Beschikbaarheid 1.5 TSI in octavia IV

jongetje

Forumguru
Zover ik van de dealer heb begrepen wordt dit in q1 2021, dan komt de 1.5 e tsi DSG (geen handbak, dan moet je een first edition nemen).
 

jongetje

Forumguru
Dan kun je beter even je dealer bellen, mijn info kan achterhaald zijn. In september begreep ik eind februari.
 

iRob1984

Senior Member
Volgens mij komen er geen 1.5jes meer wat ik juist begrepen heb
Sportline business is gewoon de Sport Business en lijkt bij lange na niet op de sportline business van de O3
Ik mis de sportieve look, je weet wel, die zwarte lip op de voorbumper en de diffusers
 

Rataplan

Forumguru
Allebei. Welke diffuser en zwarte lip bij het sportpakket van de O3 bedoel je?
Wil je sportief en praktisch? Neem dan een RS of GTI, al die schaap in wolfskleren vertoning.
Mijn huidige ingetogen O3 rijdt heel wat sportiever dan de vele Octavia’s die ik tegenkom met een 1.0TSI of 1.6TDI in het vooronder maar wel “de looks” hebben.
 
Laatst bewerkt:

iRob1984

Senior Member
Allebei. Welke diffuser en zwarte lip bij het sportpakket van de O3 bedoel je?
Wil je sportief en praktisch? Neem dan een RS of GTI, al die schaap in wolfskleren vertoning.
Mijn huidige ingetogen O3 rijdt heel wat sportiever dan de vele Octavia’s die ik tegenkom met een 1.0TSI of 1.6TDI in het vooronder maar wel “de looks” hebben.
De sportline van de O3 zoals ik al zei.
Zal mij een worst wezen wat er voor motor in ligt, het oog wil ook wat...
Ik had juist een hoopje dat O4 Sport Business ook die lip en diffusers zou krijgen, maar helaas. Overigens heeft de O4 Style en Business Edition Plus wél diffusers. Ik mis die wel bij mijn First Edition. Juist die uitvoering had dat moeten hebben. Het is niet voor niets een First Edition en het staat gewoon net wat chiquer dan geen diffusers, wat sportiever ook. Maar goed, ik mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
 

Rataplan

Forumguru
Ow, je bedoelt die chroom randjes die twee uitlaten moeten voorstellen? Die wil je er toch niet op..!
Zit net in de Duitse configurator te spelen, daar hebben ze die gelukkig (!) niet.
 

JeSko

Forumguru
Sportiever door fake uitlaten... Naja, sportiever is voor ieder wat anders, maar gezien het tempo waarmee constructeurs de fake exhausts en air vents de pijplijn uit persen valt het bij velen in de smaak. Zelf vind ik het maar niks, puur en alleen al omdat er bij koud weer geen dampen uit dat sportieve kontje komt, of twee van die valse uiteindes en de rook komt langs onderen :nono:

Leg er knappe velgen onder, zorg dat ze wat breder staan, Eibachs eronder en het is een pak sportiever voor het oog dan zo'n fake diffusor.
 

iRob1984

Senior Member
Ik denk niet dat ik bij mijn baas aan hoef te komen om hem te verlagen, chippen daarentegen (Stage 1: 30 pk en 70 koppel meer)
Tja die rookpluimen is wel een dingetje ja... Maar toch, heb liever fake uitlaten dan helemaal niets...
Wellicht zien die diffusers er beter uit als de binnenkant er uit is. Dan zijn het in ieder geval nog 2 open gaten.
 

JeSko

Forumguru
@iRob1984

Er zijn er al heel wat je voorgegaan die hun lease skoda hier hebben verlaagd, sommigen kregen het erdoor onder het mom "sportonderstel", niet geschoten = altijd mis natuurlijk.
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko ben ik ook wel benieuwd naar ... als iets niet af-fabriek is (zeker vering ed) zijn al veel LM zeer weigerachtig. Nageplaatste trekhaak zou bij onze Superb al een probleem geweest zijn.
 

leon-cupra

Forumguru
Je hebt uiteraard wel LM die dit toelaten mits aanvraag/goedkeuring, veelal bij kleinere en flexibelere LM. De grotere LM zijn daar strikter in (bestaan daar veel meer regeltjes en de contactpersonen hebben veel minder zelf te beslissen). Je hebt uiteraard ook leaserijders die het zich ook niet aantrekken. Geen of wrl goedkeuring, ze doen hetgeen ze willen. Dan moet je uiteraard het risico erbij nemen dat de LM achteraf nog dikke facturen kan nasturen.
 

hemi24

Forumguru
Los van keuring is het bij montage van een trekhaak (op een leasewagen) wel handig dat de verzekering dit ook afdekt; niet alleen v.w.b. schade en aansprakelijkheid, maar ook v.w.b. pechhulp!

Misschien een beetje :ot:, maar toch...
 
Bovenaan Onderaan