Ben van plan om een superb te kopen

Hoi,

Ben van plan om een "Skoda Superb G4 Combi 1.5 eTSI met standaard onderstel" te kopen.
Had een proefrit gereden met een Superb combi+PHEV van 02-2024, maar 1 ding viel me op, het is een schommelschip bij drempels of hobbelig wegdek.
Wil zelf geen PHEV kopen, dus voor mij is een 1.5TSI goed genoeg.
Rij momenteel een Seat Leon ST van 20-09-2023, maar die hobbelt niet.

Wat is jullie ervaring met het rijgedrag zonder de DCC?

unphoto

Nieuw lid
Ik heb net een variant 2022 gekocht.
Het schommelend schip waar jij over praat is ook een ding voor mij geweest.

De rebound afstelling is te aggressief in Comfort modus.
Als je met meerdere mensen in de wagen zit (voornamelijk achter) zit je op de juiste souplesse.
De uitvoering die ik heb gekocht "moest" DCC hebben en met elke andere setting dan comfort, is het niet aanwezig.

Neem DCC, zet em nooit in Comfort als je alleen bent. Die onafhankelijke wielophanging zorgt prima voor prima chassis articulatie over heuvels en kuilen.

Off topic:
Ik wilde ook niet stekkeren tot ik mij 2 dingen realiseerde:
Mijn 132k nieuwwaarde kostende A6 C8 met de Mild Hybrid (3.0L V6) staat meer stil en voor korte ritjes is het de moeite niet waard en kost het wat knaken.

Ik zocht toen comfort, luxe en zeer sportief uiterlijk.

Eerst was ik gecharmeerd van de 1.5TSI maar ik zag al gauw het gebrek aan koppel wat mij op langere termijn zou irriteren.

Toen ik had berekend dat je met stekkeren op 15.000km (bij een gemiddelde prijs van 0,30c per kWh) 642 euro per jaar aftikt (bij besteding/lading van 15,3 kWh per laadbeurt) was de Superb 1.4TSI-E een meer logische keuze.

Nieuwe waarde van 50k en dagwaarde door de helft..
Ik heb nu NOG meer beenruimte achterin en offer weinig interne comfort op voor mijzelf en het gezin (L&K uitvoering).

Dingen zoals 4wielsturing, air-ride en HUD mis ik niet.
Voor de rest zit alles erop. Wel wat meer plastic...en het Canton audio systeem is leuk voor surround, maar bagger voor diepe bass..dat zal ik het meeste missen....maaaar voor deze aanschaf prijs een prima bargain koop :)

Bovenaan Onderaan