Beste plaats bevestiging gsm houder ?

Sonck

Lid
Hallo, in Augustus komt mijn nieuwe Octavia combi iV aan en daar ik nu al een nieuwe gsm houder moet aankopen wilde ik weten wat de beste plaats is om hem op het nieuwe dashbord te plaatsen ?

Daar de ventilatiegaten nu zo veel lager staan is dat niet zo handig ... en met het grote scherm is er binnen het veiligere gezichtsveld weinig plaats om hem te te plaatsen ...
of hij moet boven het scherm komen maar dat bvind ik dan te hoog en storend tijdens het rijden ...

Wat zijn jullie bevindingen en adviezen hierover ?
Alvast bedankt :)
 
Sonck. Mocht je gsm draadloos laden ondersteunen? Dan zou ik geen eens met een houder werken.

Als je hem in het vakje legt achter de pook dan laad de telefoon op en kan je gewoon via carplay / Android auto je dingen doen.
 
Mee eens! Ik zou gewoon Android auto gebruiken en de telefoon niet monteren in de auto zelf. Of niet opladen of gewoon opladen aan een USB kabeltje in de middenconsole!
 

Tukkerdad

Actief lid
Mijn ervaring met draadloos opladen is dat de skoda het niet bijhoudt...raakt toch snel leeg. Een kort usbc draadje doet t prima, aansluiting zit er. En ja, android auto maakt je scher m in een houder vrij overbodig.
 
Ik heb de Brodit steun. De telefoon komt niet voor de knoppen. Verder kan ik bevestigen dat het draadloos opladen van Skoda het verbruik niet kan bijbenen.
 

Bijlagen

  • steun telefoon.JPG
    steun telefoon.JPG
    191,3 KB · Weergaven: 95

JeSko

Forumguru
Zwakke "fast" charging dan, of het is helemaal geen fast charging. Als ik mijn gsm in zijn houder stop, met gekoppelde bluetooth, muziek en waze op, is ie bij aankomst gewoon vol. Is de enige plek waar ik soms draadloos laad ( enkel met de occasionele ritjes Antwerpen ), omdat draadloos laden toch maar slecht is voor je toestel.
 
Deze versie past alleen op een automaat, en de telefoon komt voor de knoppen onder het scherm..
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2021-06-20 143210.jpg
    Schermafbeelding 2021-06-20 143210.jpg
    63,1 KB · Weergaven: 119

Sjoerdb

Forumguru
@Sonck, waarvoor heb je de telefoon in een houder nodig?

Je krijgt een nieuwe auto waarvan je toch wel mag verwachten dat de navigatie prima werkt, telefoon maakt verbinding met Bluetooth en die neemt netjes je adresboek over zodat je precies in het scherm kan zien wie er belt of wow je wil bellen, voice control werkt redelijk tot goed waar je ook het een en ander mee kan aansturen.

Ik laat mijn telefoon vaak in mijn zak of tas zitten, hij maakt automatisch verbinding en verder heb ik het niet nodig zeg ik ook eerlijk.
 

Herre

Senior Member
Helemaal eens. Ik gooi mijn telefoon altijd in het Qi vakje en de rest kan op navigatie. Berichten apps en mails lees ik onderweg niet meer. Te gevaarlijk… en draadloos opladen werkt perfect (en snel genoeg met iphone in elk geval)
 
Het zal aan mij liggen maar zodra mijn iphone 8 iets verschuift in het vak, laadt hij niet meer en krijg je een melding. De navigatie van Skoda is niet perfect. Bij afslagen op de snelweg denkt de navigatie dikwijls dat je afslaat terwijl je rechtdoor gaat. En sommige zaken vind ik fijner te bedienen op de telefoon. Maar smaken verschillen. Ik vind de houder van Brodit goed en je kan zonder te boren etc. bevestigen.
 
Laatst bewerkt:
Hi Demolitionman. De navigatie van Skoda zelf is ook om te janken :( Daarom gebruik ik die ook niet. Heb je een hoesje om je iphone 8 of niet? Weet na testen dat de iphone wel blijft liggen als er geen hoesje omheen zit.
 
Hi Aäron, Ik drukte mij nog voorzichtig uit over de navigatie van Skoda, deze was ik na 2 uur rijden al zat. Ik heb inderdaad een hoesje om mijn iphone, Deze is van carbon (ruwer dan zonder) en gaat er niet makkelijk af, dus wat mij betreft is zonder hoesje geen optie. Maar ik heb nu een mooie houder waar IK zeer tevreden over, probleem(pje) opgelost.
 

rubenket

Nieuw lid
ik heb zelf een houder aangepast en op een metalen plaatje bevestigd wat ik dan in de opening schuif net langs de led verlichting. stevig, proper en staat niet in de weg. de magnetische houder ondersteund ook wireless laden en hier heb ik een kort usb c kabeltje voor besteld wat ik zo in de usb poort kan steken. Je ziet het kabeltje nog wel, maar alles zit mooi proper afgewerkt. ik heb helaas geen phonebox (heb de wagen van mijn werkgever gekregen)
 

Bijlagen

  • IMG_0075.JPG
    IMG_0075.JPG
    819,2 KB · Weergaven: 101
  • IMG_0075.JPG
    IMG_0075.JPG
    819,2 KB · Weergaven: 91
  • IMG_0076.JPG
    IMG_0076.JPG
    870,8 KB · Weergaven: 87
  • IMG_0077.JPG
    IMG_0077.JPG
    925,4 KB · Weergaven: 89
  • IMG_0078.JPG
    IMG_0078.JPG
    1 MB · Weergaven: 91
  • IMG_0079.JPG
    IMG_0079.JPG
    821,3 KB · Weergaven: 82
Bovenaan Onderaan