Edevries1987
Nieuw lid
Skoda Fabia (6Y2) Hatchback
Uitvoering: 1.4i AQW (12-1999/05-2003), 50kW / 68pk Loodvrij (Oct.95/98)
02-JB-JD
Beste leden,
Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik nieuw op dit forum ben.
Mijn naam is Erik de Vries, laatste jaars student Technische Bedrijfskunde en ben eigenaar van een leuke Skoda Fabia hatchback 1.4i uit 2002.
Nu is het zo dat ik tijdens een rit binnen de bebouwde kom plots het olielampje aan zag springen. Met een beetje verstand van auto's dankzij mijn vader ben ik direct gestopt en draaide het contact om om eventuele slijtage te voorkomen. Ik wist dat het oliepijl voldoende was dus dacht zelf direct aan een storing of kapotte sensor aangezien ik nooit hoogtoerig rij of loop te racen. Olie was bij check inderdaad goed maar toen ik de oliedop eraf draaide zag ik de geel/bruine smurrie....koppakking lek. Ook het koelvloeistofreservoir was gevuld met een bruin mengel. Wel was dus zowel het niveau van koelvloeistof en oliepijl nog ruim voldoende en de temperatuur was nog onder het gemiddelde gebleven. Ik heb mij daarna naar huis laten slepen en wil nu graag mijn koppakking gaan vervangen samen met een kennis automonteur maar wil alvast even de materialen bestellen en hoop dat jullie onderstaande lijst even kunnen beoordelen of aanvullen
cilinderkoppakking
klepdekselpakking
o-ring koelvloeistoffles 1x
klepsteeldichting 8x
inlaatspruitstukpakking
uitlaatspruitstukpakking
cilinderkopboutenset
Verder was ik benieuwd naar jullie mening omtrent het vlakken van de cilinderkop, is dit altijd nodig? Ik weet namelijk zeker dat de motor dus niet warmer is geworden dan normaal en dat er vrijwel geen slijtage heeft plaats kunnen vinden omdat de niveaus van koelvloeistof en olie nog op het maximum staan. En heeft iemand enig idee wat dit vlakken zou gaan kosten mocht het wel moeten gebeuren?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Erik
Uitvoering: 1.4i AQW (12-1999/05-2003), 50kW / 68pk Loodvrij (Oct.95/98)
02-JB-JD
Beste leden,
Ik zal mij eerst even voorstellen aangezien ik nieuw op dit forum ben.
Mijn naam is Erik de Vries, laatste jaars student Technische Bedrijfskunde en ben eigenaar van een leuke Skoda Fabia hatchback 1.4i uit 2002.
Nu is het zo dat ik tijdens een rit binnen de bebouwde kom plots het olielampje aan zag springen. Met een beetje verstand van auto's dankzij mijn vader ben ik direct gestopt en draaide het contact om om eventuele slijtage te voorkomen. Ik wist dat het oliepijl voldoende was dus dacht zelf direct aan een storing of kapotte sensor aangezien ik nooit hoogtoerig rij of loop te racen. Olie was bij check inderdaad goed maar toen ik de oliedop eraf draaide zag ik de geel/bruine smurrie....koppakking lek. Ook het koelvloeistofreservoir was gevuld met een bruin mengel. Wel was dus zowel het niveau van koelvloeistof en oliepijl nog ruim voldoende en de temperatuur was nog onder het gemiddelde gebleven. Ik heb mij daarna naar huis laten slepen en wil nu graag mijn koppakking gaan vervangen samen met een kennis automonteur maar wil alvast even de materialen bestellen en hoop dat jullie onderstaande lijst even kunnen beoordelen of aanvullen
cilinderkoppakking
klepdekselpakking
o-ring koelvloeistoffles 1x
klepsteeldichting 8x
inlaatspruitstukpakking
uitlaatspruitstukpakking
cilinderkopboutenset
Verder was ik benieuwd naar jullie mening omtrent het vlakken van de cilinderkop, is dit altijd nodig? Ik weet namelijk zeker dat de motor dus niet warmer is geworden dan normaal en dat er vrijwel geen slijtage heeft plaats kunnen vinden omdat de niveaus van koelvloeistof en olie nog op het maximum staan. En heeft iemand enig idee wat dit vlakken zou gaan kosten mocht het wel moeten gebeuren?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Erik