Beperkte opties Octavia Combi Sport Business

theop

Nieuw lid
Op dit moment rij ik een Octavia 3 Combi Sport business 1.6 diesel.
Deze is voorzien van zwarte velgen en bochtverlichting.
Nu heb ik het genoegen een nieuwe auto te mogen uitkiezen van mijn werkgever en dus een Octavia Combi 4 heeft de voorkeur.
Echter wat me opvalt is dat er diverse opties niet mogelijk zijn die ik toch graag zou willen.
Bochtverlichting (deze zit in een comfortpakket) is niet beschikbaar voor de sport business. Deze is wel beschikbaar op de business edition. Hetzelfde geldt voor een parkeercamera, kessy en headup display.

Dit is dan wel weer beschikbaar op de sportline business!

Kan iemand mij vertellen of ik iets over het hoofd zie en of hier achteraf wat mee te doen is.
 

jongetje

Forumguru
Het is wat het is. Dit is nu eenmaal hoe PON de configuraties samenstelt en daar moet je het mee doen (of verhuizen naar bijv. België waar veel meer mogelijk is).
 

HarrieSkoda

Forumguru
Is een achteruitrijcamera vanaf 2021 niet verplicht gesteld op nieuw geleverde auto’s?

Dacht dat ze dit er doorheen wilde drukken.
 

BenB

Lid
Zat ook al te kijken naar een Sport Business en zag dat KESSY ontbreekt in de optielijsten. Nu kan ik mij echter niet voorstellen dat zo'n optie compleet ontbreekt? Is het geen 'fout' in de configuratie tool? Heb nog niet bij de dealer kunnen navragen, maar lijkt mij dat ze het daar wel precies weten.
 

Robbie146

Senior Member
Klopt helemaal, ik snap die configuraties van PON ook niet.
Zelf ook maar voor een Business Plus gegaan i.p.v. de Sport die ik eigenlijk wilde i.v.m. diverse opties die niet mogelijk waren op de Sport.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Bij de O3 waren de opties bij de Sport (Business) uitvoering ook al zo beperkt (toen ook al geen KESSY mogelijk), het is echt een PON dingetje en geen fout.
 

MRNX

Forumguru
Ik snap de configuraties ook niet helemaal. Heb een business edition plus gekozen, zonder extra pakketten. Grotendeels omdat er in de BEP al best veel zit, deels omdat ik de overige zaken niet echt nodig vond.

Vreemde is wel dat ik drie zaken in de auto heb, terwijl die 'op papier' in de configuraties ontbreken.

Mijn lane assist is wel degelijk adaptief, terwijl dat voorbehouden zou zijn aan het travel pakket. Ook heb ik gewoon verkeersbordenherkenning.

Ik heb een usb aansluiting bij de spiegel, terwijl ik geen functie pakket heb.

PON maakt het allemaal niet veel duidelijker...
 

jongetje

Forumguru
@MRNX Dat is wel bijzonder. Ik heb een een iets meer aangeklede BL+ (zie handtekening). Maar mijn lane assist doet alleen waarschuwen maar stuurt niet mee en heb geen verkeersborden herkenning (wel die usb , maar heb dan ook het functiepakket). Lijkt bijna wel of er iets "fout" is gegaan.
 

Okkie73

Senior Member
@MRNX.... Lucky you :D misschien heb je per ongeluk wel de wagen toegewezen gekregen die voor iemand anders bedoeld was... Jouw configuratie lijkt sterk op die van mij.. Maar ik heb hem nog steeds niet :maakmegek: dit soort scenario's zou me overigens niet eens verbazen... Gezien de huidige chaos bij oa Skoda. :sterretjes:
Anyway.. Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van
 

theop

Nieuw lid
ik heb inmiddels contact gezocht met skoda Nederland maar daar word je ook niet direct vrolijk....weten niks...sturen je door naar een lokale dealer...en dat er dan 1 aan de andere kant van Nederland. Die geen idee heb waar ik het over heb en mij blijft sturen naar sportline PHEV uitvoering. Alleen om dat ik geen bochtverlichting of kessy kan kiezen op een sport business. Wordt aangeboden dat het de meest goedkope uitvoering is en dat er daarom niets op zit. Maar op de vraag waarom ik hem dan niet kan aankleden met bv de opties die op andere uitvoeringen dan krijg ik geen zinnig antwoord.

Maar eens kijken wat ik ga doen.
Bedankt voor alle antwoorden.
 

jongetje

Forumguru
@theop Wat wil je precies bereiken? PON gaat echt niet de folder en bestelstraat voor je aanpassen....

Service bestaat er sowieso niet, op vragen en klachten wordt gewoon niet gereageerd. Dus je moet of een andere uitvoering nemen of die opties missen.
 

theop

Nieuw lid
Ik wil helemaal niets bereiken. Ik was gewoon nieuwsgierig of er nog aanpassingen te verwachten zijn en wat de eventuele reden van deze keuze is.
Waarschijnlijk strepen in optie...of gewoon een andere auto!
 

Okkie73

Senior Member
Gezien alle software problemen én de enorme vertragingen in levertijd zou ik persoonlijk op dit moment niet meer kiezen voor Skoda. Het is dat die van mij al besteld is, anders zou ik voor een ander merk gaan zolang deze wél op tijd kunnen leveren.
 

Robbie146

Senior Member
+1 Heb die vertragingen al vaker meegemaakt bij voorgaande Skoda's maar nu slaat het alles.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Is Skoda op dit moment zoveel trager dan andere leveranciers? Voor zover ik weet heeft heel autoland (en een groot deel daarbuiten) nog steeds last van een zwaar tekort aan chips, kan me niet voorstellen dat dit bij VAG zoveel slechter is dan bij andere fabrikanten...
 
Bovenaan Onderaan