Bescherming lakwerk kofferbak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tijdens uitladen van de auto til ik mijn laptop-trolley eruit en tik geregeld even met de wieltjes tegen de binnenkant van de kofferbak. Tja, het gat is niet echt groot.
Aangezien dit kaal lakwerk is zal dit op den duur flinke beschadigingen geven. In de accessoire folder heb ik nog niets gevonden van transparante folie om kofferbak te beschermen (vergelijkbaar met bumperbeschermers). Hebben jullie dit issue ook?
 
enige oplossing die ik zou hebben:
zorg voor een dikkleed in de kofferbak en leg die eerst over de reling ter bescherming. Trek de trolley eruit en leg het kleed weer terug;).
 

Canon-Eye

Forumguru
geregeld even met de wieltjes tegen de binnenkant van de kofferbak
Misschien een stukje niet al te stugge vloerbedekking op maat en zonodig in model snijden en dan met contactlijm op z'n plaats vastplakken?
 

michelover

Forumguru
Ik heb mijn drempel met plasti-dip gespoten. Neem aan dat je het gedeelte onder de klep bedoeld. Het beschermt de lak en is er bij verkoop of beschadiging zo af te halen.
 
Ik neem aan dat de wieltjes steeds op dezelfde plaats zitten. Ik zou er gewoon een paar doorzichtige strips PATTEX tape met glasvezelversterking op het lakwerk plakken. Nee is niet supermooi, maar als je het verwijdert is alles nog nieuw.
 

Citigo Tour

Nieuw lid
Onze Skoda Citigo Tour 55 kW Zwart komt deze week of volgende week beschikbaar. We gaan daarna (vrijwel) direct naar een
leverancier van automaterialen (om de hoek) en halen daar een zelf op maat te snijden/knippen rol kofferbakbekleding op. Zwart,
grijs, antracietgrijs? Gemakkelijk plooibaar. Even meten, even knippen, even op strategische plaatsen dubbelzijdig plakhand (eerst
even de lak in de was zetten of blanke tectielspray er over) en we zijn "beschermd" tegen de eerste krasjes. 't Is natuurlijk geen
echt stevige bekleding, maar dit lijkt ons beter dan niets en beter dan een strook zwarte Duct tape. Zo'n rol bekledingstof kost
net geen 15 euro. Meer dan genoeg voor de achterkant, de zijkanten en misschien zelfs de achterkant van de achterbank (die is
toch van blank staal?) in de kofferbak.
 

Citigo Tour

Nieuw lid
Zou je een foto willen plaatsen van het resultaat tegen die tijd?

Natuurlijk. 't Kan even duren. Misschien "schijnt" het witte dubbelzijdig plakband door de vrij open zwarte
of antraciet kleurige stof heen. Op het VW forum heeft iemand de binnenkant van zijn Van bekleed met vloerbedekking. Dat ziet er heel goed uit. Dat is echter vastgezet met Bisontix en dat is me net een brug
te ver.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan