Besteld: 0ctavia (O3) 1.4 TSI 103kW EBL DSG Combi

Octavia63amg

Nieuw lid
Sinds vandaag officieel lid van het Skoda forum na een hoop meelezen de afgelopen maanden.

De afgelopen maanden bezig geweest met selectie van nieuwe leaseauto. Uiteindelijk voor Skoda Octavia gekozen en uiteindelijk tot de onderstaande configuratie gekomen.

In de laatste weken, toen meer details duidelijk werden over modeljaar 2015 voor de Octavia in overleg met de leverende dealer nog besloten de verwarmbare voorruit en het stuur met schakelflippers (nu ook gewend in 2011 Polo GTI DSG) toe te voegen. Er was nog wat onduidelijkheid over de achteruitrij-camera dus deze niet genomen. (zag er ook niet echt de noodzaak van in, vooral grappig)

Wel blij om te lezen op het forum (zie post van MaXt0r: http://www.skodaforum.nl/forum/i/wa...iii-combi-geleverd.19358/page-247#post-412056) dat het sowieso het sportstuur met afgevlakte onderkant wordt. Erg mooi ding.

Octavia 1.4 TSI greentech 103kW Eleg. Business combi DSG
Bekleding: Dynamic Grijs
Kleur: Race Blue (Octavia New)

Pakketten
1. Dynamic Pakket (sportstoelen, lederen 3-spaaks sportstuurwiel en instap sierlijsten vóór)
2. Bagage Pakket (Scheidingsnet achter achterbank, Dubbele bodem in kofferruimte, Multifunctionele pocket)

Fabrieksopties
1. DAB (digitale radio ontvangst)
2. 3-spaaks multifunctioneel lederen stuurwiel met schakelpaddles
3. Verwarmbare voorruit
4. Adaptive Cruise Assistant inclusief Front Assistant
5. Sunset
6. Elektrisch te openen en sluiten achterklep
7. Metallic lak
8. Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
9. Velgen 18inch Alaris (22540WR18)

Accessoires/details
1. Geen type en uitvoering op achterkant
2. Kentekenplaten met opgelegde letters
3. Kentekenplaathouders zonder reclame/naamsvermeldingen

Levering verwacht in week 41.

Komende weken ga ik me nog wat meer verdiepen in de mogelijkheden van VCDS aanpassingen. Lijken een aantal goede en handige aanpassingen bij te zitten.
 

Bijlagen

  • TRIMLINE_OCTACO_ELEGANBU_door-5_rim-PJ4_lamp-PK9_color-8X8X_view-01.jpg
    TRIMLINE_OCTACO_ELEGANBU_door-5_rim-PJ4_lamp-PK9_color-8X8X_view-01.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 38

micky

Forumguru
Proficiat en welkom, dynamic pakket en schakelpaddels? Weet je dat zeker, dat was niet mogelijk namelijk.
 

micky

Forumguru
Proficiat en welkom, dynamic pakket en schakelpaddels? Weet je dat zeker, dat was niet mogelijk namelijk.
 

CDK

Forumguru
van harte welkom op dit mooie forum en sterkte met wachten op je mooie bolide, het ziet er veelbelovend uit! :jaja:
jammer dat je hem niet eerder krijgt, anders kon je hem komen showen op de nazomer meeting ;)

greetz Corné
 

NewO3

Forumguru
Mooie config hoor!
Is de verwarmbare voorruit een nieuwe optie, stond niet in de optie lijst toen ik mijn EBL combi bestelde in mei. Of is dit standaard bij EBL?
Op de skoda site in de optie lijst is het niet te vinden maar op de dealer site wel. Zal dealer eens vragen ook.
 
Laatst bewerkt:

Octavia63amg

Nieuw lid
Proficiat en welkom, dynamic pakket en schakelpaddels? Weet je dat zeker, dat was niet mogelijk namelijk.

Dat was inderdaad niet mogelijk in modeljaar 2014. Vanaf nu wel samen te bestellen. Je betaald eigenlijk alleen voor de schakelflippers aangezien het sportstuur ook al in het Dynamic pakket zit.
 

Octavia63amg

Nieuw lid
Mooie config hoor!
Is de verwarmbare voorruit een nieuwe optie, stond niet in de optie lijst toen ik mijn EBL combi bestelde in mei. Of is dit standaard bij EBL?
Op de skoda site in de optie lijst is het niet te vinden maar op de dealer site wel. Zal dealer eens vragen ook.

De verwarmbare voorruit is vanaf modeljaar 2015 leverbaar op de O3. De dealer verzekerde mij, na overleg met de importeur, dat deze gewoon op mijn auto zit die in week 41 wordt afgeleverd.
 

NewO3

Forumguru
Mijn dealer gesproken. Is nog te bestellen maar komt de levertijd niet te goed. Collega moest ook al 9 maanden wachten. Ik twijfel dus...
 

MaXt0r

Actief lid
Mooie configuratie heb je gemaakt! Ik had zelf ook graag de dsg flippers willen hebben maar toen kon het juist niet icm het dynamic pakket. En nu kan je ze alleen bestellen icm met het dynamic pakket :( Morgen middag haal ik mijn auto op bij de dealer. Ga nog wel even babbelen wat er nog te regelen valt ;)
 

NewO3

Forumguru
Heb EBL 2.0 TDI 150pk besteld. Is 110 gram/km en 20 % grens van 111 (2014) gaat naar 110 (2015). Pheffff dus mocht ie dit jaar niet komen blijft ie net nog 20%. Moet toegeven dat ik hier geen rekening mee had gehouden.
 

micky

Forumguru
ik weet niet eens wat de mijne is, zal eens kijken (wel 20% dat weet ik)

edit 104gram zie ik
 

Octavia63amg

Nieuw lid
Update:

Ik heb van de week iemand gesproken en gezien met een O3 icm 18 inch en verlaging. Ziet er echt een stuk beter uit. Ik ga dus zeker voor de verlaging. (Antera reeds over gesproken, wachten op de auto om te weten welke veren er besteld moeten worden)
 
Bovenaan Onderaan