moeten worden. Maar dat heeft geen haast. Een tijdje kunnen we dat wel overbruggen.

Wij hebben het volgende besteld:

Fabia II Combi 1.2 TDI Greenline
Voorlopige kleur: Arctic green (moeten we nog even in het echt zien)
Opties:
- Climatronic
- Maxidot
- Multifunctioneel stuurwiel
- Klein lederpakket
- Middenarmsteun voor
- Elektrische ramen achter
- PDC
- Sunset
- Zwarte dakrailing
- Trekhaak
- Reservewiel met toebehoren
- Zenec radio/dvd/navigatiesysteem uit de Octavia wordt weer ingebouwd

Kortom een hele waslijst. Bleef ook weinig over in de optielijst. Zo had de dealer ze niet vaak zei hij.

Levering eind februari begin maart 2011. We rekenen met maart.

Het aftellen kan beginnen.

Grt.

Peter

Van harte met jullie bestelling, idd het aftellen kan beginnen. sinds vandaag ben ik klaar met aftellen en heel cliche ineens ben je de lange wachttijd vergeten.

Succes met wachten

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo mensen,

11 maart 13:30u is het zover. Dan mogen wij de auto in ontvangst nemen.

Kan niet meer wachten. Worden lange dagen aankomende week.

Grt.

Peter

Peter_Octavia

Forumguru
Beste mensen,

Wij hebben de Fabia vandaag in ontvangst mogen nemen. Tot op heden dik tevreden met de aankoop. Nu eerst maar eens kilometers maken.

Hierbij alvast een eerste indruk;

Bijlagen

• Fabia 3.jpg
    Fabia 3.jpg
    126,9 KB · Weergaven: 70
  • Fabia 2.jpg
    Fabia 2.jpg
    151,2 KB · Weergaven: 69
  • Fabia 1.jpg
    Fabia 1.jpg
    139,1 KB · Weergaven: 72

Hetzer

Forumguru
Mooie auto Peter, de zilvere 16 inch velgen staan ook erg mooi bij deze kleur, gefeliciteerd en veel rijplezier toegewenst

2mc9ke9.jpg

Peter_Octavia

Forumguru
Hallo,

Iets eerder dan eigenlijk gepland gaan we toch afscheid nemen van de Fabia. Zat in de planning voor volgend jaar, maar je bent toch alvast aan het rondkijken en vervolgens gisteren toch proef gereden, onderhandelen en getekend.......:pardon:

Binnen nu en twee weken zullen wij 2 klasse hoger gaan rijden:yeah::yeah::yeah:

De keuze is gevallen op een SuberB Combi 1.6 TDI greenline Ambition Businessline van januari 2011 met net geen 110.000 km op de teller. Wat een heerlijke comfortabele wagen! De Fabia lijkt dan bijna wel spartaans.
De originele velgen worden voorzien van winterbanden, zodat ik volgend jaar nog kan shoppen voor een mooi 18" setje. Daarnaast staat t.z.t. ook een bezoekje aan de JD of Vagtechniek op het programma staan vermoed ik. De auto zal ook een caravan moeten gaan trekken van max. 1350 kg en wil het eerst eens origineel proberen. Dat zal begin Maart 2015 gelijk gebeuren i.v.m. de onderhoudsbeurt voor de caravan.

Ook de Octavia overwogen, echter toch gekozen voor de SuberB i.v.m. meer eigen gewicht voor een betere gewichtsverhouding. Bijkomend voordeel is nog meer ruimte en luxe!

Voor de duidelijkheid. De caravan is afgelopen 2 jaren getrokken door onze 2e auto een Renault Scenic 2.0-16v uit 2004 welke op papier te licht is. Mag maximaal 1300 kg trekken. In de praktijk is het een hele goede combinatie trouwens. De Scenic zal na de winter plaats gaan maken voor iets kleins.

Daarnaast wil ook weer de nodige kleine aanpassingen gaan doen. O.a. ledverlichting etc. We gaan weer lekker rondsnuffelen en klussen.

Later meer in dit theater.

Grt.

Peter

Bijlagen

• skoda-superb-stationwagen-diesel-zilver-007--81167975-Large.jpg
    skoda-superb-stationwagen-diesel-zilver-007--81167975-Large.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 26

CDK

Forumguru
@Peter_Octavia mooie Superb zeg! Goed idee om voor 18'' te gaan shoppen voor de zomer, 19'' gaat nog beter staan en is nog steeds comfortabel op zo'n grote auto. Gefeliciteerd met de aankoop en veel plezier er mee!!

Peter_Octavia

Forumguru
Aanstaande woensdag is het zover. Gaan we de boel omwisselen...

nog drie nachtjes.....zucht....

Lijk wel een klein kind... :yeehaa::yeehaa:

Bovenaan Onderaan