Beschadigd stuurwiel Fabia 2 ... goedkope en nette oplossing

redriver

Actief lid
Sinds een jaar ongeveer last van de bekende kwaal dat het stuurwiel van de Fabia 2 afslijt / afbrokkeld. Ligt blijkbaar aan het gebruikte materiaal en niet aan de levensduur / gebruik. Om het stuurwiel geheel te vervangen moet je "diep in de buidel tasten". Daarom deze gekocht (zie onderstaande link) en er overheen getrokken / gespannen. Erg net resultaat, en dat voor 6 dollar :-)

https://www.aliexpress.com/item/Car...32765747853.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.aG5nyB

Heb wel aan beide zijden 1 cm. materiaal weggesneden voor een mooiere pasvorm.

32765747853.html
 

Rallye

Forumguru
Ik zou toch erg bang zijn dat de cover op enig moment gaat slippen....... juist op een moment dat je het stuur het meest nodig hebt.

Was er via onderdelenlijn.nl geen stuur voor je te krijgen?
 

Jasper-RS

Forumguru
Een stuur moet toch wel op sloop of onderdelen lijn te vinden zijn voor een schappelijke prijs? Ik zou dan wel voor een lederen variant gaan. Misschien past die uit een octavia ook wel. Let wel op dat het dezelfde is ivm vorm airbag
 

Niels83

Forumguru
wij hebben het im de gl ook. daar hebben we een leren cover overheen gedaan. dit is eigenlijk een leren ronde lap, en moet je zelf sticken. Het was een vervelend klusje, maar zit al 4 jaar op zijn plek.
 

Niels83

Forumguru
jah zoiets. niet heel mooi en het stuur is te breed dus er zit een kier aan de achterkant van het stuur.

ik vind het wel comfortabeler dan het standaard stuur. Als de sport er uit gaat ruil ik het leren stuur wel met die van de GL
 
Bovenaan Onderaan