Benodigheden

• Onderwerp starter Deleted member 3195
  • Startdatum
D

Deleted member 3195

Ola,

Even een vraag welke spullen (hardware en software) heb je nu nodig als je je eigen auto wilt uitlezen?
Ik zie diverse draadjes, veel kabels en dito software van koop tot shareware.

Maar wat is nu een goede combinatie om mee te beginnen op een skoda uit 2010?

D

Deleted member 3195

Thanks de site had ik al gevonden via de diverse draadjes maar met jullie kennis en kunde is er absoluut een soort starters kit te bedenken.
Ik denk dan aan bijvoorbeeld welke kabel en software icm een skoda octavia 2010?

Alvast reuze bedankt.

Eric

VEEJAY

Forumguru
Succes, ik wil het ook (auto uitlezen via OBD) maar zie door de bomen het bos niet meer.

Als jij iets goeds (en betaalbaar voor de hobby) hebt gevonden hoor ik het graag!

D

Deleted member 3195

Ola vag-com kenners.

Veel gelezen en gezocht maar ik zit te denken om de Micro-CAN van ross tech te kopen.

Kost meer dan alle andere kabels en software maar volgens mij een goede keuze.

Heeft iemand nog andere suggesties?

Greets,

Eric

D

Deleted member 3195

En de boel is operationeel
Veel gelezen op gerrit speek zijn website en met de versie 10.6 de corner lights aan gezet :) en ze werken nog ;)
We gaan op verder onderzoek uit :)

Evilcomputing

Senior Member
Der zijn duizenden kabels te koop die via vag-com kunnen communiceren.
vanaf 15 euro tot wel 1500 ofzo.
Op markplaats zie ik er inderdaad tig te koop, de ene met een nog mooierder verhaal dan de ander.

Nu wil ik er gewoon een beetje mee pielen,
  • cornering lights
  • needle staging
  • follow me home
  • etc

Maar ik weet nu niet welke ik moet hebben.
Kan daar eigenlijk nergens een echte duidelijke uitleg van vinden waar de kabel aan moet voldoen.

MarijntjeTDI

Actief lid
Zal proberen het uit te leggen:

Auto's tot grofweg 2003: Geen Canbus-kabel nodig maar simpele kabel van +/- Eur 13,- en software via een torrent te vinden
Mogelijkheden vanwege de module's in de auto vrij beperkt.

Auto's vanaf ongeveer 2004: Canbus kabel nodig en meerdere mogelijkheden omdat er
meer mogelijkheden in de module's zitten.

Mogelijkheden van aanschaf: Via rosstech, is duur maar de mogelijkheid tot updaten via de site. Micro-Can lijkt voordelig maar hier kunnen alleen auto'van het Golf V/O2 platform mee uitgelezen/aangepast worden.

Via 'minder legale wegen, is veel goedkoper maar updaten kan niet. Als je een Canbuskabel neemt kun je alle VAG-auto's uitlezen aanpassen etc.

Heb zelf een HEX-CAN VCDS ver. 8.12 is inmiddels 1 jaar oud en tot nu toe geen auto gehad die ik niet uit kon lezen.

Kostte toendertijd Eur 90,-. Ben deze zelf in Antwerpen wezen halen aangezien ik er eerst 1 in China besteld had en deze niet functioneerde.

Suc6 ermee.

Bovenaan Onderaan