Benzinelucht in de auto

Rico_vdM

Nieuw lid
Beste forum.

Ik heb last van een benzine lucht in de auto.

Probleem: Benzine lucht in de auto.
Details:
- Had er al eerder last van, maar daarna rook ik het niet meer. Gisteren was het echter heel sterk. (rond vriespunt)
- Niet zeker of dit er mee te maken heeft, maar ik heb een paar weken geleden wel de schokbrekers achter vervangen. Aan de rechterkant hing een slangetje los. Ik ging er van uit dat dit ontluchting was van de brandstof vul pijp en heb het gewoon achter de wielkast cover gemoffeld. (Afijn, nogmaals geen idee of dit er mee te maken heeft).

Specificaties auto: Skoda Superb 1.4 TSI ACT Combi uit 2018. Ik heb deze auto pas 5 maanden en ben er dus nog niet erg bekend mee.

Graag hoor ik wat suggesties over wat dit probleem kan veroorzaken?
 

Tees

Donateur
Wat betreft dat slangetje: dat klopt, ik heb bij mijn O2 zeer recent hetzelfde gedaan en dat slangetje hangt idd los achter de wielkuip. Ik denk dat het een afwateringsslang vanaf het dak is, leek mij geen slang voor benzine.

Maar wat het wel kan zijn...je denkt al snel aan een lek in het brandstofsysteem, en dat is niet zo mooi (understated!). Ik zou hier wel snel naar laten kijken, want als er echt ergens benzine lekt, kan je zomaar je auto in de hens hebben staan straks...
 
Laatst bewerkt:

eriktv

Forumguru
Het slangetje kan ook nog van de afvoer van het bakje bij de tankklep zijn. Ook geen oplossing voor je probleem, maar zo kun je wel zaken uitsluiten.

Er staan heel wat oorzaken genoemd als je even zoekt op het forum, wellicht helpt je dat: Zoekfunctie benzinelucht

Injectoren, tankontluchting,..
 
Bovenaan Onderaan