Benzineklep sluit niet meer

Arjan

Nieuw lid
Hallo skoda-rijders,

Ik heb een Skoda Fabia Combi waar de benzineklep niet meer vergrendeld. Het klepje blijft nu openstaan. De dealer heeft het nu 2x geprobeerd te verhelpen maar dit is niet gelukt. Het gerucht gaat dat er meerdere Fabia's hetzelfde probleem hebben. Weet iemand hier iets van?
 

Atria

Actief lid
Hoi,

Ik heb het ook gehad, en zelf gerepareerd. Als je de binnenbekleding rechts achter bij de wielkast voorzichtig wegtrekt zie je een draad lopen naar de benzineklep. Deze draad werkt net zo als de draad van de handrem van een fiets. De buitenkabel moet vastklikken in de daarvoorbestemde uitsparing in de tankklep. ALs ie hier uit schiet gaat blijft de klep niet meer dicht zitten. Je moet een beetje rommelen aan de draad tot ie weer vastklikt en dan werkt 't weer perfect.

Gr Hans
 

R.Heikamp

Forumguru
Kijk hier is een forum voor bedoeld.

Gisteren bij tanken doei kabel dus een nachtje met geopende klep gestaan ik hoop niet op hangjongeren met zand of iets dergelijks.

Maar dit was voor mij Indd de oplossing alleen wat zat die bekleding vast, en een sedan is best lastig voor zo iets stoote steeds mijn hoofd maar het werkt weer.

Verstuurd via tapatalk.
 

Joepke

Nieuw lid
Viel mee. Idd een kabeltje dat naast zijn slof was geschoten.
Stap 1 ding openen.
Stap2 schroefjes los.
Stap 3 voorzichtig aan de klepzijde trekken en met een tangetje de klemmetjes inknijpen de kap kan er nu af eventueel de stekkertjes losmaken.
Stap 4 kabeltje in zijn slof duwen.
Stap 5 testen.
Stap 6 weer in elkaar zetten.

Hartelijk dank voor de tip.
Hopelijk was het eenmalig.
 

fireben

Forumguru
hoi ja hoor vandaag bel mijn vrouw met het zelfde probleem en idd kabeltje los en er weer in gedaan alleen zit nog niet lekker vast maar werkt wel weer haha:rockon::yeehaa:
 

Tjin

Lid
Zelfde hier gehad.
Bekleding losmaken rechts en kabeltje heb ik met een tyrap vast gezet.
Klepje gaat nu weer netjes dicht.
 
Bovenaan Onderaan