Benzinelucht in de auto. Vooral bij warme motor

ackten

Actief lid
Hey allemaal na een tijdje geen bericht. Geen bericht is goed bericht nu een euvel waar ik nog niet mee verder kom. Auto staat bij de garage maar kan het probleem nog niet 1,2,3 vinden. Zoals de titel omschrijft heb ik last van benzinelucht vooral bij een warme motor.

Hoe kun je de injectoren checken op lekkage? Lekken deze dan naar buiten toe? Zichtbaar zeg maar?

Kan het ook totaal iets anders zijn. Auto uit 2011 is niet iets met de leiding gok ik en dan was de geur wel constanter. Je moet er echt op letten wil je het ruiken.

Wie o wie Heeft er een tip!

Greets Tom
 

Duijzer

Donateur
Ja, een injector kan lekken. Het kan ook een slang zijn die zweet. Dit soort klachten zijn meestal lastige zoektochten.... Je moet maar net geluk hebben dat je iets opvalt wat er eerder niet was, of wat niet zo hoort. Een benzinelucht ruik je meestal al snel, en als je aangeeft dat je er echt op moet letten is het waarschijnlijk een ietsiepietsie lekje.....

Ik heb ooit een licht opgevoerde Mini (classic) gehad waarbij ik de benzinetank (80 liter) achter de voorstoelen had geplaatst. Die rook je ook altijd wel iets. Zelf had ik er geen last van, maar als er iemand mee reed zei men wel eens dat er een benzine luchtje in hing. Nou is een Superb geen rallywagen, dus ik kan me voorstellen dat je wilt weten waar het lek zit. Maar dat kan nog lastig vinden zijn....
 

ackten

Actief lid
Nou de monteur, wel iemand die je totaal geen oor aan wil naaien, begon over vervangen van de injectoren. Leek me nogal een rigoreuze en vrij kostbare ingreep. Hij gaf vooral als reden aan dat problemen met inspuiting van benzine heel gevaarlijk kan zijn ivm brand. Maar de auto heeft totaal nog geen foutmeldingen gegeven. Hij loopt niet minder mooi.
 

turboturbo

Forumguru
Mij lijkt eerder verdacht daar waar de injectoren zelf in zitten.
Bij mijn Skoda met 1.8t motor lekken vaak de zogenaamde injector cups. Dat zijn plastic zittingen waar de injectoren in zitten. Ik ruik zomers ook steevast een benzine lucht wanneer ik van de snelweg afdraai en bij verkeerslichten sta te wachten. Die cups zijn bij mij bruinig en vies, duidend op minimale lekkage.
 

haassie

Forumguru
Ik heb dit gehad na walnutblasten, waarbij er een maand of twee later een benzinelucht zich verspreide bij het starten en stationair draaien....tijdens het rijden zorgde de rijwind ervoor dat de geur verdween.

Bleek een rubberen (blauwe) ringetje te zijn om de injector die bij 1 een scheurtje had. Deze was waarschijnlijk niet goed terug gezet na het blasten en begaf het korte tijd later......4 ringetjes vervangen a totaal 8 euro met daarbij 320 euro uurloon....omdat de boel best redelijk ver uit elkaar moet.....ik rijd liever niet met een brandstof lekkage.
 

ackten

Actief lid
Bedankt zover. Ik wacht nog even wat reacties af en anders laat ik de o ringen vervangen. Monteur zegt iig dat hij geen sporen van lekkages of benzine kan zien. Is niet te zien zegt hij.
 

haassie

Forumguru
bij warme motor vervliegt het e.e.a. wellicht wat sneller?

Ik had mn auto bij de VW garage gebracht, en de monteur was een rondje gaan rijden. De dag erna ophalen. Nou meneer, ik zie niets en ruik ook niets....ik dacht, ben toch niet gek? Toen de auto buiten koud gestart met de kap open en een enorme benzine walm waarvan we zowat high werden....oh ja nu ruik ik het ook....was ook duidelijk zichtbaar onder de inlaat. Echter tijdens het ritje was de motor warm....vervlogen dampen?
 

ackten

Actief lid
Hmm ok dat gaan we nog eens checken. Al de monteur de geur juist rook bij een warme motor. Dan wel in het interieur.
 

Agent327

Forumguru
Ik zou in de eerste instantie de diversere slangetjes die op je inlaat circuit zijn aangesloten eens controleren op scheurtjes of lekkage. Ik had destijds eenzelfde proleem waarbij ik in de eerste instantie niets kon vinden , totdat ik één voor één voor een de slangetjes ging controleren. In mijn geval ontdekte ik in één van de slangetjes een scheur in de lengterichting. Nadat ik deze had vervangen was de benzinelucht in de auto verdwenen.
 

Eltjo

Forumguru
Bij mijn 2e Passat diesel had het kunststof schroefje van de ontwatering een scheurtje waardoor het stonk als je even stilstond. Het filter was recent door de vorige eigenaar vervangen.

Bij mijn 1e Passat diesel had ik het filter na >2 ton nog niet vervangen en die liep als een trein op altijd de goedkoopste diesel; conclusie niet vervangen, zonde van de moeite en kosten.
Maar dit even terzijde.
 

Twincam_be

Senior Member
benzinetoevoer leiding controleren. had het ook voor 6 maand die geur. ijzeren leiding was losgekomen aan de rechter vlinderklep
 
Bovenaan Onderaan