Beschadiging bestuurderstoel

JeSko

Forumguru
Hallo allen,

Toen ik mijn Superb kocht was het lederen interieur nog in perfecte staat, op één klein puntje na, de wang aan de instapzijde van de bestuurderskant was al licht "beschadigd" door het vele in en uit stappen ( denk toch dat het daar door komt ), en begint nu zorgwekkend verder te slijten, ik behandel het interieur regelmatig met leer verzorging ( reiniging + voeding ) maar dit ten spijt. Valt dit nog te redden? Of in te tomen? Zou zonde zijn om over de mooie stoelen een beschermhoes te trekken.. ik hoor graag adviezen van jullie.

Grt Jefrey



20210318_153746_copy_2268x3024.jpg 20210318_153752_copy_2268x3024.jpg 20210318_153758_copy_2268x3024.jpg
 

Michelv.

Forumguru
De lederfresh inderdaad, alle filmpjes even bekijken van colourlock, wordt het eea uitgelegd.

Is het stiksel grijs? Dan wordt het wel wat lastiger.
 

Cordoba

Forumguru
Jaren terug voor mijn moeder ook wel eens een leren stoel opgeknapt met Colourlock, in mijn ervaring werkt het behoorlijk goed en blijft weer een poos mooi, zeker als je na behandeling ook de verzegeling/bescherming aanbrengt.

Wat het grijze stiksel betreft: misschien moet je het stiksel (aan beide kanten en beide stoelen) gewoon meekleuren om uiteindelijk het mooiste resultaat te krijgen. (een half meegekleurd stiksel is geen gezicht)
 

Michelv.

Forumguru
Misschien kan je het stiksel eerst "sealen" met het een of ander zodat de lederfresh niet "pakt" op het stiksel. Zou het even navragen bij Colourlock zelf.

Stiksel ook zwart maken is wel heel rigoureus, dan moet ook de achterbank eraan geloven en ook de deurpanelen als het daar ook zit.
 

JeSko

Forumguru
Amai @Michelv. Knappe resultaten! Je stoelen waren als nieuw :shocked: maar daarvoor had je dus wel al die flacons en tools nodig? Mijn stoel is niet zo hard beschadigd dus ik hoop dat ik al die flesjes niet nodig heb?

@Cordoba

Ja dan moet ik inderdaad alles doen en en dat is me toch wat te ver, ik houd ook van het contrast in de stiksels vs de stoelen zelf. Die verzegeling moet dus ook te vinden zijn op hun site, ga die eens opzoeken.:thumbsup:
 

Highway

Forumguru
Mijn alcantara stoelen heb ik zo ook prima kunnen repareren. Zie je niets van. Neem wel je tijd met de werkzaamheden, komt het resultaat ten goede.
 
Bovenaan Onderaan