Benzinelucht in de auto

haassie

Forumguru
Vandaag even een stukje rijden en bij het starten rook ik benzine binnen... Tijdens het rijden niet geroken. 15 minuten later aangekomen rook ik het weer. Motorkap geopend en even rond gekeken. Als ik voor de auto sta ruik ik aan de linkerkant de lucht het sterkst. Al even gekeken hier op het forum, en over slangen gelezen maar zie geen poreuze slangen van de benzine toevoer. Die komt links uit de hoek (dun pijpje) waar hij over gaat in een zwarte slang die over de voorkant van de inlaat naar de hd benzinepomp gaat.....

Andere suggesties? Las ook over een lekkende injector maar voor zover ik weet kan ik deze zelf niet bekijken. Hoop niet dat er weer een rekening aan komt!
 

Cordoba

Forumguru
Ik ken het verschijnsel uit het verleden van een poreuze manchet rondom de vulpijp bij de tankdop. Dan treedt het vooral op na het tanken, en als de auto lang in de zon geparkeerd staat (ontluchting van de tank die uitkomt bij de tankdop), en dan via de poreuze manchet in het interieur.
 

haassie

Forumguru
Ik merk niets aan de motor...niet anders dan anders....maar retourleiding wat is het en wat doet het en is het een easy fix?
 

haassie

Forumguru
Gisteren bericht van de garage...niets gevonden. Zojuist wilde ik de auto ophalen en nog even met de monteur ruiken onder de kap...auto starten en voila benzine. Met een beetje rondkijken was nu nattigheid te zien onder het oliefilter/inlaat, het vermoeden zou kunnen zijn...lekkende injector.

Mn inlaat is vorig jaar gereinigd bij hbt waarbij twee teflon ringen wel zijn vervangen en twee niet. De twee ringen die vv zijn zaten op de injectoren die bleven zitten bij het verwijderen van de inlaat. Heb helaas niet meer voor de geest welke dat waren....weet niet of het nieuwe of oude is die het mogelijk begeven heeft! Zucht....
 

haassie

Forumguru
En zo we zijn weer 4 injector pakkingsetjes verder en een dikke rekening van 330 euro. het blijkt dat de injector niet goed terug is gezet (zichtbaar aan het blauwe rubbertje) heeft er scheef ingezeten en is nu na verloop van tijd dus echt stuk gegaan waardoor er benzine is gaan lekken. De enige keer dat deze los is gekomen is tijdens het reinigen van de kleppen bij HBT in Januari.

Heb ook HBT hiervan op de hoogte gesteld en uiteraard kan er niets in financiële zin gedaan worden. Ik had HBT moeten bellen toen de dealer constateerde dat deze ring lek was (dus toen de motor uit elkaar lag) zodat hij het probleem had kunnen verhelpen....en wellicht had er iemand anders wel aan gesleuteld in de tussentijd hetgeen niet bewijst dat het tijdens de kleppen reiniging is gebeurd. Redelijk omslachtige werkwijze en de situatie was er ook niet naar om even naar hem toe te rijden met een benzine lekkende motor. Goed getrainde ex VW monteur, die zijn repliek op orde heeft om maar niet te gemoet te hoeven komen! Had toch wel iets van coulance verwacht. Hij kan alleen korting geven op een door hem uit te voeren beurt of reparatie...moet ik alleen even naar swifterband komen. Dit zijn dus de risico's van dit soort onderhoud! Gelukkig was ik de eerste!

Ben een beetje klaar met tuning en dit soort (helaas noodzakelijke) verbeterende reinigende acties. Volgende keer gewoon een andere auto waarbij tuning niet meer nodig is en de motor zichzelf niet vervuild.....maar goed dan zal je wel weer andere kosten hebben.
 

Bijlagen

  • ring1.JPG
    ring1.JPG
    22,6 KB · Weergaven: 41
  • ring2.jpg
    ring2.jpg
    24 KB · Weergaven: 41

CDK

Forumguru
Fijn dat het opgelost is en slecht dat Tom van HBT geen verantwoordelijk neemt. Ik neem aan dat je wel gevraagd hebt naar enige vorm van coulance?
 

haassie

Forumguru
Heb er zeker naar gevraagd echter is financiele coulance niet iets wat hij doet. Hij was er ook erg van overtuigd dat ik hem niet de ruimte heb gegeven het probleem op te lossen. Maar de werkwijze die hij hierin omschreef was erg omslachtig en absoluut niet reeel. Daarnaast trok hij in twijfel dat dit euvel kwam door de reiniging. Is het enige moment geweest dat het spul los is geweest. Heel jammer, doet zijn vakmanschap en goede naam op deze manier echt te kort!.....een goede naam komt te voet en gaat te paard.....gemiste kans.

Hij wil tegemoetkomen door korting te geven op een toekomstige onderhoudsbeurt of grote reparatie. Moet Mn auto eerst weer stuk gaan haha bespaar me. Qua onderhoud....Woon ik om de hoek,ok, maar dat is niet het geval en dus voor mij niet reeel. Als je hierop korting kan geven kan je ook financieel tegemoet komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan