Besteld 2e Skoda Octavia Combi

rouwehand

Senior Member
Na mijn positieve ervaringen met mijn huidige Octavia II combi.
Vandaag de definitieve orderbevestiging gekregen voor een nieuwe Skoda Octavia Combi Businessline Elegance 1.4TSI Greentech - DSG
Configuratie;Candy White
Dynamic pakket
DAB
18” velgen Alaris
Drive set up
Elektrisch te openen/sluiten achterklep
Panoramisch schuif/kanteldak
Afneembare trekhaak
Eibach verlaging 30/30mm
Extra donker getinte ramen (folie)
Grillomlijsting zwart
Geen type aanduiding
Luxe kentekenplaten

Verwachte levering week 40 (1e week oktober 2014)

ertromp

Forumguru
Inderdaad succes met wachten. Op papier al een prachtige auto :thumbsup:
Hoeveel km's heb je met je huidige Skoda afgelegd? En waarom nu gekozen voor DSG?

rouwehand

Senior Member
@ertromp, na ruim 3,5 jaar staat de teller op 120.000 km. De DSG geeft een 20% bijtelling t.o.v. 25% voor een handgeschakelde versie.
Voor mij wel de eerste keer, een DSG. Maar ik verwacht hier veel plezier mee te hebben :thumbsup:
Wat zijn jouw ervaringen?!

n.b. looptijd huidig leasecontract loopt tot 01 Oktober, dus ik hoop dat ik probleemloos kan overstappen :dankje:

ertromp

Forumguru
DSG vind ik perfect maar wel pas nadat er een TVS kuurtje overheen gegaan is.
Standaard vond ik de DSG veel te vroeg opschakelen. Je hebt de rem nog niet losgelaten of hij schakelt naar 2 en eerder.
Dus bij lage toeren al overschakelen.
Dit allemaalom emissie eisen te halen maar niet echt bevorderlijk voor de koppelingen van de DSG en het bevorderd inwendige vervuiling van het blok.
Nu na de software optimalisatie icm motortuning heb ik de voor mij perfect rijdende auto.
Ben benieuwd maar jouw DSG ervaringen tzt

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Thokozanoah

Forumguru
DSG vind ik perfect maar wel pas nadat er een TVS kuurtje overheen gegaan is.
Standaard vond ik de DSG veel te vroeg opschakelen. Je hebt de rem nog niet losgelaten of hij schakelt naar 2 en eerder.
Dus bij lage toeren al overschakelen.
Dit allemaalom emissie eisen te halen maar niet echt bevorderlijk voor de koppelingen van de DSG en het bevorderd inwendige vervuiling van het blok.
Nu na de software optimalisatie icm motortuning heb ik de voor mij perfect rijdende auto.
Ben benieuwd maar jouw DSG ervaringen tzt
@ertromp waar moet ik aan denken bij zo'n DSG optimalisatie? Ik wil eerdaags mijn RS door JD laten aanpakken (stage1). Is het aan te raden om Tv's in te schakelen? Wat houdt dan zo'n DSG aanpak in en wat kost dat ongeveer.....:lezen:

wazda2

Actief lid
In het echt mogen aanschouwen en hij ziet er zeer mooi uit :thumbsup: de parkeerplaats hier op de zaak wordt er wel mooier op ;)

rouwehand

Senior Member
@wazda2 , bedankt voor het compliment. Ook jouw Combi ziet er goed uit :thumbsup:
Helemaal mee eens, de parkeerplaats van het bedrijf komt er op deze manier steeds beter bij te staan.
Zelfs de kleuren (blauw & wit) hebben direct een verband met het bedrijfs logo :maakmegek:

Bovenaan Onderaan